WYKORZYSTAJ STORYTELLING DLA ZWIĘKSZENIA SPRZEDAŻY

Uwielbiamy podążać za historiami. Od dziecka były nam opowiadane.

Jeśli opowiadasz historię o swoim salonie, usługach czy produktach, masz większą szansę, że ktoś tę historię zapamięta. Tym różni się ona od krótkich stwierdzeń mówiących na przykład, że w salonie jest miła atmosfera, jest tam ładnie, a produkty są bardzo dobre.

Gdybym jako właścicielka miejsca beauty otrzymała opinię, że salon który tworzę jest po prostu ładny, miło się w nim przebywa, a zabiegi wykonywane są bardzo dobrze, byłoby to dla mnie niewystarczające, bo wkładam w to całe serce, aby mój salon miał bardzo dużo wyróżników – od marek, przez sprzęty, po wykwalifikowany zespół i historie, które stoją za pracownikami.

Co to jest storytelling?

Tłumacząc bezpośrednio: storytelling to “opowiadanie historii”. Bo musisz wiedzieć, że istnieje różnica między “mówieniem” (czyli po prostu używaniem języka) a “opowiadaniem”. Storytelling ma własne techniki, metody i mistrzów.

Storytelling: jak zacząć?

Naukę storytellingu możesz zacząć od kilku artykułów:

Storytelling w marketingu

Chcesz pisać lepsze teksty? Poznaj trzy etapy pisania

Techniki storytellingu

Aby ułatwić klientkom zapamiętanie Twojego miejsca, po prostu stwórz o nim historię, którą będziesz opowiadała.

Dla zwiększenia sprzedaży produktów i usług w Twoim salonie będą Ci potrzebne dwa typy historii:

1.  Historia Twojego miejsca, jakości usług i ludzi którzy je wykonują.

2.  Historie marek, sprzętów i produktów, które wykorzystujesz.

Oto przykład historii pewnej marki, którą poznałam ostatnio.

Najpierw z ust pierwszego handlowca usłyszałam same superlatywy, suche cechy i zalety produktów które sprzedawał. Zaczął od bardzo trudnych słów dla kupującego, które najwyraźniej miały zbudować prestiż marki: “Jest to droga marka, ale dobra marka”.

Te słowa wywołały u mnie efekt odwrotny i nastawiły mnie nieco negatywnie. Jednak słuchałam dalej, aby dowiedzieć się czegoś więcej. Czekałam na coś, co mnie porwie. Na coś, co zwiększy moje zainteresowanie i przekona do zakupu.

Nic takiego jednak z ust tego handlowca nie padło.

Po jakimś czasie spotkałam się z innym handlowcem tej samej marki.  Przedstawienie historii i narracja były kompletnie inne, przez co wzbudziły moje zainteresowanie i sprawiły, że zapamiętałam te produkty – dzięki historii, która była dla nich stworzona.

Dlatego mogę o tym opowiadać dalej,  między innymi Tobie, w tym newsletterze.

Z opowieści drugiego handlowca o tej marce dowiedziałam się, że została stworzona z miłości męża biologa do swojej żony fizjoterapeutki. Mąż chciał wspierać efekty pracy swojej żony, dlatego z jego pasji, zaangażowania i miłości powstały kosmetyki o działaniu leczniczym i terapeutycznym, zarazem niesamowicie wpływające na poprawę kondycji skóry.

Podobnie było z historią endermologii.

Wyszczuplanie, to skutek uboczny stworzenia tej technologii.

Louis-Paul Guitay (LPG), po tym jak uległ wypadkowi, szukał dla siebie fizjoterapeutycznego wsparcia. Potrzebował urządzenia które wyręczy człowieka i będzie miało powtarzalną sekwencję ruchów z regulowaną siłą.

W wyniku tego, endermologia stała się szeroko stosowana w gabinetach na całym świecie, w celach estetycznych dla wymodelowanie sylwetki czy redukcji cellulitu.

📝🤍 Zadanie dla Ciebie:

Stwórz wraz z zespołem historię swojego miejsca i poznajcie historie marek kosmetycznych i sprzętów których używacie.

Zróbcie burzę mózgów i wybierzcie najlepsze elementy, które wyróżniają Wasz salon i ubierzcie je w historię, aby łatwiej opowiadać o tym klientkom.

Pamiętaj. Za każdym stoi jakaś historia, tylko trzeba pięknie ubrać ją w słowa.

Więcej wskazówek czeka na Ciebie w cotygodniowym newsletterze. LINK: https://beautyboss.pl/beautynews/

Aleksandra Mazalon

Przez wiele lat pracowałam na stanowiskach managerskich pełniąc funkcje zarządzające. Zajmowałam się marketingiem i PR, później budowałam od podstaw spa – poznając jak ważne jest dążenie do celu, mimo zmagań z wieloma przeciwnościami spotykającymi #BeautyBoss przy otwieraniu i prowadzeniu biznesu.

Moim ulubionym miejscem inspiracji są Stany Zjednoczone. Co roku staram się spędzać tam kilka miesięcy odwiedzając miejsca beauty, m.in. w Nowym Jorku czy w Miami. Bardzo interesuje mnie model rozwoju tego biznesu, pomysły i realizacje. Uwielbiam zdobywać doświadczenie i móc potem dzielić się wiedzą.

Czytaj też:
Śledź BeautyBoss: