Obecnie wysokiej jakości content marketing jest kluczowy w działaniach każdej firmy, a w szczególności cenione są wysokiej jakości treści. Odpowiednie zoptymalizowane teksty pod SEO wpływają na lepszą konwersję oraz sprzedaż w sklepach internetowych, a także przybliżają klienta do marki. Jak pisać, aby zainteresować?
Pisz interesująco, przyciągaj uwagę odbiorców
Wartościowe treści pomagają w budowaniu wizerunki marki i pozwalają poprawić sprzedaż, a także zwiększyć widoczność w Google przez odpowiednią ich optymalizację.
Najprostszym działaniem jest pisanie tak, aby odbiorca chciał czytać nasze treści. W teorii nic trudnego, a w praktyce bywa różnie. Istnieje jednak kilka prostych zasad, które pozwalają w łatwy sposób osiągnąć cel i dotrzeć do odbiorcy.
Czynniki pozytywnie wpływające na odbiorcę treści:
- pisanie na temat, konkretnie,
- pisanie z myślą o odbiorcy, jego zainteresowaniach, pragnieniach,
- pisanie, które pozwoli na zaangażowanie odbiorcy,
- pisanie w sposób naturalny, odpowiedni dla marki i jej komunikacji.
Znając naszych użytkowników, jesteśmy w stanie stworzyć teksty, które ich naprawdę zainteresują. Należy jednak pamiętać, że każdy tekst musi spełniać określone założenia, dlatego w inny sposób tworzy się opisy produktów, posty na Instagram, treści PR-owe czy treści ofertowe na stronę www. Idealnym rozwiązaniem jest wykorzystanie języka korzyści do każdej przekazywanej treści, stawiając na konkretne rozwiązania, jakie płyną z zakupu produktu lub skorzystania z naszej usługi.
Dzielenie się wiedzą na blogu
Warto pamiętać o tym, że nieocenione są aspekty merytoryczne każdego przekazywanego komunikatu, który przyciągnie zainteresowanych użytkowników. Nasi odbiorcy chcą zwyczajnie znaleźć odpowiedź na nurtujące ich kwestie i dowiedzieć się czegoś więcej od marki, dlatego dobrym rozwiązaniem jest prowadzenie bloga i realizowanie ciekawych tematów. Coraz częściej można zauważyć bardziej rozwinięte poradniki z podziałem na kategorie, aby użytkownik w łatwy sposób mógł znaleźć wartościowe dla niego wątki.
Zdj. 1. Blog z podziałem na kategorie. Źródło: https://www.biogenica.pl/blog/
Teksty pisane dla odbiorców, jak i wyszukiwarek
Pisanie tekstów pod SEO jest bardzo ważne, ale należy tworzyć treści z myślą i pod kątem czytelnika. Oczywiście dobranie właściwych fraz i słów kluczowych jest bardzo ważne z punktu widzenia SEO, bo pozwala na odpowiednią pozycję w Google i zwiększoną widoczność, ale należy pamiętać, aby w pierwszej kolejności pisać do realnego odbiorcy. Idealnym miejscem na odszukanie słów kluczowych są takie narzędzia jak Keyword.io czy Answear the Public. Co ciekawe są one częściową bezpłatne i po wybraniu odpowiedniego języka, wyświetla się lista fraz, które można w naturalny sposób wykorzystać w tekstach lub stworzyć z ich wykorzystaniem ciekawe nagłówki.
Zdj. 2. Lista fraz po wpisaniu “paznokcie żelowe”, Zródłó: https://www.keyword.io
Dobry tekst dla odbiorcy – czyli jaki?
Dobry tekst dla odbiorcy musi być przydatny i odpowiadać na postawione pytania w temacie i nagłówkach oraz powinien spełniać określone cele – reklamowe, informacyjne czy sprzedażowe. Treści mają ogromną siłę, ale muszą być przede wszystkim unikalne i oryginalne, a także w jasny i czytelny sposób przedstawiać informacje. Mając wiedzę na temat zachowań, postaw czy upodobań odbiorców, jesteśmy w stanie zbliżyć się do nich i pozwolić im na lepsze poznanie naszych produktów, usług oraz marki.
Daria Kwapich
Specjalista w budowaniu relacji biznesowych