Pierwsze wrażenie robi się tylko raz! Jak mówisz o swoim miejscu beauty?

Klienci bardzo często wybierają dane produkty czy usługi ze względu na wartości, jakie towarzyszą marce. O sukcesie w biznesie i branży beauty decyduje wiele okoliczności, ale jak stworzyć przyciągające uwagę opisy i zbliżyć Cię do klientów? Zanim jednak przystąpisz do tworzenia spójnego wizerunku i wartościowych opisów czy słów wypowiadanych o salonie, odpowiedź sobie na 3 kluczowe pytania: Co? Jak? Dlaczego? Czyli ZŁOTY KRĄG autorstwa Simon Sinek.

Co powinnaś wiedzieć o autorze tego narzędzia?

Kilka dobrych lat temu Simon Sinek – obecnie ceniony mówca motywacyjny i autor ważnych książek biznesowych, a wówczas jeden z wielu małych amerykańskich przedsiębiorców, zastanawiał się, co sprawia, że niektóre firmy przeganiają inne o lata świetlne.

Sinek, jak sam wspomina, przeżywał wtedy depresję i szukał odpowiedzi na pytania o sens swojej biznesowej działalności. Zastanawiał się też, dlaczego jedni liderzy – i pojedynczy, i zbiorowi – mocno inspirują ludzi do działania, a inni nie.

Odpowiedzi na te pytania Sinek zamieścił w swojej książce Zaczynaj od dlaczego. Przedstawił w niej koncepcję złotego kręgu, która jest jedną z przełomowych koncepcji biznesowych. Według tej idei 3 najważniejsze pytania, jakie powinna zadać sobie każda osoba prowadząca firmę, to kolejno:

Co? Czym zajmuje się Twoja firma — w jakiej branży działasz, kim jest Twoja grupa odbiorców, jakie usługi i produkty oferujesz.

Jak? W jaki sposób działasz? W jaki sposób promujesz swoje usługi? Jaka jest Twoja oferta i co wyróżnia Cię od konkurencji? Jak możesz rozwiązać problemy swoich klientów?

Dlaczego? Zastanów się i pomyśl, dlaczego i po co robisz to wszystko. Dlaczego klienci powinni wybrać Twoje miejsce? Dlaczego jesteś lepsza od konkurencji?

Dlaczego kluczowe jest odpowiedzenie sobie na te pytania przez BeautyBoss?

Po pierwsze, klienci będą mogli łatwiej podjąć decyzję o przyjściu do Ciebie, jeśli będą wiedzieć, dlaczego mają to zrobić. Po drugie, pamiętaj, że bardzo często przychodzą do Twojego salonu, bo dobrze się w nim czują, bo lubią energię, którą im dajesz, bo widzą ogromną pracę, jaką wkładasz w to, żeby atmosfera pozwalała im na chwilę relaksu oraz odprężenie. Nie każdy ma możliwość bliższego kontaktu od razu, dlatego musisz ich przyciągnąć do siebie również poprzez działania online.

Teraz zadanie dla Ciebie, jaki jest TWÓJ ZŁOTY KRĄG?

Dlaczego?

Jak?

Co?

Odpowiesz szczerze i szczegółowo na te pytania, a będziesz Ty i zespół salonu – czuć się pewnie podczas opowiadania o usługach, motywie powstania i historii miejsca beauty. Miej na uwadze to, że jak opowiadamy historie to inni są w stanie ją zapamiętać i potworzyć! Mówiąc ogólnie, że masz dobry zespół, dobry produkt i miłą atmosferę… (jak każdy salon) nie wypłyniesz emocjonalnie na odbiorcę i przez brak szczegółów, historii… gość nie będzie miał dodatkowych bodźców, by o Twoim miejscu mówić w kuluarach.

Biorąc pod uwagę, jakie są punkty styku Pacjenta z marką:

  • Rozmowa telefoniczna z kliniką
  • Media społecznościowe
  • Konsultacja online
  • Strona internetowa / blog
  • Opinie w internecie
  • Rozmowy ze znajomymi

Pierwszym kontaktem aktualnego / nowego Pacjenta z salonem są często dwa ostatnie punkty – opinie w internecie i rozmowy ze znajomymi, na które nie mamy bezpośredniego wpływu.
Możemy jednak wpływać na nie pośrednio poprzez prowadzoną rozmowę i komunikaty w postach czy Instastory. Odpowiadają z pełnym zaangażowaniem na pytania: DLACZEGO, JAK, CO.

Łap jeszcze ode mnie jedną radę: Nie stawiaj na pierwszym miejscu usług i produktów! Pomyśl o ludziach … i postaw ich w centrum swoich działań.

Więcej na temat wyznaczania celów oraz biznes planu dla branży beauty dowiesz się kursu online BIZNES PLAN DLA BEAUTYBOSS.

Aleksandra Dworska

Aleksandra Dworska

Ekspertka w kreowaniu silnych marek w branży beauty, pasjonująca się optymalizacją i luksusem w budowaniu strategii salonów. Napisz, a pomogę rozwinąć Twój biznes beauty: aleksandra@beautyboss.pl 

Subscribe

Just subscribe to my newsletter
to receive all fresh posts

Subscribe

Just subscribe to my newsletter
to receive all fresh posts