§ 1
REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
- POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze sklepu internetowego dostępnego pod adresem https://beautyboss.pl.
- Sklep internetowy jest prowadzony przez Aleksandrę Mazalon prowadzącą działalność gospodarczą pod nazwą Aleksandra Mazalon, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, ul. Gersona 9/30, 85-305 Bydgoszcz, NIP: 9532763938, REGON: 382692453, e-mail: aleksandra@beautyboss.pl, numer telefonu: 666 335 393.
- Wskazane poniżej terminy użyte w Regulaminie mają następujące znaczenie:
Cena | cena brutto Produktu podana na stronie internetowej Sklepu; |
Formularz Zamówienia | funkcjonalność Sklepu pozwalająca na złożenie Zamówienia poprzez wskazanie i dodanie Produktu do elektronicznego koszyka oraz wyboru sposobu płatności; |
Klient | osoba fizyczna, która ukończyła 18 rok życia i posiada pełną zdolność do czynności prawnych, a także osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, która korzysta ze Sklepu; |
Konsument | Klientbędący osobą fizyczną, dokonujący czynności prawnej zamówienia Produktu niezwiązanej bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową; postanowienia regulaminu dotyczące Konsumenta stosuje się do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością̨ gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej; |
Sklep | sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę dostępny na stronie internetowej pod adresem https://beautyboss.pl; |
Sprzedawca | podmiot, o którym mowa w § 1 ust. 2 Regulaminu; |
Produkt | Treści cyfrowe oferowane przez Sprzedawcę do zakupu za pośrednictwem Sklepu, w tym e-booki, webinary, ilustacje, grafiki, wzory dokumentów, o tematyce szczegółowo opisanej w Sklepie; |
Treść cyfrowa | tresć cyfrowa w rozumieniu ustawy z 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta; |
Umowa | umowa sprzedaży Produktu, zawarta pomiędzy Klientem a Sprzedawcą z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość; |
Zamówienie | prowadzące do zawarcia Umowy oświadczenie woli Klienta, określające rodzaj Produktu, który Klient chce zamówić, sposób zapłaty oraz dane Klienta. |
- W celu prawidłowego korzystania ze Sklepu wymagane jest posiadanie urządzenia z dostępem do Internetu, konta poczty internetowej oraz posiadanie aktualnej przeglądarki internetowej (na przykład: Microsoft Edge, Chrome, Firefox, Opera w wersji 33 lub wyższej albo Safari). W przeglądarce internetowej powinna być włączona obsługa JavaScript i plików cookies.
- Warunki techniczne, jakie musi spełniać urządzenie Klienta, niezbędne do korzystania z zakupionego Produktu, wskazane są każdorazowo w opisie danego Produktu w Sklepie.
- W celu zapewnienia bezpieczeństwa danych w Sklepie, Sprzedawcapodejmie odpowiednie środki służące zapobieganiu pozyskania i modyfikacji przez osoby postronne danych przesyłanych przez Internet.
- Klient zobowiązany jest do korzystania ze Sklepu w sposób zgodny z Regulaminem, przepisami prawa obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz dobrymi obyczajami. W szczególności nie może on dostarczać treści o charakterze bezprawnym lub naruszającym jakiekolwiek prawa Sprzedawcy lub osób trzecich.
- USŁUGI ŚWIADCZONE DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
- Sprzedawca za pośrednictwem Sklepu umożliwia Klientom dodanie Produktu do elektronicznego koszyka oraz udostępnienie Formularza Zamówienia w celu zawarcia Umowy („Usługa Dotycząca Umów”).
- Wszystkie usługi świadczone drogą elektroniczną, o których mowa w pkt. 2.1. Regulaminu, Sprzedawca świadczy bezpłatnie.
- Usługa Dotycząca Umów jest jednorazowa i ulega zakończeniu z momentem złożenia przez Klienta Zamówienia (kliknięcia odpowiedniego przycisku) albo opuszczenia przez niego strony z Formularzem Zamówienia bez złożenia Zamówienia. Przed złożeniem Zamówienia, Klient ma prawo do zrezygnowania ze złożenia Zamówienia w dowolnym momencie.
- Złożenie Zamówienia za pośrednictwem Formularza Zamówienia wymaga dokonania czynności, o których mowa w pkt. 3 Regulaminu.
- Klient ma prawo złożenia reklamacji dotyczącej usług świadczonych elektronicznie, o których mowa w niniejszym paragrafie. Reklamacja może zostać złożona w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adresy wskazane w pkt. 1.2. Regulaminu.
- Sprzedawca rozpatrzy reklamację i udzieli na nią odpowiedzi nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.
- ZAMÓWIENIA
- Klient może przeglądać Produkty dostępne w Sklepie, a następnie je zamawiać po wypełnieniu Formularza Zamówienia i potwierdzeniu zawarcia Umowy.
- Sprzedawca umożliwia Klientom dokonywanie zamówień Produktów dostępnych w Sklepie. Szczegółowe opisy Produktów są dostępne na stronie internetowej Sklepu.
- W celu zawarcia Umowy Klient musi złożyć Zamówienie. Złożenie Zamówienia wymaga kolejno:
- wyboru Produktu przez dodanie go do elektronicznego koszyka poprzez kliknięcie odpowiednich przycisków;
- wypełnienia aktywnych pól Formularza Zamówienia i podania wymaganych (obowiązkowych) danych;
- wyboru sposobu płatności spośród opcji dostępnych w Formularzu Zamówienia;
- zaznaczenia odpowiedniego pola pod Formularzem Zamówienia, poprzez które Klient oświadcza, że zapoznał się z Regulaminem i akceptuje jego postanowienia;
- potwierdzenia złożenia Zamówienia, które następuje poprzez kliknięcie odpowiednio oznaczonego przycisku.
- Kliknięcie odpowiednio oznaczonego przycisku jest równoznaczne ze złożeniem przez Klienta Zamówienia z obowiązkiem zapłaty Ceny.
- Na mocy Umowy dotyczącej Produktu, Sprzedawca zobowiązuje się przenieść na Klienta własność Produktu zamówionego przez Klienta i wydać mu ten Produktu, a Klient zobowiązuje się zapłacić Sprzedawcy Cenę w terminie określonym w Regulaminie.
- Produkty zamówione za pośrednictwem sklepu zostaną przesłane na adres e-mail Klienta wskazany przez niego podczas składania Zamówienia.
- Produkt jest w formie wskazanej w opisie danego Produktu w Sklepie.
- Sprzedawca zobowiązuje się do wysłania Klientowi Produktu w ciągu 24 godzin (w dni robocze) liczonych od dnia zaksięgowania należnej kwoty na rachunku bankowym Sprzedawcy lub otrzymania przez Sprzedawcę potwierdzenia dokonania przelewu – w przypadku płatności z góry szybkim przelewem online.
- Klient jest zobowiązany do podania w Formularzu Zamówienia danych prawidłowych i zgodnych z rzeczywistością.
- W trakcie procedury składania zamówienia – aż do momentu naciśnięcia odpowiednio oznaczonego przycisku, Klient ma możliwość rezygnacji z Zamówienia lub dokonywania w nim zmian, tj. wyboru innego Produktu, sposobu płatności, oraz danych do wysyłki.
- Sprzedawca nie umożliwia za pośrednictwem Sklepu dodawanie opinii na temat Produktów dostępnych w Sklepie.
- Produkty sprzedawane w Sklepie ze względu na swoją specyfikę nie wymagają aktualizacji dla zachowania ich zgodności z Umową.
- CENA
- Cena Produktów jest każdorazowo podana podczas dokonywania zakupu w Sklepie.
- Podana cena jest wyrażona w PLN.
- Kwotą należną Sprzedawcy jest kwota podana w podsumowaniu Zamówienia w chwili dokonywania zakupu przez Klienta.
- Ceny Produktów mogą ulegać zmianie. Aktualne ceny są podane w Sklepie.
- Sprzedawca nie dostosowuje Ceny do Klientów w oparciu o zautomatyzowane podejmowanie decyzji (profilowanie).
- W przypadku obniżki Ceny (promocji) Produktu, Sprzedawca poinformuje Klienta za pośrednictwem Sklepu o najniższej Cenie tego Produktu w ciągu ostatnich trzydziestu dni przed wprowadzeniem obniżki.
- SPOSOBY I RODZAJE PŁATNOŚCI
- Opłacenia złożonego w Sklepie Zamówienia Klient dokonuje w formie przedpłaty za pomocą bankowości internetowej (płatność z góry szybkim przelewem online), przy użyciu wybranej przez siebie platformy płatniczej.
- Płatność, o której mowa w pkt. 6.1. jest realizowana za pośrednictwem operatorów zewnętrznych: PayPal (Europe) S.à r.l. et Cie, S.C.A., z siedzibą w Luksemburgu (numer w rejestrze handlowym: R.C.S. Luxembourg B 118 349, numer VAT: LU22046007) oraz Tpay (Krajowy Integrator Płatności S.A. z siedzibą w Poznaniu, KRS: 0000412357), będących dostawcami usług płatniczych w rozumieniu ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o usługach płatniczych.
- Szczegóły i regulamin płatności za pośrednictwem platformy PayPal dostępne są na stronie internetowej www.paypal.com.
- Szczegóły i regulamin płatności za pośrednictwem platformy Tpay dostępne są na stronie internetowej www.tpay.com.
- Klient nie może łączyć różnych form płatności przy jednym Zamówieniu.
- PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- Konsument ma prawo do odstąpienia od Umowy zawartej ze Sprzedawcą w terminie 14 dni bez podawania przyczyny.
- Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem na adres Sprzedawcy lub na adres poczty elektronicznej Sprzedawcy podany w Regulaminie.
- Oświadczenie o odstąpieniu można złożyć na formularzu, którego wzór stanowi załącznik do Regulaminu. Skorzystanie przez Konsumenta z wzoru formularza nie jest obowiązkowe.
- Bieg terminu do odstąpienia od Umowy rozpoczyna się od dnia zawarcia umowy.
- W przypadku odstąpienia przez Konsumenta od Umowy umowę uważa się za niezawartą.
- Sprzedawca niezwłocznie (nie później niż w terminie czternastu dni) od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy, zwróci mu wszystkie dokonane przez niego płatności.
- Zwrot płatności nastąpi przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty jakiego użył Konsument, chyba że wyraźnie zgodził się on na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- Zgodnie z art. 38 ust. 1 pkt 13)ustawy o prawach konsumenta prawo do odstąpienia nie przysługuje w odniesieniu do umów o dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a przedsiębiorca przekazał konsumentowi potwierdzenie, o którym mowa w art. 15 ust. 1 i 2 albo art. 21 ust. 1.
- REKLAMACJE
- Sprzedawca dostarcza Treści cyfrowe zgodne z Umową. Jeśli Treść cyfrowa jest niezgodna z Umową, Sprzedawca odpowiada wobec Konsumenta za doprowadzenie do jej zgodności z Umową na postawie przepisów rozdziału 5b ustawy o prawach konsumenta.
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z Umową Treści cyfrowej dostarczanych jednorazowo lub w częściach, który istniał w chwili ich dostarczenia i ujawnił się w ciągu dwóch lat od tej chwili. Domniemywa się, że brak zgodności Treści cyfrowej z Umową, który ujawnił się przed upływem roku od chwili dostarczenia treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, istniał w chwili ich dostarczenia.
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z Umową Treści cyfrowej dostarczanych w sposób ciągły, który wystąpił lub ujawnił się w czasie, w którym zgodnie z umową miały być dostarczane. Domniemywa się, że brak zgodności Treści cyfrowej z umową wystąpił w tym czasie, jeżeli w tym czasie się ujawnił.
- Konsument ma obowiązek współpracy ze Sprzedawcą, w rozsądnym zakresie i przy zastosowaniu najmniej uciążliwych dla siebie środków technicznych, w celu ustalenia, czy brak zgodności treści cyfrowej z Umową wynika z cech środowiska cyfrowego Konsumenta. W przypadku braku współpracy domniemania, o których mowa w pkt. 7.2. i 7.3. powyżej nie mają zastosowania.
- W przypadku, gdy Treści cyfrowe dostarczone Klientowi są niezgodne z Umową, Klient jest uprawniony do złożenia reklamacji. Reklamacja powinna zawierać dane umożliwiające Sprzedawcy identyfikację Klienta i przedmiotu transakcji (takie jak np. imię i nazwisko, datę zakupu). W przypadku braku podania odpowiednich danych Sprzedawca może zwrócić się do Klienta o ich uzupełnienie.
- Reklamacja może zostać złożona przez Klienta w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej Sprzedawcy: aleksandra@beautyboss.pl lub pisemnie na adres siedziby Sprzedawcy.
- Sprzedawca jest zobowiązany do ustosunkowania się do reklamacji w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. Po rozpatrzeniu reklamacji Sprzedawca informuje Klienta o tym, czy uznaje jego żądanie za zasadne.
- POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ
- Na stronie internetowej http://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma ODR, utworzona na podstawie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie ODR w sporach konsumenckich). Platforma ODR stanowi punkt dostępu dla konsumentów i przedsiębiorców umożliwiający im pozasądowe rozstrzyganie sporów objętych ww. rozporządzeniem.
- W przypadku sporu pomiędzy Konsumentem a Sprzedawcą dotyczącego złożonej przez Konsumenta reklamacji, Konsument ma prawo do skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Konsument ma w szczególności prawo do złożenia wniosku o wszczęcie mediacji lub wniosku o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym lub skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta.
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania sporów i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są na stronie internetowej www.uokik.gov.pl.
- DANE OSOBOWE
- Administratorem danych osobowych jest Aleksandra Mazalon prowadzącą działalność gospodarczą pod nazwą Aleksandra Mazalon, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, ul. Gersona 9/30, 85-305 Bydgoszcz, NIP: 9532763938, REGON: 382692453, e-mail: aleksandra@beautyboss.pl, numer telefonu: 666 335 393.
- Przetwarzanie danych osobowych odbywa się̨ zgodnie z przepisami powszechnie obowiązującego prawa, a w szczególności zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. („RODO”), a także zgodnie z Regulaminem i Polityką Prywatności.
- Usługodawca zapewnia ochronę danych osobowych, które przetwarza. W szczególności Usługodawca stosuje odpowiednie zabezpieczenia techniczne i środki organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych osobowych, odpowiednie do zagrożeń oraz kategorii danych objętych ochroną. W szczególności zabezpiecza on dane przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, zabraniem przez osobę nieuprawnioną, przetwarzaniem z naruszeniem ustawy oraz zmianą, utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem.
- Szczegółowe informacje na temat przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce Prywatności.
- ZMIANA REGULAMINU
- Sprzedawca jest uprawniony do zmiany niniejszego regulaminu z powodów takich jak zmiana przepisów prawa, zmiana danych podawanych w formularzach lub zmiana funkcjonalności Sklepu.
- Zmiana Regulaminu wchodzi w życie w terminie wskazanym przez Sprzedawcę – który każdorazowo nie będzie krótszy niż 7 dni od dnia udostępnienia nowego Regulaminu na stronie internetowej Sklepu.
- Zmiany Regulaminu nie mają wpływu na prawa i obowiązki stron powstałe przed dokonaniem takiej zmiany, w szczególności w przypadku Umów zawartych za pośrednictwem Sklepu, zmiana Regulaminu nie dotyczy zamówień złożonych przed wejściem w życie zmienionego Regulaminu.
- POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Regulamin dostępny jest na stronie internetowej Sklepu pod adresem https://beautyboss.pl.oraz w siedzibie Sprzedawcy.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy prawa polskiego, w szczególności Kodeks cywilny, a w przypadku Konsumentów także przepisy ustawy z dnia 30 kwietnia 2014 r. o prawach konsumenta.
- W przypadku jakichkolwiek pytań lub wątpliwości dotyczących Regulaminu Klientowi przysługuje prawo do kontaktu ze Sprzedawcą, drogą elektroniczną na wskazany adres email.
- W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie mają zastosowanie przepisy prawa polskiego.
- Załączniki do Regulaminu stanowią jego integralną część.
Załączniki:
- Wzór formularza odstąpienia od Umowy
Wzór formularza odstąpienia od Umowy zawartej na odległość (formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
_____________________ |
(miejscowość i data) |
Dane Konsumenta
Imię i Nazwisko: _____________________
Adres: _________________
Adres e-mailowy: ____________________
Tel. kontaktowy: _____________________
Numer zamówienia/data zawarcia Umowy: _____________________
Aleksandrę Mazalon
ul. Gersona 9/30
85-305 Bydgoszcz
OŚWIADCZENIE O ODSTĄPIENIU OD UMOWY
ZAWARTEJ NA ODLEGŁOŚĆ
Oświadczam, że zgodnie z art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2017 r. poz. 683) odstępuję od umowy zawartej w dniu ______________________ dotyczącej _________________________.
W związku z powyższym wnoszę o: _____________________
_____________________ |
(podpis konsumenta) |
Wzór formularza reklamacji
_____________________ |
(miejscowość i data) |
Dane
Imię i Nazwisko: _____________________
Adres: _________________
Adres e-mailowy: ____________________
Tel. kontaktowy: _____________________
Numer zamówienia/data zawarcia Umowy: _____________________
Aleksandrę Mazalon
ul. Gersona 9/30
85-305 Bydgoszcz
REKLAMACJA
Niniejszym zawiadamiam, iż zakupiony przeze mnie w dniu _____________________ Produkt, tj. ____________________________________________________________ jest niezgodny z Umową.
Niezgodność z umową polega na _________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
Niezgodność z Umową została stwierdzona w dniu _____________________.
Z uwagi na powyższe żądam:
____________________________________
_____________________ |
(podpis klienta) |