Każdy potrafi wydawać pieniądze, ale bardzo ważne jest, aby wydawać je mądrze. Chociaż są istotnym elementem do zdobycia celu, nie ma możliwości, żeby kupić za nie wszystko. Jednym z takich aspektów są relacje z innymi ludźmi tak, aby o nas mówili, pamiętali, a przede wszystkim bezinteresownie wracali. W celu nawiązania, rozwijania oraz podtrzymywania więzi warto wykorzystać aktualne zasoby, które posiada przedsiębiorstwo. Poniżej prezentuję listę 5 rozwiązań do wdrożenia od razu.
- PRZYGOTUJ LETNIE NAPOJE
W te ciepłe dni ludzie częściej wybierają właśnie chłodne, orzeźwiające napoje. Wykorzystaj to! Postaw na kreatywność i spróbuj ten pomysł wprowadzić w swoim miejscu beauty.
Możesz przygotować kostki z kawy w różnych kształtach, np. gwiazdki lub usta, a następnie wrzucić je do mleka, dzięki czemu stworzysz Latte inną niż wszędzie. Drugą opcją są owocowe lemoniady, których sekretem będą kostki lodu z dodatkiem syropu lawendowego lub płatków róż, które są dostępne w herbaciarniach.
Z pewnością takie niestandardowe napoje wpłyną na zmysł smaku, a przede wszystkim wywołają pozytywne emocje takie, jak radość, czy zachwyt wśród klientek.
- ODŚWIEŻ INSTA STORIES dot. każdego zabiegu
Nagraj 1 filmik o zabiegu, który masz w swojej ofercie i zamieść go na profilu w formie postu, który doda się również do IGTV. Udostępnij to na swoim Stories, żeby zwrócić uwagę odbiorców.
Gdy klient zapyta o konkretny zabieg, Ty wysyłasz mu link do posta, w którym kosmetolog opisuje go krok po kroku odpowiadając na niezbędne pytania – na czym polega, jak się przygotować i jakie są przeciwskazania.
To działanie przede wszystkim rozwieje wątpliwości potencjalnego lub stałego klienta, który chciałby wybrać dla siebie coś nowego. Natomiast przedstawienie tych informacji przez specjalistę wzbudzi zaufanie i poczucie bezpieczeństwa odbiorcy! Kolejną korzyścią jest to, że te filmiki mogą być jednym z elementów onboardingu i spełniać cel edukacyjny dla nowych pracowników w Twoim miejscu beauty! Jak sama widzisz – jedno działanie, wiele zastosowań!
- ZORGANIZUJ EVENT
Lato to długie wieczory, spotkania z przyjaciółmi i niekończące się rozmowy. Znajdź lokalne firmy, które aktywnie działają na Instagramie i podejmij z nimi współpracę, aby stworzyć wydarzenie, które osiągnie efekt WOW wśród uczestników!
Masz wiele możliwości oraz dużą dowolność! Możesz wybrać temat oprawy oka w zakresie kosmetologii i zaangażować okulistę, którego zawód skupia się na diagnostyce, leczeniu i profilaktyce chorób oczu. Kolejnym rozwiązaniem będzie event, którego motywem przewodnim będą zabiegi rozświetlające z udziałem partnera w biżuterii. Istnieje również perspektywa, w której połączysz aspekt różnych zabiegów na ciało z twórczością lokalnego projektanta mody, który podzieli się wskazówkami dot. rodzajów sylwetek, czy doboru stylizacji.
Takim eventem zainteresujesz swoich odbiorców i wzbudzisz ich ciekawość! Jeśli nie będą mogli być jego częścią, a zobaczą wartościową relację to kolejnej edycji na pewno nie odpuszczą! Natomiast Ty zyskasz nowych partnerów w biznesie, albo wzmocnisz więź z obecnymi.
- TWÓRZ BEAUTY PLANY
Staraj się dawać z siebie 100% zaangażowania, zainteresowania i zorganizowania – zaopiekuj się swoimi klientami. Na wizycie określ cel spotkań i przygotuj plan działania, który wyślesz na adres e-mail. Pamiętaj o systematyczności w tym działaniu!
Skup swoją uwagę na detalach! Przygotuj szablon w darmowym programie Canva, który będzie łączył się z Twoją identyfikacją wizualną. Dodaj logo, stopkę i miejsce na informacje, jakie zabiegi w szczególności polecasz oraz wskaż konkretne cele, które planujesz osiągnąć.
Budowanie relacji z klientem jest jednym z fundamentów w biznesie, dlatego Ty podtrzymuj ją i wzmacniaj wskazując wspólne perspektywy! Ważne jest to, że kontakt nie musi skończyć się po pierwszej wizycie. Wszystko zależy od Ciebie!
- PRZYGOTUJ KARTKĘ
Wykorzystaj to, co jest teraz dostępne, tzw. aktualne zasoby, czyli truskawki, maliny, czereśnie oraz borówki! Przedstaw swoim odbiorcom, jak jedzenie wpływa na naszą skórę i jej kondycję.
Możesz przygotować mini menu z przepisami, które nie tylko są zdrowe i szybkie do zrealizowania, lecz także wspierają kondycję ciała bez wychodzenia z domu.
Wdrażając to rozwiązanie na pewno sprawisz, że Twoja klientka się uśmiechnie i spędzi wolny czas przygotowując przekąski z Twojego polecenia. Pamiętaj, że jeśli ona będzie zadowolona to jej przyjaciółki dowiedzą się o Twojej nowej letniej inicjatywie! Doceń moc marketingu szeptanego!
Działań, aby się wyróżnić jest bardzo dużo – wymagają one małego wkładu finansowego, a większego zaangażowania i czasu, aby być dokładnym w standardach obsługi klienta, które masz lub starasz się rozwinąć.
Zachęcam Cię do wdrożenia tych działań, które wpłyną pozytywnie na budowanie wizerunku Twojego salonu. Klienci to docenią. Czekam na realizację tych wskazówek i dzielenie się efektami ze mną.
Aleksandra Mazalon