Jak ustalić cel działań w branży beauty?

Obserwując rozwój branży beauty w Polsce i na świecie wyciągam 3 główne wnioski:

  • Twórz miejsce, o którym ludzie pamiętają, wracają i polecają go dalej.
  • Dziś nie jest problemem CO sprzedać, dziś pytanie brzmi JAK to zrobić?
  • Gdy masz rozpisany biznes beauty oparty na 4 filarach biznesu beauty (PR, obsługa klienta, zespół i produkt), masz uporządkowane podstawy –  możesz koncentrować się na nowych obszarach i skutecznym rozwoju swojego salonu.

Jak Ty wraz ze swoim zespołem odpowiadasz na te potrzeby?

Czy Twoje cele połączone z misją i wizją miejsca beauty nawiązują do tych podpunktów?

 

Pamiętaj, że jak nie mamy wyznaczonego, spisanego celu… błądzimy i nawet te małe sukcesy biznesowe nas nie cieszą. Kiedyś przeczyłam „Brak planowania to planowanie porażki”.Nie pozwól na to!

Wyznaczając cele, polecam Ci skorzystać z metody do wyznaczania celów SMART, która określa 5 cech dobrego celu:

  • S – specyfic – cel musi być konkretny, nie zosta­wiać wątpliwości co do jego realiza­cji.
  • M – measurable – cel powi­nien być mierzalny, powinniśmy być w stanie zweryfikować jego realizację.
  • A – attractive – cel powinien być atrak­cyjny, jego realizacja powinna być dla nas nagrodą.
  • R – realistic – cel powinien być realistyczny, leżący w zasięgu naszych możliwości.
  • T – timebound – cel powinien mieć określone ramy czasowe jego realizacji.

Jak zauważysz hasła, które może już napisałaś na kartce takie jak:

  • Chce więcej zarabiać
  • Chce mieć nowe usługi
  • Chce zatrudnić nowych pracowników
  • Chce zarabiać online

Są zbyt ogólne i niesprecyzowane. Poświęć na to chwilę i każdy z podpunktów postaraj się rozpisać szczegółowo wg metody SMART.

To kluczowe zadanie na dziś dla Ciebie:

  • CO JEST TWOIM CELEM?
  • Do czego dążysz?
  • Dlaczego powstało Twoje miejsce beauty?

Dodatkowe pytania pomocnicze:

  • Na czym najbardziej mi zależy?
  • Które z tych celów jestem w stanie osiągnąć, a które są mało realne?
  • Co spowoduje największą, pozytywną zmianę?
  • Czy przy każdym celu jestem w stanie wymienić przynajmniej 3 ważne powody, dla których warto go realizować?
  • Czy końcowa nagroda warta jest wysiłku, który trzeba ponieść?

Wierzę, że te pytania skłonią Cię do refleksji. Polecam stworzyć miejsce na założenie biznesowe, które sobie ustalasz – notes, specjalny plik w komputerze. Główne cele w szczególności polecam wydrukować i powiesić na ścianę, abyś każdego dnia mogła na nie patrzeć i wiedziała … do czego dążysz! Poniżej kilka inspiracji (z www.pintreset.pl)

 

Jeśli te wskazówki to wciąż dla Ciebie za mało, zapraszam Cię do zapoznania się z moim KURSEM ONLINE biznes plan dla BeautyBoss, gdzie krok po kroku przechodzimy przez 4 filary biznesu beauty (PR, obsługa klienta, zespół i produkt) zaczynając od ustalania założeń marki.

Kurs dedykuje w szczególności nowym osobą działającym w branży beauty, jak i osobom, które nigdy nie miały czasu, chęci, pomysły jak się zabrać za rozpisanie biznes plan dla swojego salonu.

Zróbmy to razem!

Pierwszy film, pierwszego modułu KURSU ONLINE masz ode mnie w prezencie! Ustal założenia marki:

 

 

Pełen kurs online – moja wiedza w pigułce:

Aleksandra Dworska

Ekspertka w kreowaniu silnych marek w branży beauty, pasjonująca się optymalizacją i luksusem w budowaniu strategii salonów. Napisz, a pomogę rozwinąć Twój biznes beauty: aleksandra@beautyboss.pl 

Subscribe

Just subscribe to my newsletter
to receive all fresh posts

Subscribe

Just subscribe to my newsletter
to receive all fresh posts