Miałam okazję odwiedzić kilkaset salonów – na terenie całej Polski i świata (w szczególności, gdy mieszkałam w USA w Miami i Nowym Jorku). Rozmawiałam z wieloma właścicielami obiektów #Beauty. Wniosek jest jeden!
Większość salonów bardzo skrupulatnie dba o profesjonalny sprzęt, dobre produkty, specjalistów, kosmetologów, fryzjerów, dietetyków itp. – pytanie tylko, czy to się samo obroni i przetrwa próbę czasu, zwłaszcza w obecnych realiach, gdy nieustannie powstają nowe salony, a branża #Beauty pędzi błyskawicznie z rozwojem. Wiele z odwiedzanych przeze mnie salonów łączy pewien niezagospodarowany obszar. Mowa o tzw. OPAKOWANIU, czyli o tym, czym możesz się wyróżnić! O elementach Twojej marki, które już na zawsze zostaną w pamięci Twoich klientów.
W natłoku zadań wiele osób odkłada na później dbałość o najdrobniejsze detale, a to właśnie ten obszar pozwoli Ci się wyróżnić i w rezultacie pozyskać nowych klientów. Twoi goście uwielbiają być zaskakiwani indywidualnym podejściem, drobnymi, subtelnymi rozwiązaniami, a to dlatego, że taka dbałość o szczegóły to przejaw wielkiej pasji do tego, co się stworzyło. Drobne gesty, wizualne detale, krótkie, chwytliwe opowieści, emocje, indywidualne ciepłe podejście, drobiazgi… – pamiętaj, takie małe rzeczy mają wielką moc. Mówi się, że diabeł tkwi w szczegółach – to, zwłaszcza w branży #Beauty, zawsze aktualne stwierdzenie. Właśnie o tych drobiazgach będę wielokrotnie wspominam w swoim Bestseller e-book: #BEAUTYBOOKU, bo to one tak naprawdę decydują o Twoim sukcesie.
Fakt, że jesteśmy wzrokowcami, tylko potwierdza wagę wizualnych detali. Jeśli więc świadomie pominiesz jakiś szczegół, to prawdopodobnie Twój gość to dostrzeże albo poczuje. Od dziś zamień więc małe, pomijane detale w wielkie cele na drodze do stworzenia wyjątkowego miejsca dla swoich gości.
JEŚLI TWOIM CELEM JEST ZASKAKIWANIE a plan, który realizujesz kiepsko działa… nie zmieniaj CELU a plan!
Zacznij właśnie od tego, aby zawsze myśleć o swoim kliencie, jak o gościu. Wyobraź sobie, że zapraszasz kogoś do swojego domu na kolację. Kupujesz najdroższy serwis i przygotowujesz przepyszne dania z najlepszych produktów. Jednak podczas witania gości i w trakcie samego spotkania masz zły humor albo w ogóle się nie odzywasz, tylko donosisz z kuchni wystawne potrawy. Mimo, że się napracujesz i włożysz w przygotowania ogrom pracy, Twoim gościom udzieli się nastrój gospodarza. Czy chętnie odwiedzą Cię ponownie, mimo że zaproponujesz im kolejne bardzo wykwintne dania? Odpowiedź brzmi: Nie!
Naszym wspólnym celem jest dbałość o to, by prowadzone przez Ciebie miejsce zapewniło gościom nieprzeciętne doznania, a co najważniejsze – pozytywny ładunek emocji. Dzięki temu jeszcze chętniej będą chcieli do Ciebie wracać i zaczną bezinteresownie polecać Twoje miejsce, co powinno stać się Twoim celem strategicznym.
Ustal swoje zasoby marki, jakie masz możliwości działania wg 4 filarów biznesu beauty:
- PR (wewnętrzny i zewnętrzny)
- Obsługa Klienta
- Zespół
- Produkt
Dzięki rozpisaniu i poukładaniu sobie zasobów na bazie tych filarów stworzysz wraz ze mną idealny BIZNES PLAN działań! Doceń możliwości, jakie masz, doceń siebie i swoje usługi.
Co powinno się znaleźć pod tymi kategoriami?
Propozycje poniżej:
KLIKNIJ TUTAJ
i pobierz pustą tabelę do rozpisania swoich zasobów.
Jeśli chcesz bliżej poznać moje podejście do branży beauty i poznać 4 filary biznesu beauty polecam Ci mój bestseller e-book #BeautyBook, który szczegółowo rozpisuje 4 filary biznesu beauty oraz w e-booku dzielę się z Tobą 25 konkretnymi wskazówkami do wdrożenia w biznesie beauty na już.
Jeśli chcesz więcej wiedzy, czyli poznać szczegółowo moje podejście do beauty beauty w pigułce, czyli moje sekrety, jakie dostrzegam, które wpływają na silną markę w branży beauty – dowiesz się tego z kursu online BIZNES PLAN DLA BEAUTY BOSS.
W szczególności jeśli zaczynasz działać w branży beauty, chcesz ustalić plan działań, planujesz zmiany w salonie? Ten materiał jest niezbędny do przyspieszenia i rozwoju Twojego biznesu beauty!