Jak wykorzystać chwilowy przestój w branży beauty?

Stało się. Jest zle. Szukaj rozwiązań.

Wykorzystaj aktualną sytuacje w kraju na budowanie relacji z klientami i społecznością jaką już masz i przez fakt, że większość osób jest w domach i ma dostęp do internetu – społeczność jaką możesz pozyskać.

Sieć! To ogromna siła. Odpuść bezpośrednią sprzedaż, a postaw na dzielenie się wiedzą, stań się “internetową przyjaciółką”, myśl by tworzyć Beauty Insta Serial (więcej o nim w e-book BeautyBook). Dzięki twoim ciekawym publikacją goście będą chcieli Cię codziennie odwiedzać w sieci. Pamiętaj, że nie wystarczy tylko “publikować” w imię aktywności. Dawaj wartość, bo po nią i do niej wszyscy wrócą. Aktualnie masz wpływ na tworzenie się nawyków. 

Dziś wymówką mówimy NIE i teraz jest czas m.in. na:

  • pogadanki pielęgnacyjne,
  • quizy na Instagramie i Facebooku,
  • tworzenie ankiet z inspiracjami (np. kolorów/wzroków?),
  • odpowiedzi na najczęściej zadawane w salonie pytania.

 

Aktualnie każdy kilka razy się zastanowi zanim Cię (salon) odwiedzi, ale nikt nie przestanie całkowicie o siebie dbać. Daj mi argumenty by to Ciebie codziennie odwiedzali w sieci. Kilka pomysłów do wdrożenia od zaraz, opartych tylko i wyłącznie na Twoim zaangażowaniu, czasie i chęciach.

1. Wykorzystaj kampanie społeczne #zostańwdomu i daj swoje propozycje na „czas wolny”

Pomyśl jak możesz wspomagać domową pielęgnacje i mini spa u swoich obserwatorów? Pokaż możliwości na zbicie nudy z korzyścią dla zdrowia i samopoczucia Pań, Panów, jaki i wspólnych zabaw pielęgnacyjnych z dziećmi.

Wykorzystując aktualną akcje #zostańwdomu i np. udostępnij posty celebrytów, znanych osobistości dodając swoją listę pomysłów na „czas wolny”.

2. Dodawaj filmiki edukacyjno – inspiracyjne

Wiedza o zabiegach, typach skóry, innowacyjnych sprzętach. Może to w końcu czas na aktywność na Youtube? Zakładam, że aktualnie salon masz zaniknięty, bądź są w grafiku duże luki. Wykorzystaj swoją piękną przestrzeń do nagrań m.in. na temat:

  • Skór problematycznych
  • Jak zrobić mini spa w domu?
  • Ciekawostki i wiedza na temat Twoich konkretnych zabiegach
    + kilka propozycji jaki możesz wybrać temat, zaczynajac od słów:
  • Jak …
  • 3 sposobów na …
  • Dlaczego wciąż …
  • 5 faktów o …

3. Udzielaj się na grupach na facebooku

Idealne obcinanie kosztów i darmowy ogromny zasięg na podbicie Twojej wiedzy eksperckiej. Znajdz aktywne grupy tematyczne, lokalne i włącz się do dyskusji! Pomagaj, dawaj swojej wskazówki, bądz pomocna jak niczym u siebie w salonie wobec gości.

Myśl, myśl, myśl … Nie narzekaj, szukaj rozwiązań, wykorzystaj aktualny czas! Nie pozwól o sobie zapomnieć!

 

Więcej o tym jak radzić sobie z chwilowym przestojem w branży beauty już w niedziele (15/03) o godz. 10.00 na live, którym prowadzę z ekspertką od social media Agatą Koman-Więch. Bądź z nami!

ZAPISZ SIĘ

 

Pamiętaj, że każdy kryzys mija i choć bycie w nim jest trudne, to jednak może być także okazją do wzrostu. Wykorzystaj mądrze ten moment na podejmowanie decyzji, które wpłyną docelowo na Twój rozwój.

 

Jeśli postanowiłaś także wykorzystać ten spokojniejszy czas na ustalenie nowej strategii w salonie – polecam Ci mój bestseller e-book BeautyBook, który z pewnością pokaże Ci jak:

  • Ustalić biznes plan działań na każdej z płaszczyzny 4 filarów: PR, Obsługa Klienta, Zespół i Produkt
  • Wyznaczyć wyróżniki oraz zasoby jakie masz w salonie
  • Wdrożyć gotowe pomysły i rozwiązania w salonie budujące efekty wow!
  • Sprawić by goście o Tobie pamiętali, wracali i bezinteresownie polecali dalje

E-book jest dostępny na stronie www.aleksandradworska.pl/sklep

 

Aleksandra Dworska
ekspertka od budowania silnym marek w branży beauty

Aleksandra Mazalon

Przez wiele lat pracowałam na stanowiskach managerskich pełniąc funkcje zarządzające. Zajmowałam się marketingiem i PR, później budowałam od podstaw spa – poznając jak ważne jest dążenie do celu, mimo zmagań z wieloma przeciwnościami spotykającymi #BeautyBoss przy otwieraniu i prowadzeniu biznesu.

Moim ulubionym miejscem inspiracji są Stany Zjednoczone. Co roku staram się spędzać tam kilka miesięcy odwiedzając miejsca beauty, m.in. w Nowym Jorku czy w Miami. Bardzo interesuje mnie model rozwoju tego biznesu, pomysły i realizacje. Uwielbiam zdobywać doświadczenie i móc potem dzielić się wiedzą.

Czytaj też:
Śledź BeautyBoss: