Instagram to narzędzie stworzone dla potrzeb branży beauty. Idealne darmowe narzędzie do pozyskiwania zasiegów, sympatyków, a docelowo klientów salonu. Pozwala wyeksponować efekty zabiegów tak, aby przyciągały kolejnych klientów, a także pomaga budować ich lojalność.
Działanie na Instagramie jest proste! Wystarczy, że się minimalnie zaangażujesz.
Piękna kompozycja zdjęć na instagramowym profilu z pewnością przyciągnie wzrok, ale najważniejszym elementem, który pozwoli Ci zbudować zaangażowaną społeczność obserwatorów, a potem zmienić ich w lojalnych klientów, są relacje. Bo relacje to życie i codzienność salonu, stąd tak ważne jest, by się w nie zaangażować!
Dlaczego warto tworzyć Instastories? Przemawia za tym kilka silnych argumentów.
- Wideo na Instagramie angażuje nawet dwa razy bardziej niż w innych mediach społecznościowych. To niepowtarzalna szansa na zbudowanie relacji z potencjalnymi klientami, poprzez ankiety, quizy i inne interaktywne elementy, które oferuje to narzędzie.
- Relacje pozwalają na cykliczność, a Twoje cykle porad czy treści rozrywkowych mogą stać się częścią codziennego rytuału użytkowników. Stąd już tylko krok do zostania lojalnym klientem! Instastories pomogą Ci także lepiej wyeksponować Twój najbardziej angażujący content – zdjęcia „przed i po” czy przebieg zabiegu krok po kroku.
- Instagram traktuje stories priorytetowo. Nie bez powodu wyświetlają się one u samej góry, a na pasek relacji można trafić co jakiś czas podczas scrollowania treści. Znaczna większość użytkowników jako pierwsze ogląda właśnie relacje. Jeśli są nieatrakcyjne lub nie ma ich wcale, mogą przestać obserwować dane konto. Dlatego – szanuj uwagę obdiorców i angażuj ich! Jak? Zaraz zdradzę Ci rozwiązania.
Zaczynając od podstaw Instastories….
- Dodaj relację, klikając ikonę plusika z napisem „nowe” pod swoim bio. Możesz to zrobić także z poziomu feedu, klikając swoje zdjęcie profilowe w lewym górnym rogu lub znajdującą się nad nim ikonę aparatu.
- Angażuj użytkowników, dodając niepowtarzalne treści – unikaj publikowania w relacjach tego samego, co dodajesz w feedzie.
- Masz 15 sekund na każde story – właśnie tyle maksymalnie może trwać pojedyncza relacja. Jeśli nagrasz dłuższe wideo, Instagram sam potnie je na mniejsze części.
- Przez 24 godziny dodana relacja będzie dostępna na Twoim profilu. Jeśli chcesz, by była widoczna dłużej, możesz zapisać ją w wyróżnionych relacjach.
Możliwości Instastory:
- Ankiety
- Quizy
- Wykorzystuj przesuwaki
- Zadawaj pytania
- Dodawaj godziny (poranne i wieczorne, by przypominać o godzinach otwarcia salonu)
- Zostawiaj lokalizacje (miejscowości)
- Wykorzystuj gify (własne lub nalepki)
- Dodawaj zdjęcia z galerii aparatu
- Wstawiaj nalepeki, ile jeszcze zostało nam czasu, np. do premiery nowego sprzętu
- Ogranizuj LIVE
- Dodawaj filmy do IGTV
- Zapisuj relacje wyróżnione
& ciągle dochodzące opcje
Czy wykorzystujesz, chociaż 50% tych możliwości?
Jak wykorzystać Instastories w salonie beauty? Jak zmienić obserwatorów w klientów?
Mam na to kilka pomysłów!
Pokazuj pracę „od kuchni”.
Jak wygląda praca stylistki paznokci czy kosmetyczki z klientem, z założenia wiedzą wszyscy. Ale co dzieje się za zamkniętymi drzwiami salonu? Jakie tajemnice czają się na zapleczu? Twoi obserwatorzy nie będą mogli się doczekać, żeby je odkryć!
Dziel się efektami zabiegów.
Dobrze usłyszeć zapewnienia, że dany zabieg świetnie się sprawdzi, ale jeszcze lepiej to zobaczyć! Jeśli chwalisz się efektami publicznie, jasne jest, że nie masz nic do ukrycia.
Publikuj metamorfozy.
Chcemy widzieć efekt, a zwłaszcza efekt WOW! To porusza emocje, a emocje najlepiej sprzedają!
Buduj wartość usług.
Dziel się poradami i ciekawostkami dlaczego akurat zdecydowałaś się na taką markę/sprzęt. Tworzenie wizerunku eksperta to ważna sprawa.
Wspieraj domowe Spa.
Dobry specjalista jest niezastąpiony, a domowa pielęgnacja powinna uzupełniać profesjonalne zabiegi w gabinecie. Poprzez proste sprawdzone rozwiązania domowe, wspieraj pielęgnacje i kosmetyki jakie zalecasz poprzez relaks i zabawę w domu.
Dziel się dobrą myślą
Złam schemat poprzez dodawanie własnych lub znanych cytatów, nie tylko związanych z branżą beauty ale także z kobiecością i pewnością siebie.
Twórz BeautyInstaSerial.
Do wszystkiego dodawaj historie poprzez wstęp-rozwinięcie-zakończenie. Tylko historia sprawi, że łatwo będzie zapamiętać Twój salon i powiedzieć o nim dalej.
Aby stworzyć dobre Instastories potrzeba trochę czasu – z każdym dniem i rosnącym doświadczeniem coraz mniej. Zyskanie lokalnej społeczności jest jednak tego warte. Poza tym nagrywanie relacji może być świetną zabawą dla Ciebie i Twojego zespołu. Możliwości tworzenia i wykorzystywania Insta Stories jest mnóstwo. Ogranicza Cię tylko wyobraźnia!
Więcej wskazówek czeka na Ciebie w e-booku JAK ZOSTAĆ BOSSEM WŁASNEGO INSTAGRAMA?
lub ogrom wiedzy w kursie online INSTAGRAM DLA BRANŻY BEAUTY.
Spraw ze mną, że Instagram będzie na Ciebie zarabiał!
Powodzenia, Aleksandra