Możliwości zarabiania w branży beauty

Odłóżmy na bok stereotypowe myślenie, że w branży beauty (prowadząc salon) zarabia się tylko wykonując zabiegi. Możliwości zarabiania jest o wiele więcej! Od lat działam w branży beauty i obserwuje 4 główne obszary zarabiania w branży beauty:

  1. Sprzedaż bezpośrednia

Czyli klasyczny biznes w branży beauty. Dążenie do pełnego grafiku wykonywanych usług przez nas i prowadzony zespół. Zarabiamy, gdy gość jest w salonie. Tu także mam na myśli zarabianie jako mobilna kosmetyczka.

  1. Szkolenia (stacjonarne i online)

Ten etap najczęściej występuje w branży, gdy BeautyBoss grafik pęka wszach i właścicielki salonów dostrzegają, że w tym samy czasie mógłby zarobić więcej – mając na szkoleniu od kilku do kilkunastu osób.

  1. Współprace

Wzajemne wspieranie i promowanie usług z lokalnymi firmami, np. z: salonem sukien ślubnych, z autami samochodowymi, biżuterią… produktami premium.  Można tu się dogadać z firmami, że jak ktoś zakupi u nich produkt od wymaganej wyższej kwoty,  to klient otrzymuje voucher do spa gratis, zakupiony u Ciebie w specjalnej cenie. Możesz też pozyskać lokalnych przedsiębiorców do współpracy, którzy na każde święta/urodziny/okazje pracowników zakupują u Ciebie vouchery.

  1. Sprzedaż online

Poprzez aktywne prowadzenie powyżej wspomnianych szkoleń, jak i sprzedaży kosmetyków, pakietów usług czy voucherów przez swój sklep internetowy.

Wspieranie sprzedaży onilne, może już zacząć każdy salon – dziś, poprzez włączoną opcje rezerwacji online. Tu jednak mam na myśli głównie wydawanie kursów, e-booków, produktów onilne – jako niezależne źródło dochodu dla salonu. Zarabianie, gdy: śpimy, jesteśmy na wakacjach, pijemy kawę, edukujemy się… !

Zauważ, że w pierwszym, drugim i trzecim wariancie nasze uzyskane finanse ze sprzedaży są zależne od czynnika ludzkiego – od naszego zdrowia i 100% obecności. Wolność i niezależność finansową daje nam czwarta opcja – działanie online i na tym chce się teraz mocnej skupić.

 

Dlaczego każdemu polecam przenieść koncentracje na działanie online?

Według statystyk wartość rynku beauty w Polsce to 21 mld złotych rocznie. Mimo, że 73% konsumentów kupuje nadal na tradycyjnym rynku offline, a tylko 27% wybiera zakupy w drogeriach internetowych, widać, że beauty w sektorze e-commerce rośnie w siłę i ma ogromny potencjał rozwojowy, co pokazują również ostatnie miesiące zdominowane przez pandemię koronawirusa (dane od Janiny Bąk, analityka).

raporcie o stanie branży kosmetycznej w Polsce z 2017 roku wynika, że sektor beauty online rośnie 7 razy szybciej niż jego przeciwieństwo, czyli sklepy i drogerie stacjonarne.

Skorzystaj z tego!

Jeśli dalej liczby Cię nie przekonują by działać online, sprawdź ranking Gemius.pl, gdzie branża beauty online w 2019 znajduje się na 4. miejscu wśród sektorów gospodarczych istniejących w Internecie i korzystających z jego przywilejów, i przewag nad tradycyjnym handlem.

Wszystko pędzi. Internet i technologia to przyszłość. Nie przypatruj się jej za długo, bo szybko zostaniesz w tyle konkurencji.

Jak powiedział kiedyś David Bailey „Aby stać się bogatym, musisz zarabiać pieniądze podczas snu.” Jak tego dokonać? Działaj chociaż w małym stopniu, ale online!

Na start zadbaj o poprawną, nowoczesną (1) stronę internetowa, najlepiej od razu zainwestuj w (2) sklep internetowy oraz koniecznie skorzystaj z (3) systemu do zarządzania salonem z opcją rezerwacji onilne w Twoim salonie. Niezbędne oczywiście są aktywne social media – Facebook i Instagram, które będą pozyskiwać Ci społeczność, a docelowo klientów na Twoje wirtualne usługi.

Gdy masz te 3 podstawowe narzędzia do zarabiania w sieci, czas na drugi krok, a mianowicie – stworzenie/przygotowanie produktów do sprzedaży.

 

Co już dziś może sprzedawać online każdy salon?

Rozwijając powyższe myśli, możesz zarabiać poprzez:

  • Sprzedaż produktów / pakietów kosmetyków, suplementy dostępnych w salonie
  • Sprzedaż gadżetów kosmetycznych np. kosmetyczki, lusterka, gąbki do mycia
  • Sprzedaż własnych boxów pielęgnacyjnych
  • Sprzedaż voucherów
  • Sprzedaż pakiety usług w specjalnych cenach
  • Sprzedaż poradników np. pielęgnacyjnych, edukacyjnych
  • Współprace z lokalnymi firmami
  • Zaangażowanie sie w inicjatywy społeczne – SCR (Społeczna Odpowiedzialność Biznesu) i zrzeszanie sobie sympatyków salonu
  • wynajem sprzętów
  • sprzedaż – przedstawiciel handlowy ulubionej marki kosmetycznej
  • Prowadzenie wstępnych konsultacji onilne by na wizycie wykonywać już wstępnie ustalony zabieg. Zabiegu online nie wykonamy, ale jak najbardziej możemy doradzać i przeprowadzić wstępny kwestionariusz ustalający plan zabiegowy.
  • Jak masz duży lokal, możesz udostępniać salę pod szkolenia
  • Organizacje mini eventów beauty
  • Budowanie wizerunku eksperta – poprzez aktywność w sieci i zarabiaj poprzez udzielanie odpłatnie porad dla marek kosmetycznych.
  • Jeśli umiesz robić piękne zdjęcia – wydaj o tym ebook lub kurs onilne
  • Rozwijaj swoje pasje i z ulubionego zabiegu zacznij szkolić
  • Jak już szkolisz online – rozbuduj ofertę np. na poziom podstawowy i zaawansowany

Pamiętaj, że możliwości zawsze jest mnóstwo. Ograniczenia zaczynają się w naszej głowie. Nie pozwól by to one stopowały Cię w działaniach!

To jak? Zaangażujesz się, by ruszyć z działaniem online?

 

Aleksandra Dworska
Ekspert od budowania silnych marek w branży beauty

 

 

Aleksandra Dworska

Ekspertka w kreowaniu silnych marek w branży beauty, pasjonująca się optymalizacją i luksusem w budowaniu strategii salonów. Napisz, a pomogę rozwinąć Twój biznes beauty: aleksandra@beautyboss.pl 

Subscribe

Just subscribe to my newsletter
to receive all fresh posts

Subscribe

Just subscribe to my newsletter
to receive all fresh posts