Zacznij od początku! Porządek i optymalizacja w salonie

Dziś rynek oferuje sporo narzędzi usprawniających nasz proces zarządzania. Część z nich zostało stworzonych celowo z myślą o branży beauty, a inne są na tyle elastyczne, że bez problemu możemy je wykorzystać w naszym biznesie.

Dlaczego do tego się odnoszę? Ponieważ pracując od kliku lat w branży beauty i widząc jak ta branża rozwija się od środka jest to, w mojej ocenie kluczowa czynność. Mimo, że Polska jest na 6 miejscu jeśli chodzi o rozwój branży beauty na świecie widzę, że aspekt porządku i przejrzystości działań jest wciąż bardzo pomijany i chaotyczny, a z mojego doświadczenia KLUCZOWY. Porządkując dokumentację, usługi, zasady, dokumenty, zamówienia tworzymy przestrzeń na dalsze strategiczne ruchy dla naszego biznesu. Mając porządek, nasza głowa staje się „wolna” by koncentrować się na działaniach, gdzie potrzeba kreatora – czyli właściciela salonu do jego dalszego rozwoju.


WSKAZÓWKA:
Zakup zatem segregatory, gadżety biurowe, stwórz specjalną przestrzeń na dokumentacje i zacznij porządkować: miejsce na umowy, instrukcje sprzętów, dokumenty niezbędne do wdrożenia nowego pracownika, karty klienta, check listy, regulaminy, faktury, rapoty …
Do porządku mogą nam posłużyć wirtualne systemy do zarządzania salonem (tu rekomenduje system VERSUM) na każdym sprzęcie dostępna poczta gmail, gdzie możemy skorzystać również z uporządkowania zasobów (np. loga, zdjęcia, filmiki) na google drive bądź inne dostępne pamięci wirtualne np. dropbox, icolud itp.

 

Optymalizacja? Zastanów się ile jest rutynowych czynności każdego dnia, tygodnia, miesiąca czy roku, które są tak oczywiste, że nigdy nie zostały spisane – co za tym idzie, gdy angażujemy nową osobę do naszego zespołu ZAWSZE po raz X krok po kroku MÓWIMY o panujących zasadach. A gdyby tak RAZ spisać check listę rutynowych czynności i co więcej (!) zadanie wdrożenia nowej osoby na bazie stworzonej przez właściciela obiektu listy przekazać innemu członkowi zespołu – rozłożenie odpowiedzialności i podkreślenie wartości danej osoby.

Wypróbuj! Jedna lista = tysiące myśli odchodzi na bok (myśli takich jak: czy wszystko powiedziała, czy na pewno wszystko zostało zrozumiane, czy na pewno wie jak to wykonać…).

Jak takie procesy wdrażać, jak krok po kroku uporządkować biznes beauty i zoptymalizować wciąż powtarzające się ruchy dowiesz się na moich konsultacjach beauty dedykowanych dla właścicieli SPA oraz dla osób, które chcą otworzyć swój własny BEAUTY BUSINESS.

Kto pyta nie błądzi – zapraszam do kontaktu! W każdym z wymienionych aspektów – pomagam. Szczegóły: SZKOLENIA DLA BEAUTY BOSS.

I pytanie do Ciebie – porządek i optymalizacja jest ważna by prężniej i szybciej się rozwijać? Jeśli się z tym zgadzasz zostaw komentarz, podaj dalej ten wpis.

Go BeautyBoss!


Chętnie z Tobą porozmawiam na konsultacjach indywidualnych i spojrzę na Twój salon z perspektywy wspólnie wypracowanych wniosków. Pomogę Ci rozwijać Twój biznes beauty – zadzwoń do mnie +48 666 335 393 lub napisz mi o swoich potrzebach na ola.dworska@gmail.com.

Aleksandra

Aleksandra Mazalon

Przez wiele lat pracowałam na stanowiskach managerskich pełniąc funkcje zarządzające. Zajmowałam się marketingiem i PR, później budowałam od podstaw spa – poznając jak ważne jest dążenie do celu, mimo zmagań z wieloma przeciwnościami spotykającymi #BeautyBoss przy otwieraniu i prowadzeniu biznesu.

Moim ulubionym miejscem inspiracji są Stany Zjednoczone. Co roku staram się spędzać tam kilka miesięcy odwiedzając miejsca beauty, m.in. w Nowym Jorku czy w Miami. Bardzo interesuje mnie model rozwoju tego biznesu, pomysły i realizacje. Uwielbiam zdobywać doświadczenie i móc potem dzielić się wiedzą.

Czytaj też:
Śledź BeautyBoss: