ZWROTY, KTÓRE WSPIERAJĄ SPRZEDAŻ W MIEJSCU BEAUTY

Istnieje wiele sposobów, które mogą wesprzeć sprzedaż w miejscach beauty. Dziś chciałabym podzielić się z Tobą ważnymi zwrotami, które będą zwiększać sprzedaż i  budować silną relację z klientkami.

Pierwszym niezbędnym elementem, który zawsze podkreślam, jest użycie co najmniej trzykrotnie imienia klientki. Dlaczego? Ponieważ od samego początku chcemy zbudować relację z klientką, aby czuła się wyjątkowo i doceniona.

NIe mów tylko “Pani” dołącz do tego imię klientki. Używaj regularnie podczas spotkań, zabiegów i rozmów, aby zbudować bardziej spersonalizowaną i przyjazną atmosferę.

Przykład: „Dzień dobry, Pani Karolino! Cieszę się, że Pani tu jest. Jak mogę dziś Pani pomóc?”

W trakcie rozmowy warto pochwalić klientkę za dotychczasowe działania, np. za to, że dbała o swoją skórę lub starała się korzystać z kremu z filtrem. Doceniajmy jej starania i chęć zmiany nawyków. To ważne, że w ogóle ktoś podejmuje takie działania.

Innym bardzo skutecznym zwrotem ze strony specjalisty jest powiedzenie: „Bardzo mi na tym zależy. Chciałabym, aby miała Pani to w swojej pielęgnacji, bo jestem przekonana, że osiągniemy efekt”. Te słowa pokazują, że naprawdę nam zależy. Nie zapomnijmy o tym powiedzieć.

Kolejny wartościowy zwrot to: „Moim marzeniem jest, aby…”. Na przykład, „Moim marzeniem, moim pragnieniem, moim najważniejszym celem, jaki mam dla Pani, jest to, żeby dany nawyk się zmieni”. Może to być lepszy nawyk dotyczący pielęgnacji, nawyk picia wody, sen czy aktywność fizyczna. Nawiązuj do problemu, z którym klientka przychodzi.

Inny ważny zwrot, który warto zapamiętać, to: „U Pani to kluczowy produkt”. Tym sposobem podkreślamy konkretny produkt, który jest istotny dla klientki. Tym zwrotem podbijasz też sprzedaż.

Nie zapominajmy o tak oczywistych kwestiach jak: „Dzięki tej pielęgnacji domowej podtrzyma Pani efekty w domu”. Przecież klientki przychodzą do nas, aby otrzymać efekty. Ważne jest, aby podkreślać, że wspólnie dążymy do tego celu.

Kolejny niezbędny zwrot, który warto używać, to: „To nasz wspólny cel”. Na przykład walka z przebarwieniami, zbyt suchą skórą czy rozstępami. Razem gramy do jednej bramki, razem osiągniemy ten efekt. Działanie jednostronne nigdy nie przyniesie takich efektów jak wspólne działanie. “Ja ze swojej strony zrobię wszystko w gabinecie, a Pani będzie pracować w domu nad odpowiednią pielęgnacją domową. Razem osiągniemy sukces”.

Dla mnie najważniejsze są podstawy, czyli odpowiednie oczyszczenie, nawilżenie i ochrona skóry. Nie narzucajmy klientce tysiąca produktów, tylko podkreślmy to, co jest kluczowe. “Jeśli dany produkt dotychczas nie spełniał Pani potrzeb, chciałabym zaproponować alternatywę, ponieważ…” Tutaj możemy wyjaśnić i podkreślić, że warto dopracować pielęgnację domową, aby efekty były jeszcze bardziej imponujące.

Gdy mówimy o danym produkcie, warto podkreślać, że ten preparat daje wiele korzyści: działa wszechstronnie i odpowiada na wiele potrzeb skóry.

Słowa, które często używam, aby wprowadzić większe nasycenie emocjonalne, to: „Kocham, uwielbiam ten preparat za…”. Podkreślajmy swoje subiektywne opinie. Mówienie, że to już kolejne opakowanie tego preparatu, również podbija nasz autorytet.

Oto lista zwrotów, które warto wziąć pod uwagę i wdrożyć w codziennej komunikacji. Te zwroty nadają się do każdego typu usług, wystarczy zaangażować się, aby zacząć je wypowiadać.

Wdrożenie powyższych zwrotów w codziennej komunikacji w salonie beauty przyczyni się do budowania silniejszych relacji z klientkami, zwiększenia zaufania i skuteczności sprzedaży. Pamiętaj, że te zwroty można dostosować do konkretnej sytuacji i potrzeb klientki.

Wszystkie te zwroty stanowią cenną wskazówkę dla właścicielki salonu beauty, jak skuteczniej komunikować się z klientkami. Pamiętaj, że te techniki są uniwersalne i mogą być stosowane w różnego rodzaju usługach. Wprowadzenie ich do codziennej komunikacji może pomóc w budowaniu lepszych relacji z klientkami oraz zwiększeniu efektywności biznesu w branży beauty.

Więcej wskazówek sprzedażowych, marketingowych odnośnie zespołu czy case study z salonu czeka na Ciebie w #newsletter BeautyNews,
ZAPISZ SIĘ: https://beautyboss.pl/beautynews/

Aleksandra Dworska

Ekspertka w kreowaniu silnych marek w branży beauty, pasjonująca się optymalizacją i luksusem w budowaniu strategii salonów. Napisz, a pomogę rozwinąć Twój biznes beauty: aleksandra@beautyboss.pl 

Subscribe

Just subscribe to my newsletter
to receive all fresh posts

Subscribe

Just subscribe to my newsletter
to receive all fresh posts