PRZEKONAJ SIĘ O TYM, ŻE ROZMOWA TELEFONICZNA SPRZEDAJE

Bardzo istotnym elementem pracy osób w recepcji jest umiejętne przeprowadzenie rozmowy telefonicznej, szczególnie z klientką która dzwoni po raz pierwszy, aby umówić się na wizytę.

Pomijając całą sferę miłego i otwartego powitania, osoba prowadząca rozmowę musi umieć wprowadzić klientkę w najważniejszą część oferty, możliwe do wyboru zabiegi i usługi komplementarne, które łączą się z wybraną przez klientkę pierwszą usługą.

Klientki umawiając się na pierwszą wizytę w salonie którego nie znają bardzo często wybierają proste usługi, na podstawie których chcą przekonać się o jakości miejsca beauty, które mają zamiar wypróbować. Często celem pierwszej wizyty jest to, aby sprawdzić salon, zobaczyć jak jest w gabinecie, z jakim kosmetologiem się spotkają, zorientować się jaki może być poziom wykonywanych usług.

Dlatego ważną rolą osób pracujących w recepcji jest:

– Umiejętne przedstawienie oferty i zachęcenie do skorzystania z więcej niż jednej usługi. Na przykład z laminacji rzęs wraz z laminacją brwi, endermologii wraz z Maxiumusem itp.

– Rozwianie wszystkich wątpliwości klientki i podanie pełnych odpowiedzi na wszystkie jej pytania.

– Przedstawienie daty zapisu w formie “akurat idealnie występującego terminu” na dwie usługi.

– Prowadzenie stylu sprzedażowego rozmowy nie tylko przy rezerwacji pierwszej wizyty, ale także w kolejnych rozmowach, w których klientka będzie umawiać się na zabieg. Wtedy znając już standard salonu, łatwiej będzie jej zdecydować się na więcej niż jeden zabieg w trakcie jednej wizyty i zaoszczędzić czas.

Dodatkowy TIP:

Rozmowa telefoniczna poprowadzona sprzedażowo daje osobom pracującym w recepcji możliwość prowizji od sprzedaży. Od teraz osoby pracujące w recepcji mogą dołączyć do premii sprzedażowych tak jak kosmetolodzy i inni specjaliści.

Oto 15 ze 125  przygotowanych przeze mnie pytań do audytu cichego klienta, który pokazuje jak wspierać sprzedaż i budować wizerunek całego salonu.

Umawiając się telefonicznie na wizytę, zwróć uwagę na następujące rzeczy:

1. Czy osoba z którą rozmawiasz przedstawiła się imieniem?

2. Czy wypowiedziała nazwę salonu?

3. Czy rozwinęła szczegółowo kwestię o którą pytałaś?

4. Czy zaproponowała do usługi coś dodatkowego?

5. Czy powiedziała o potrzebie powtarzania wizyty?

6. Czy powiedziała jak się przygotować do zabiegu. Jakie są przeciwwskazania, czego unikać itp.?

7. Czy opowiedziała „ciekawostkę” o specjalistce. Np. kosmetolog Marika uwielbia ten zabieg, także będzie pani w dobrych rękach.

8. Czy dała Ci przestrzeń do zastanowienia się, ew. oddzwonienia po przemyśleniu?

9. Czy zaproponowała co najmniej dwie możliwości wyboru dnia i godziny na wizytę?

10. Czy dowiedziałaś się o aktualnej promocji?

11. Czy zostałaś poinformowana o alternatywnej / lepszej cenowo ofercie? Np. lepiej wykupić pakiet niż jeden zabieg.

12. Czy któraś część rozmowy sprawiła, że po zakończeniu rozmowy zaczęłaś mieć wątpliwości co do wyboru miejsca?

13. Czy podsumowała rozmowę mówiąc z kim rozmawiałaś i do kogo zostałaś zapisana?

14. Czy czułaś, że chętnie dzieli się wszystkimi informacjami, angażując się w rozmowę na 100%?

15. Czy któryś z elementów rozmowy sprawił, że poczułaś negatywną energię? Np. w odczuciu, że rozmówca robi to, bo musi / chce szybko kończyć, bo ktoś czeka / ma ponury nastrój itp.?

Jeśli szerzej interesuje cię audyt cichego klienta i wszystkie kwestie na które należy zwrócić uwagę, czyli:

  • Rozmowa telefoniczna
  • Wejście do salonu
  • W trakcie wizyty
  • Zakończenie wizyty
  • Kontakt po wizycie

Wejdź na stronę zakupową w moim sklepie i skorzystaj ze zniżki: https://beautyboss.pl/audyt-cichego-klienta/

Przeprowadź audyt Z pracownikami swojej recepcji, przez pełną ścieżkę   aby sprawdzić  dotychczasowy stan lub ustalić na nowo standard obsługi klientek w salonie

Aleksandra Dworska

Ekspertka w kreowaniu silnych marek w branży beauty, pasjonująca się optymalizacją i luksusem w budowaniu strategii salonów. Napisz, a pomogę rozwinąć Twój biznes beauty: aleksandra@beautyboss.pl 

Subscribe

Just subscribe to my newsletter
to receive all fresh posts

Subscribe

Just subscribe to my newsletter
to receive all fresh posts