Co wypływa na to, że ktoś zostaje stałym klientem salonu?

Spraw by to odwiedzające Cię osoby, były tak zachwycone Twoimi usługami, miejscem, Tobą! By to one stały się Twoją główną dźwignią do tego, że goście o Tobie pamiętają, wracają i bezinteresownie polecają Cię dalej! Przez co masz non stop nowych klientów z POLECENIA! To jest BINGO i cel, jaki w moim odczuciu powinna postawić przed sobą każda BeautyBoss!

Co z tego, że wydajemy dużo pieniędzy na kampanie sponsorowane, mamy wiele nowych klientów… ale ich powracalność jest na poziomie … 20%, 30%?


5 KLUCZOWYCH ASPEKTÓW, WPŁYWAJĄCYCH NA TO, ŻE KTOŚ ZOSTAJE STAŁYM KLIENTEM

 

1. Zadbaj o treść merytoryczną w sieci

Czy masz opisane szczegółowo, w różnych postach swoje główne, rentowe usługi? Czy piszesz o atutach zabiegu, przeciwskazaniach, możliwości łączenia ich z innymi sprzętami?

O tym dlaczego zaleca się dany zabieg zrobić w serii i dlaczego?

Czy podbijasz wszystko tym, że kluczowa w podtrzymaniu efektu jest pielęgnacja domowa?

Pomyślisz, oczywiste! Tak, oczywiste, a tak wiele miejsc o tym zapomina. W końcu już przez sieć możesz budować swój autorytet i wizerunek eksperta. Pokaż, że nie polecasz „byle czego”. Dziel się wiedzą na temat zabiegów, jakie oferujesz, odpowiadaj na te oczywiste pytania i … przypominaj o kluczowych dla siebie zabiegach w postach o różnej formie – zdjęcie/filmik, jak i story. Story, które będziesz nagrywać może być długie i szczegółowe, jak i możesz na temat każdego zabiegu przygotować grafikę z atutami zabiegu i wskazaniami i w momencie przypominania o tym, co masz w ofercie – raz przygotowane grafiki możesz udostępniać ponownie. Nie narzucaj sobie presji, że musi być perfekcyjnie. Po prostu dodaj coś z wiedzą!

 

PS. Od czego zacząć? Jak uporządkować swój Instagram i działać na nim skutecznie? Odpowiedzi znajdziesz w ebook: JAK ZOSTAĆ BOSSEM WŁASNEGO INSTAGRAMA?
KUP TERAZ

 

 

 

2. Dbaj o zmysły!

Zmysły to emocje, one najlepiej sprzedają. Dzięki dbaniu o poniższe 5 obszarów, sprawiasz, że pozytywnie pobudzone emocje nie pozwalają o sobie zapomnieć!

wzrok – czystość, schludny wygląd pracowników, dobrze dobrane kolory, estetyczny wystrój, dekoracje;

słuch – relaksująca muzyka w tle, wytłumienie dźwięków z ulicy, niezbyt głośne rozmowy, BRAK RADIA!;

węch – przyjemny zapach we wnętrzu, zbalansowany zapach kosmetyków;

smak – smaczna kawa i herbata (pięknie podana), ciasteczko do kawy, czyli napoje instagramowe!;

dotyk – odpowiednia temperatura wody, suszarki, ciepłe dłonie, odpowiednia długość paznokci.

 

3. Zadbaj o szczegółową kartę klienta

Karta Klienta z podstawowymi pytaniami o choroby, wykonane zabiegi czy brane leki to za mało. Poświeć czas i w karcie klienta zadaj pytania nawiązujące do:

  • Pielęgnacji domowej
  • Lifestyle
  • Suplementacji
  • Ilości picia wody
  • Długości snu
  • Trybu pracy

Po wypełnieniu przez klienta takiego kwestionariusza, przed zabiegiem skomentuj z zainteresowaniem pozostawione odpowiedzi. Wystarczy dodatkowe 15 min do każdej wizyty. Poświęć czas na wyzwanie skórne, a jakim przychodzi do Ciebie Klient. Pokaż minimum dwie opcje i daj argumenty, dlaczego akurat takie, a nie inne terapie proponujesz.  Dziel się swoją wiedzą – dzięki czemu zyskasz autorytet i zaufanie! Zaufanie, które wypłynie na to, że nowy klient, będzie do Ciebie wracać. Pozbądź się sytuacji, która w wielu miejscach jest odczuwalna bez wypowiedzianych słów, a mianowicie: „klient przyszedł, zostawił pieniądze, może wróci … a może nie?”.
Stawiaj na pytania otwarte i daj się wypowiedzieć.

Pamiętaj, by nie ciągnąć rozmowy na siłę. Jeżeli widzisz, że klient nie ma na nią ochoty – wycofaj się.

 

 

4. Do każdego zabiegu dawaj zalecenia pozabiegowe!

A już w szczególności po zabiegach inwazyjnych. Klient np. po dermapenie, uwierz mi, że jest w szoku – zaczerwienienia na całej twarzy – nie jest w stanie zapamiętać wszystkich słów kosmetologa.  Wystarczy wydrukować kartkę z zaleceniami pozabiegowymi, jak i zalecaną pielęgnacją domową nawiązującą do marek, jakie znajdują się u Ciebie w salonie (podbijanie sprzedaży detalicznej)  – a zobaczysz jak niesamowicie odbije się to na poczucie u klienta, że został w pełni zaopiekowany przez kosmetologa.

Mała rzecz, która wpływa znacząco na postrzeganie marki, zespołu i dbałości o detale.

 

5. Udostępniaj opinie!

Rekomendacje znajomych i rodziny oraz opinie w sieci są uważane za najbardziej wiarygodne źródła informacji o usługach. Dla salonów oznacza to, że stara dobra poczta pantoflowa
i jej nowsza wersja to dwie najbardziej efektywne metody pozyskiwania klientów. Problem polega na tym, że nie masz bezpośredniego wpływu na to, jakie komentarze się pojawiają, kiedy i gdzie. Możesz jednak wpływać pośrednio – przez swoich stałych klientów.

Jeśli chodzi o wspieranie poczyty pantoflowej w sieci – nie widzę leszej dzis opcji niż udostępnianie wystawionych nam opnii. Pokazujemy dzięki temu, że mamy wiedzę (przez treść w postach), umiemy wykonać zabieg (poprzez prezentowane efekty przed i po) oraz przez udostępniane opinie podbijamy autentyczność salonu/specjalisty.

 

Zatem co wypływa na to, że ktoś zostaje Twoim stałym klientem?

Definitywnie Twoje podejście. Dbałość o detale, ale nie dodatki, w które non stop dokupujesz, ale o detale związane z wizytą i OBSŁUGĄ KLIENTA. Twoja postawa przed, podczas i po zabiegu, mająca na celu szczere dobro klienta i … przy tym wszystkim rozmowa nawiązująca do dzielenia się wiedzą o zabiegu i tematami wiązanymi z beauty, pielęgnacją i zdrowym lifestylem.

Jestem ciekawa, jak to teraz wygląda u Ciebie?
Powodzenia we wdrażaniu wskazówek i czekam na informację, jak poprawił się ruch u Ciebie w salonie poprzez te „małe-wielkie” aspekty.

Więcej materiałów i wiedzy podnoszącej standardy Twojego salonu znajdziesz TUTAJ.

 

Aleksandra Dworska
ekspert od budowania silnych marek w branży beauty

Aleksandra Dworska

Ekspertka w kreowaniu silnych marek w branży beauty, pasjonująca się optymalizacją i luksusem w budowaniu strategii salonów. Napisz, a pomogę rozwinąć Twój biznes beauty: aleksandra@beautyboss.pl 

Subscribe

Just subscribe to my newsletter
to receive all fresh posts

Subscribe

Just subscribe to my newsletter
to receive all fresh posts