W biznesie zasady tworzy się po to, żeby je przestrzegać, a czasami mądrze łamać. Niektóre z nich, szczególnie te „niepisane”, są często kluczowym determinantem do zdobycia celu. Małe oraz duże zwycięstwa na podobnych płaszczyznach różnią się od siebie dawno temu wykonaną pracą, która umożliwiła zrobienie postępów.
Obecnie wiele osób wybiera formowanie ogromnego biznesu i zatrudnianie dużej ilości pracowników, ale zapomina o najistotniejszym aspekcie, czyli podstawach, które tworzą stabilny fundament. Niedopracowanie tego elementu wpływa na ogólny obraz miejsca beauty, który buduje się latami, a stracić można w jednym momencie.
Poniżej przygotowałam zasady, którymi powinna kierować się każda Beauty Boss, czyli na co powinna zwrócić szczególną uwagę.
- PROFESJONALIZM = wizerunek właściciela
Zanim poznasz daną osobę, zwracasz uwagę na wiele innych aspektów, które ją reprezentują. Jedną z tych rzeczy jest adres e-mail, który od razu wpływa na wizerunek i nastawienie wśród partnerów. Twoje wiadomości, czy zgłoszenia do jakiejkolwiek firmy lub któregokolwiek projektu mogą być odbierane negatywnie i przekazywane na listę rezerwową ze względu na ich nieformalną, a także nieprofesjonalną formę. W celu uniknięcia takiej sytuacji, zadbaj o swój adres e-mail tak, aby prezentował Twoją kompetentność i wysoki poziom. Stwórz go w oparciu o jeden z szablonów, który dla Ciebie przygotowałam: imię@_______.pl lub imię.nazwisko@_______.pl.
Nie ważne, czy Twój e-mail odbiera Opiekun Klienta w firmie X, czy Prezes zarządu firmy Y, zawsze pamiętaj, żeby profesjonalnie postępować i traktować ich jako swoich partnerów biznesowych.
- POZYTYWNE NASTAWIENIE = papierowe wizytówki
Chcąc osiągnąć sukces, nie można zapominać o wartościach, jakimi są wytrwałość, konsekwencja, a przede wszystkim samorozwój. Cały poświęcony czas oraz wszystkie podejmowane przez Ciebie działania, które gromadzą potencjał prowadzą do przełomowych momentów. Często za Twoim tytułem kryją się małe zwycięstwa, drobne potknięcia oraz ogromne doświadczenie, dlatego jest on tak istotny!
Jeśli jeszcze tego nie rozumiesz, to jest odpowiedni moment, żeby zacząć. „Właściciel salonu” – ten tytuł umieść na swojej wizytówce, podbijaj wizerunek na spotkaniach, a przede wszystkim buduj swój autorytet.
- KONSEKWENCJA = słowność
Działanie w biznesie to trudności, wyzwania, otwartość, współprace, uczciwość, problemy, wątpliwości, czyli cała gama elementów, które mogą wystawiać Twoje wartości na próbę. Stąd kluczowym aspektem w budowaniu stabilnego fundamentu jest słowność w ustaleniach. Na spotkaniach zazwyczaj obiecuje się pracownikom warunki, które prawie nigdy nie mają odzwierciedlenia w umowie. Jako właścicielka w szczególności musisz być słowna i rzetelna – pamiętaj, że „ryba psuje się od głowy”.
Gdy nie udźwigniesz deklaracji, które składasz swoim pracownikom, klientom lub partnerom to również inni będą powielali Twoje schematy, a co ważniejsze sama umniejszysz swój autorytet.

- PARTNERSTWO = zebrania zespołu
Atmosfera zaczyna się psuć, pracownicy przestają być zaangażowani i rezygnują z pracy, a firmy upadają, ponieważ nie działa u nich najważniejszy element – KOMUNIKACJA. Beauty Boss nie możesz bać się zebrań! To jest właśnie idealna okazja do podzielenia się ze swoim zespołem przemyśleniami pozytywnymi, jak i negatywnymi – w szczególności tym, co Ci nie odpowiada lub blokuje na drodze do osiągnięcia celu. Jako właścicielka powinnaś wykazać się gotowością do zmian, a przede wszystkim być świadomą, że zmiany będą następować, więc albo ruszysz do przodu, albo zostaniesz z tyłu. Pamiętaj, żeby nauczyć się rozwiązywać problemy, a nie od nich uciekać.
Zebrania oraz regularna praca nad komunikacją to jest zdecydowanie dobra INWESTYCJA W BIZNES.
- UCZCIWOŚĆ ZAWODOWA = wypłaty na czas
W biznesie budowanie oraz utrzymywanie relacji zarówno z partnerami biznesowymi, czy grupą docelową, jak i zespołem są dźwignią do sukcesu. Zwróć uwagę na najważniejszy aspekt – pracownik to nie tylko kolejny członek miejsca beauty, pracownik to odpowiedzialność! Nie powinnaś dopuścić do sytuacji, w której to właśnie osoby zatrudnione martwią się o swoje wynagrodzenie, ponieważ zaburzasz wtedy swój autorytet, wprowadzasz chaos, a co ważniejsze niszczysz partnerską relację. Zapisz w Twojej głowie słowa „uczciwość zawodowa” oraz „dotrzymywanie zobowiązań”.
Pamiętaj, że to, jak traktujesz swoich pracowników, będzie rzutowało na to, jak oni potraktują Ciebie, Twój biznes i Twoich klientów.

- SZACUNEK = szybkość realizacji
Pracownicy mogą Ci przypomnieć, że miałaś coś zrobić lub kupić, ale to Ty powinnaś szybko działać i nauczyć się delegować zadania. Ten aspekt jest kluczowy, aby zmaksymalizować produktywność biznesu. Zdecyduj, co możesz przekazać innym i wybierz osoby, które kierują się odpowiedzialnością, samodzielnością oraz gotowością na wyzwania. Ty podejmujesz decyzję, zamówienia biurowego dokonuje opiekun klienta, a produktowego kosmetolog.
Potraktuj delegowanie zadań jako kolejną inwestycję w rozwój biznesu i potencjału zespołu, z którym pracujesz.
Dbaj o swój wizerunek, słowność w decyzjach, wdrażaj zebrania, przesyłaj wypłaty na czas oraz podejmuj szybką realizację. Jak pisze James Clear: „(…) sukces jest pokłosiem codziennych nawyków, a nie jednorazowych, doniosłych życiowych przemian. Nieważne, jakie masz teraz osiągnięcia (i jakich nie masz). Liczy się to, czy twoje nawyki naprowadzają cię na sukces”.
Trzymam kciuki, aby udało Ci się wdrożyć te 5 zasad w Twoje czyny.
Aleksandra Mazalon