INWESTUJ MĄDRZE
Od zawsze fascynowała mnie kwestia dotycząca jednej inwestycji, która ma znaczenie z wielu perspektyw.
Przez lata obserwowałam, jak wiele kobiet dokonuje zakupów dla swoich salonów, nie zważając na to, czy dany produkt będzie rzeczywiście użyteczny, czy też stanowi jedynie spełnienie zachcianki szefowej, nie przynosząc jednocześnie żadnych dodatkowych korzyści.
Przykładem może być historia jednej z moich klientek, która zdecydowała się na zakup luksusowych lusterek z kryształkami Swarovskiego jako gadżetu dla swoich klientek. Pomimo wysokich kosztów i nadziei na zachwyt, okazało się, że lusterka te nie znalazły praktycznego zastosowania, gdyż w dzisiejszych czasach są one powszechnie dostępne i nie wyróżniają się niczym szczególnym.
Znacznie bardziej wartościowym gadżetem okazały się być na przykład jedwabne gumki do włosów. Oprócz ich funkcjonalności, mogą one być nośnikiem opowieści o pielęgnacji włosów (jedwab). Dodatkowo, gdy ozdobione zostaną subtelnym logo, stają się praktycznym gadżetem reklamowym, który może być używany nie tylko w salonie, ale także na co dzień, w różnych sytuacjach.
Przykładem innego skutecznego narzędzia marketingowego są spersonalizowane karteczki. To niezwykle wdzięczny element, który może wzbogacić doświadczenie klientki w Twoim salonie. Często otrzymuję zapytania, czym one są? To nic innego jak mała karteczka z Twoim logo, nazwą na Instagramie oraz ręcznie napisanym miłym cytatem lub dobrym słowem, dedykowanym konkretnej osobie.
Na przykład: „Pani Aleksandro, to jest Pani czas, zadbam o Panią. Podpisano: Kosmetolog Ania”.
Taka karteczka, nawet bez dodatkowych treści, może posłużyć jako wizytówka lub osobiste podziękowanie za wspólne spotkanie.
Dla mnie samej, te karteczki afirmacyjne pełnią funkcję genialnych wizytówek. Można je również dołączać do voucherów, co z pewnością docenią osoby obdarowane takim prezentem. Podobnie jak w przypadku marek luksusowych takich jak Dior, Gucci czy Louis Vuitton, inspirujmy się możliwościami, jakie daje spersonalizowana komunikacja, i zastanów się, jak wykorzystać te karteczki na wiele kreatywnych sposobów.
Podobnie, papierowy kubek jednorazowy z przykrywką może okazać się genialnym gadżetem zarówno w trakcie wizyty, jak i po niej. Może być on ozdobiony Twoim logo i hasłem, stanowiąc nie tylko praktyczny element, ale także narzędzie marketingowe, gdy klientka zdecyduje się na zrobienie sobie zdjęcia z nim na zewnątrz. Jeśli wykonujesz usługi na przykład paznokci albo stylizacji włosów, mamy tutaj sytuację z mikropyłem albo mikrowłosami. Więc uważam, że kubeczki jednorazowe z przykrywką są genialnym gadżetem w trakcie wizyty.
Innym przykładem jest stworzenie własnego albumu na Spotify z nazwą Twojego salonu, który możesz puszczać w trakcie wizyt. To doskonały sposób na stworzenie wyjątkowej atmosfery i podkreślenie unikalnego charakteru Twojego salonu. Panie z pewnością będą zachwycone taką inicjatywą.
Polecam wszystkie albumy dostępne na platformie Spotify, takie jak covery, jazz czy spokojna muzyka typu „coffee and chill”. Wszystkie te tytuły są ogólnodostępne i zawierają wiele uroczych piosenek, które doskonale wpasują się w atmosferę Twojego salonu. Dodaj te albumy do swojej listy pod nazwą Twojego salonu, co pozwoli klientkom na kontynuację relaksu w domu, ogrodzie, czy nawet na wakacjach, przenosząc tym samym emocje z salonu dalej. To subtelny, ale bardzo skuteczny sposób na pozostawienie po sobie trwałego śladu.
????????Zadanie dla Ciebie:
Jedna inwestycja czasowa może przynieść wiele korzyści. Zachęcam do przemyślenia, czy wszystko, co znajduje się w Twoim salonie, rzeczywiście ma dla Ciebie znaczenie. Gdy Twoje działania marketingowe są spójne i przemyślane, zaangażowanie zespołu również wzrośnie, co przełoży się na zadowolenie klientek.