Raz zainwestowany czas, który daje długofalowe efekty, czyli dlaczego standardy są tak ważne w Twoim salonie.

W dzisiejszym świecie biznesu przedsiębiorca to z założenia osoba kreatywna, która chce odkrywać nowości, skupia swoją uwagę na budowaniu PR zewnętrznego oraz wewnętrznego, lubi wyzwania i nie boi się podejmować odpowiedzialności.

Jednak za tymi przyjemnymi, na pierwszy rzut oka, elementami znajdują się również czynności rutynowe, czyli standardy biznesu, których się unika. Uważa się, że ich stworzenie oraz aktualizowanie jest nudne i czasochłonne, a co więcej nie przynosi efektów.

Pamiętaj, że myśl jest ulotna. Jeśli nie masz spisanych swoich zasad to obniżasz wartość swojego salonu, a co za tym idzie klientka traci poczucie wysokiej jakości usług. Standardy biznesu są jednym z elementów, które budują stabilny fundament. Pamiętaj, że wizerunek budowany przez wiele lat, możesz stracić w jednej chwili, a jego odbudowanie często wiąże się z licznymi utrudnieniami i problemami.

Jako ekspert w dziedzinie marketingu i PR zachęcam Cię do stworzenia standardów Twojego biznesu beauty, co przyniesie długofalowe korzyści oraz zyski.

Kontakt z klientem zaczyna się jeszcze przed wizytą. Rozmowa telefoniczna i odpowiedzi na wiadomości, a przede wszystkim ich jakość wpływa na nawiązywanie relacji pomiędzy Tobą lub zespołem, a klientem. Jeśli już na tym pierwszym etapie coś zrazi odbiorcę, nie zachęcisz go do odwiedzenia Twojego miejsca beauty. Pamiętaj, że zanim poznasz daną osobę, zwracasz uwagę na wiele innych aspektów, które ją reprezentują – klienci robią to samo!

Jeśli chcesz zrobić dobre pierwsze wrażenie zarówno przed wizytą, jak i podczas każdej kolejnej, zacznij od przygotowania STANDARDÓW OBSŁUGI KLIENTA. Pomogą Ci w tym: burza mózgów z zespołem, mapa myśli, analiza SWOT, metoda SMART, a przede wszystkim Twoje zaangażowanie.

Część pracy wykonałam już za Ciebie. Jeśli zerkniesz na beautyboss.pl, znajdziesz tam STANDARD OBSŁUGI KLIENTA z uwzględnieniem 6 najważniejszych etapów:

1. Kontakt przez sieć – social media

2. Rozmowa telefoniczna

3. Gość w salonie

4. W trakcie wizyty

5. Zakończenie wizyty

6. Opieka posprzedażowa

Wszystkie te elementy połączone ze sobą tworzą całość. Jeśli nawet jeden z nich zostanie przez Ciebie zaniedbany, pozostałe zaczną stopniowo tracić swoją wartość.

Plik został skonstruowany tak, abyś mogła go edytować i dopasować do charakteru Twojego miejsca beauty. Skorzystaj z tej możliwości, a spełnisz podstawowe oczekiwania swoich klientów, co wpłynie na to, że będą do Ciebie wracali, o Tobie pamiętali, a co najważniejsze bezinteresownie polecali Cię dalej.

Dziś nie liczy się “co” sprzedajesz, ale “jak” to sprzedajesz.

Więź z klientem rozwijasz i podtrzymujesz w swoim miejscu beauty. Chociaż działanie w biznesie to trudności, wyzwania oraz wątpliwości, nie możesz zapomnieć o przyjętych na początku wartościach, jakimi są profesjonalizm, szacunek i słowność. Pamiętaj, że Twój klient jest Twoim partnerem, a Ty powinnaś zadbać o jego komfort, a także bezpieczeństwo.

Stwórz specjalistyczny dokument nazywany KARTĄ KLIENTA, który będzie źródłem wiedzy o stanie zdrowia Twojej klientki, ale również̇ o ich potrzebach, wymaganiach, oczekiwaniach. Możesz z niej zaczerpnąć również inspiracje marketingowe, aby wykorzystać je do zwiększenia sprzedaży w salonie.

Jeśli nadal nie wiesz, od czego zacząć – mam coś dla Ciebie. Stworzyłam wzór KARTY KLIENTA zawierający kluczowe pytania, które powinnaś zadać podczas pierwszej konsultacji w zakresie zabiegów na twarz i ciało. W osobnym pliku znajdziesz KARTĘ KLIENTA do edycji – wybierz te, które są skierowane na Twoją ofertę i są Ci potrzebne.

Pamiętaj, że nie wystarczy tylko stworzyć KARTY KLIENTA, czy wybrać pytań z gotowego wzoru! Musisz umieć o nich mówić, a co więcej przekazać istotę oraz wartość, jaka się za nimi kryje.

Dobre pierwsze wrażenie i profesjonalnie przeprowadzona pierwsza konsultacja zbuduje Twój wizerunek w oczach klienta – staniesz się dla niego ekspertem z autorytetem, z którym będzie chciał rozwijać relację opartą na zaufaniu.

Mam nadzieję, że zrozumiałaś już, dlaczego Twoje miejsce beauty powinno mieć dobrze zaprojektowane STANDARDY. Zachęcam Cię do stworzenia podstaw w celu budowania silnego fundamentu. Dzięki czemu możesz podejmować kolejne działania. Teraz wystarczą tylko Twoje chęci, zaangażowanie i determinacja!

Aleksandra Mazalon

Aleksandra Mazalon

Przez wiele lat pracowałam na stanowiskach managerskich pełniąc funkcje zarządzające. Zajmowałam się marketingiem i PR, później budowałam od podstaw spa – poznając jak ważne jest dążenie do celu, mimo zmagań z wieloma przeciwnościami spotykającymi #BeautyBoss przy otwieraniu i prowadzeniu biznesu.

Moim ulubionym miejscem inspiracji są Stany Zjednoczone. Co roku staram się spędzać tam kilka miesięcy odwiedzając miejsca beauty, m.in. w Nowym Jorku czy w Miami. Bardzo interesuje mnie model rozwoju tego biznesu, pomysły i realizacje. Uwielbiam zdobywać doświadczenie i móc potem dzielić się wiedzą.

Czytaj też:
Śledź BeautyBoss: