Salon, o którym się mówi!

Nie sztuką jest otworzyć jakąkolwiek firmę/SPA, sztuką jest aby każdy chciał do Ciebie wracać, a co najważniejsze bezinteresownie polecić dalej!

By goście nie wracali tylko do usług, ale do tego co jest „ponad standard”.

Czyli mowa tu o czynnikach wyróżniających.  O często pomijanej misji i wizji danego miejsca.
W rozmowach z moimi klientami często na pytanie „czym się wyróżnia Twój salon?” Słyszę w odpowiedzi „w moim spa jest wyjątkowo”.
Wtedy zastanawiam się, co to tak naprawdę znaczy? Przecież każdy chce mieć wyjątkowe miejsce! Miejsce z miłą atmosferą, pełne gości, z najlepszym produktem i wykwalifikowaną kadrą. Są to wciąż cele zbyt ogólne.
Idąc za tą myślą, zadaj sobie więc inne pytanie:
Z jakiego powodu powstało to miejsce, które tworzysz?
Czym konkretnie Twoje miejsce ma się wyróżniać?
Dlaczego goście pragną do niego wracać?
Jaką ma ukrytą historię, o której warto opowiedzieć? (w końcu historia niesie wartości!)

__________________________


SZYBKIE ĆWICZENIE:
Wymień co najmniej 3 WYRÓŻNIKI, które powodują, że Twoje miejsce jest wyjątkowe na tle innych. SZCZEGÓŁOWE wyróżniki!
Jeśli na myśl przychodzi Ci:
miła atmosfera, dobry produkt, wykwalifikowany zespół to odpowiedz sobie co to oznacza?
Z jakimi wyróżnikami Ci się ona kojarzy?
W jaki sposób ją tworzysz w swoim gabinecie i poza nim?

A idąc dalej, spróbuj napisać krótką historie tego miejsca! Krótkie zdania, jak to się zaczęło, jakie były perypetie i jak dałaś sobie z nimi radę, jakie problemy rozwiązujesz wraz ze swoim zespołem, jakie wartości przekazujesz swoim gościom?

To co spontanicznie napisałaś uświadomi Ci jakie są charakterystyczne cechy Twojego miejsca. Tymi myślami i historią podziel się ze swoim zespołem i co najważniejsze ze swoimi znajomymi – często te najbliższe osoby by nas poleciły, ale “nie wiedzą co powiedzieć”. Nie raz się już spotkałam z sytuacją, że ktoś miał przepiękne spa, z najnowszymi sprzętami a od danej osoby znajomych słyszałam w odpowiedzi na pytanie:

-“Czym się zajmuje dana osoba?”

-“a prowadzić salonik piękności.”

Często nie ma tu złej woli, ale BRAK WIEDZY. Nie musisz opowiadać długiej historii. Skup się na 3-5 wyróżnikach, jasno je określ, NAJLEPIEJ ubierz w krótką historię i … dziel się nią! Gdzie się da.

Nie bez powodu mówi się, że poczta pantoflowa jest najmocniejsza. To jest fakt! Zatem jak ją wspierasz? Jaką historie mówisz osobą dookoła, aby mogły ją powielić dalej?

 

Czekam na wasze historie i wyróżniki! Powodzenia BeautyBoss!

Aleksandra

Aleksandra Mazalon

Przez wiele lat pracowałam na stanowiskach managerskich pełniąc funkcje zarządzające. Zajmowałam się marketingiem i PR, później budowałam od podstaw spa – poznając jak ważne jest dążenie do celu, mimo zmagań z wieloma przeciwnościami spotykającymi #BeautyBoss przy otwieraniu i prowadzeniu biznesu.

Moim ulubionym miejscem inspiracji są Stany Zjednoczone. Co roku staram się spędzać tam kilka miesięcy odwiedzając miejsca beauty, m.in. w Nowym Jorku czy w Miami. Bardzo interesuje mnie model rozwoju tego biznesu, pomysły i realizacje. Uwielbiam zdobywać doświadczenie i móc potem dzielić się wiedzą.

Czytaj też:
Śledź BeautyBoss: