Instagram dziś działa trochę jak Google. Zgodzisz się?
Wpisując konkretne hasło w Google otrzymujemy konkretne wyniki. Witryny na pierwszej stronie nie są tu przypadkiem. O tym wszystkim decyduje serce wyszukiwarki – algorytm. W pierwszych wynikach wyszukiwania znajdują się Ci, którzy pozycjonują się lepiej, skuteczniej od konkurencji.
Kluczem jest używanie „SEO” = „Search Engine Optimization”, czyli sztuczek, dzięki którym „zoptymalizujesz” swoją stronę internetową.
To samo dotyczy Twojego konta na Instagramie.
Brzmi skomplikowanie? Spokojnie, możesz zrobić to samemu i to za darmo!
Sposoby na darmowe pozycjonowanie Instagrama?
1. Zoptymalizuj swoją „nazwę użytkownika” i „imie i nazwisko”
Nie powielaj dwóch kluczowych możliwości na pozycjonowanie! Twoja nazwa użytkownika i imie i nazwisko działa jak ważne „słowo kluczowe”.
Załóżmy na przykład, że szukam kosmetologa. Zobacz, co się stanie, gdy napiszę „kosmetolog” na Instagramie.
Twoje imię i nazwisko oraz nazwa użytkownika na Instagramie jest od razu wyszukiwana. To jedyne informacje widoczne przy wyszukiwaniu, zanim odwiedzę Twój profil. Zadbaj o nie!
2. Oznaczaj lokalizację! W postach i na instastory. Lokalizacje miejscowości, a nie salonu bezpośrednio. Pamiętaj, że jak masz salon np. w Bydgoszczy, a jeszcze gdy jesteś nowym miejscem, to mało prawdopodobnie będzie, że użytkownik wpisze w szukanie po lokalizacji np. „BeautyBoss salon” tylko miejscowość, by zobaczyć co ciekawego w niej się dzieje. Znajdź się w wyszukiwarce Instagrama! Tu wskazówka do Instastory – Twoja lokalizacja nie musi być wielka na obrazie, wystarczy jak będzie ukryta, albo subtelnie widoczna. Celem jest, aby użytkownik na Twoim profilu został dłużej, a nie wyszedł z Twojego konta, klikając w nazwę miejscowości i szukając innych atrakcji w mieście.
3. Oznaczaj inne profile – osoby i marki na zdjęciach. Tym ruchem wpływasz na darmowe pozycjonowanie i podpinanie się po inne, często większe konta (mając tu na myśli ogólnopolskie marki kosmetyczne).
Robi się to za pośrednictwem symbolu „@”.
4. Zostawiaj pod postem 30 hasztagów ### To kolejna darmowa możliwość na pozycjonowanie i pozyskiwanie odbiorców z różnych źródeł. Tutaj staraj się używać # polskich i lokalizacyjnych. Co mam na myśli? Nie pisz #skincare #nails #brows … bo je wykorzystuje cały świat, a… prowadząc salon stacjonarne, potrzebujemy lokalnych klientów! Lepiej użyć # np. #paznokcieWarszawa #zabiegnatwarz #pielęgnacjaWarszawa #kosmetologWarszawa … Pamiętaj! Używaj #hashtagów jako słów kluczowych.
5. Teksty ALT ożywiają Twoje zdjęcia poza Instagramem
Mówiąc o zdjęciach w postach, możesz teraz napisać własny tekst ALT dla swoich zdjęć na Instagramie!
Tekst ALT to ogromna strategia SEO na stronach internetowych. A teraz jest też dostępna na Instagramie! Dzięki tekstowi ALT Twoje zdjęcia na Instagramie mogą mieć życie poza Instagramem. Mogą pojawiać się w wynikach wyszukiwania Google.
Na przykład, jeśli ktoś szuka zdjęcia z „masażu dłoni”, a Ty opublikowałeś zdjęcie „efekt po masażu dłoni”. Twoje zdjęcie może pojawić się w Google!
Dzięki tekstowi ALT pomagasz algorytmowi Instagram pracować dla Ciebie, a nie przeciwko Tobie. Dzięki tekstowi ALT osoby z wadami wzroku, słabym internetem mogą „zobaczyć” twoje zdjęcia. Używaj tekstu ALT tak często, jak to możliwe. Jest on wskazówką dla algorytmu Instagrama, która zwiększy Twoje szanse na dotarcie do docelowych odbiorców.
To stosunkowo nowa funkcja na Instagramie, z której jeszcze niewiele osób korzysta! Wyprzedź tłum i zacznij używać go już teraz!
Jak to zrobić? Wchodząc w post, kliknij na górze trzy kropki (…), Edytuj, i na dole zdjęcia po prawej – edytuj tekst altrenatywy
6. Bądź aktywna na Instastory! To na Instastory mamy więcej autentyczności i codzienności … to miejsce, w które użytkownicy uwielbiają zaglądać! Sama się zastanów, co robisz jako pierwsze, gdy wejdziesz na Instagram? Sprawdzasz posty, czy zaczynasz przeglądać Instastory?
Twórz beauty insta serial, dbając o wstęp rozwinięcie i zakończenie. Unikaj chaosu, ustal swój styl i do dzieła!
Mam nadzieję, że znalazłaś cenne wskazówki dla siebie! Trzymam kciuki za ich wdrożenie. Jeśli szukasz więcej wiedzy merytorycznej pokrytej przykładami – polecam e-book JAK ZOSTAĆ BOSSEM WŁASNEGO INSTAGRAMA?
Aleksandra Dworska
ekspert od budowania silnych marek w branży beauty