DOWIEDZ SIĘ, JAK ZAPEWNIĆ KLIENTKOM NIEZAPOMNIANE DOŚWIADCZENIA
Jeśli chodzi o marketing Twojego salonu beauty, mam dla Ciebie coś wyjątkowego – moją wiedzę na temat luksusu, którą dzielę się w kursie „Luksus w Beauty”. Kurs rusza 10 września, ale już 25 sierpnia masz ostatnią szansę, aby wziąć udział w bezpłatnym webinarze.
To doskonała okazja, by zapoznać się z moim podejściem do luksusu i podjąć decyzję o wspólnej edukacji. Na kursie będę dzielić się z Tobą konkretnymi narzędziami, strategiami i pomysłami wykorzystywanymi przez marki luksusowe – i pokażę Ci, jak zastosować tę wiedzę w Twoim salonie beauty.
W luksusie chodzi przede wszystkim o dostarczanie niezapomnianych doświadczeń – chwil, które na długo zapadają w pamięć. To właśnie za takie przeżycia jesteśmy gotowi zapłacić. Możemy bez nich żyć, ale pragniemy skorzystać z danej usługi, być w konkretnym miejscu czy kupić wyjątkowy produkt.
Aby zapewnić klientom takie niezapomniane doświadczenia, warto zwrócić uwagę na cztery typy doznań, które tworzą pełne wrażenie luksusu. Te cztery typy doświadczeń zostały zdefiniowane przez Bernarda Schmitta, pioniera marketingu doświadczeń. Są to: doświadczenia sensoryczne, emocjonalne, społeczne (relacyjne) oraz kognitywne. Każde z nich ma inny wpływ na pamięć i emocje klientów, dlatego należy zadbać o nie wszystkie.
Doświadczenie sensoryczne
To zmysłowe bodźce, które wpływają na wzrok, słuch, smak, dotyk i węch Twoich klientów. Zadbaj o każdy z tych zmysłów na każdym etapie wizyty w Twoim salonie. Komentuj zapachy, dotyk, konsystencję i opakowanie produktów, aby ciągle pobudzać emocje klientek. Mam nadzieję, że takie elementy jak kawa w salonie (i na wynos) czy playlista Spotify w gabinecie, którą można zabrać ze sobą, są już u Ciebie standardem. Jeśli już je wprowadziłaś, możemy przejść do dalszych kroków w moim kursie.
Doświadczenie emocjonalne
To uczucia i emocje, które budują głębokie połączenie z Twoją marką. Kiedy klientka myśli o Twoim salonie, powinna się uśmiechać, bo przypominają jej się pozytywne emocje – czy to związane z samą usługą, marką, czy osobą, która ją obsługiwała. Postaraj się, aby każda wizyta w Twoim salonie budziła radość i ciepłe wspomnienia. Możesz to osiągnąć poprzez budowanie relacji z klientkami, np. zapamiętując ich preferencje lub pamiętając o urodzinach drobnym upominkiem.
Doświadczenie społeczne (relacyjne)
To poczucie wspólnoty i interakcji, które wzmacnia relacje społeczne. Aby budować takie doświadczenia, organizuj różnego rodzaju eventy, warsztaty czy spotkania w Twoim salonie. Twórz społeczność wokół swojej marki, aby klientki czuły, że są częścią czegoś większego, że Twój salon to nie tylko miejsce, ale także przestrzeń, w której mogą nawiązywać relacje i dzielić się doświadczeniami.
Doświadczenie kognitywne
To angażowanie umysłu, pobudzanie myślenia i kreatywności. Dziel się swoją wiedzą, prezentuj ciekawe case studies, inspiruj do rozwiązywania problemów związanych z pielęgnacją urody. Pokaż, że jesteś nie tylko specjalistką, ale także pasjonatką, która chętnie dzieli się swoją wiedzą. Spraw, aby klientki pragnęły wracać do Ciebie po więcej – nie tylko po zabiegi, ale także po nowe informacje i inspiracje.
Zadanie dla Ciebie:
Sprawdź, jak Twoje działania wspierają te cztery typy doświadczeń i na jakim są poziomie. Z pewnością rozwijanie tych obszarów przełoży się na szybsze skojarzenia z Twoją marką i większe pragnienie korzystania z Twoich usług. Luksusowe marki już to wiedzą – i jeśli Ty również zastosujesz te zasady, zapełnisz swój grafik, a Twoje działania marketingowe będą przynosiły efekty. Trzymam za Ciebie kciuki!
Szukasz inspiracji i wskazówek na bieżąco?
Zapraszam do zapisu do newsletter dla branży beauty (co tydzień we wtorek wskazówka sprzedażowa, marketingowa, o zespole i case study).
Wersja PREMIUM (pełna): https://mailingr.co/c/prod_LP44r2MTuzmYjo?priceId=price_1M6vidC7KMs6gOiezoApA0lZ
Wersja FREE (skrócona): https://beautyboss.pl/beautynews