Obserwując rozwój branży beauty w Polsce i na świecie wyciągam 3 główne wnioski:
- Twórz miejsce, o którym ludzie pamiętają, wracają i polecają go dalej.
- Dziś nie jest problemem CO sprzedać, dziś pytanie brzmi JAK to zrobić?
- Gdy masz rozpisany biznes beauty oparty na 4 filarach biznesu beauty (PR, obsługa klienta, zespół i produkt), masz uporządkowane podstawy – możesz koncentrować się na nowych obszarach i skutecznym rozwoju swojego salonu.
Jak Ty wraz ze swoim zespołem odpowiadasz na te potrzeby?
Czy Twoje cele połączone z misją i wizją miejsca beauty nawiązują do tych podpunktów?
Pamiętaj, że jak nie mamy wyznaczonego, spisanego celu… błądzimy i nawet te małe sukcesy biznesowe nas nie cieszą. Kiedyś przeczyłam „Brak planowania to planowanie porażki”.Nie pozwól na to!
Wyznaczając cele, polecam Ci skorzystać z metody do wyznaczania celów SMART, która określa 5 cech dobrego celu:
- S – specyfic – cel musi być konkretny, nie zostawiać wątpliwości co do jego realizacji.
- M – measurable – cel powinien być mierzalny, powinniśmy być w stanie zweryfikować jego realizację.
- A – attractive – cel powinien być atrakcyjny, jego realizacja powinna być dla nas nagrodą.
- R – realistic – cel powinien być realistyczny, leżący w zasięgu naszych możliwości.
- T – timebound – cel powinien mieć określone ramy czasowe jego realizacji.
Jak zauważysz hasła, które może już napisałaś na kartce takie jak:
- Chce więcej zarabiać
- Chce mieć nowe usługi
- Chce zatrudnić nowych pracowników
- Chce zarabiać online
- …
Są zbyt ogólne i niesprecyzowane. Poświęć na to chwilę i każdy z podpunktów postaraj się rozpisać szczegółowo wg metody SMART.
To kluczowe zadanie na dziś dla Ciebie:
- CO JEST TWOIM CELEM?
- Do czego dążysz?
- Dlaczego powstało Twoje miejsce beauty?
Dodatkowe pytania pomocnicze:
- Na czym najbardziej mi zależy?
- Które z tych celów jestem w stanie osiągnąć, a które są mało realne?
- Co spowoduje największą, pozytywną zmianę?
- Czy przy każdym celu jestem w stanie wymienić przynajmniej 3 ważne powody, dla których warto go realizować?
- Czy końcowa nagroda warta jest wysiłku, który trzeba ponieść?
Wierzę, że te pytania skłonią Cię do refleksji. Polecam stworzyć miejsce na założenie biznesowe, które sobie ustalasz – notes, specjalny plik w komputerze. Główne cele w szczególności polecam wydrukować i powiesić na ścianę, abyś każdego dnia mogła na nie patrzeć i wiedziała … do czego dążysz! Poniżej kilka inspiracji (z www.pintreset.pl)
Jeśli te wskazówki to wciąż dla Ciebie za mało, zapraszam Cię do zapoznania się z moim KURSEM ONLINE biznes plan dla BeautyBoss, gdzie krok po kroku przechodzimy przez 4 filary biznesu beauty (PR, obsługa klienta, zespół i produkt) zaczynając od ustalania założeń marki.
Kurs dedykuje w szczególności nowym osobą działającym w branży beauty, jak i osobom, które nigdy nie miały czasu, chęci, pomysły jak się zabrać za rozpisanie biznes plan dla swojego salonu.
Zróbmy to razem!
Pierwszy film, pierwszego modułu KURSU ONLINE masz ode mnie w prezencie! Ustal założenia marki: