Wydarzenia w miejscu beauty. Planuj, nie improwizuj!

Zaczyna się niewinnie. Na początku, malutki impuls i chęć  by  zrobić coś „fajnego” dla klientek. Następie radość, że na to wpadłaś i chęci by  zorganizować najlepszy event ever! Masz to w głowie, ta myśl nabiera rozmachu  i już wiesz, że będzie  o tym głośno! Klientki będą walczyły jak lwice o to być na tym wydarzeniu! Już nawet wiesz co na siebie założyć! Będzie szampan, fun, błysk fleszy i wszyscy będą mówić o Twoim wydarzeniu przez okrągły rok!  Siadasz by stworzyć plan działania i… No właśnie! Zaczyna się lawina pytań. Od czego zacząć? Kogo zaprosić?  Zadajesz sobie pytanie: „ Może to nie był dobry pomysł?” Oczywiście, że to był dobry pomysł. Twoje klientki chcą spędzać z Tobą czas, będą zaszczycone zaproszeniem od Ciebie. Zanim się to jednak stanie, zanim zaczniesz wysyłać zaproszenia …Zrób dobry plan!

 

Przygotowałam dla Ciebie 10 rad, które pomogą Tobie w organizacji eventu IDEALNEGO!

  1. Planuj!

Koniecznie zaplanuj swoje wydarzenie. Dobry plan zaoszczędzi Tobie nerwów i unikniesz niepotrzebnych stresów w trakcie wydarzenia! Rozpisz sobie krok po kroku jak takie wydarzenie ma przebiegać i kto się czym zajmuje.

  1. Policz to!

Dobry kosztorys pomoże uniknąć niespodziewanych wydatków. Możesz też określić sobie budżet jaki zamierzasz przeznaczyć na event. Najlepiej jak zrobisz sobie dwa kosztorysy. W pierwszym poszalej i wpisz wszystko co chciałabyś mieć na swoim evencie. W drugim wpisz to na co możesz sobie pozwolić i zobacz co z pierwszego jesteś w stanie zorganizować taniej lub w barterze.

  1. Wybieraj!

Zrób listę gości. Najlepiej jak sprawdzisz ją kilka razy. Zaproś ambasadorów swojej marki, przyjaciół salonu i najlepsze klientki. Zamknięte wydarzenie oraz wysłane wcześniej zaproszenie podnosi rangę wydarzenia.

  1. Selekcjonuj!

Najlepiej jak zaprosisz do współpracy sprawdzone firmy, z którymi już wcześniej pracowałaś jak np. oświetlenie lub catering. Jeśli szukasz nowej firmy w internecie, koniecznie sprawdź portfolio i poczytaj opinie. Za każdym razem PODPISUJ UMOWĘ!

  1. Angażuj!

Jeśli masz zespół – zaangażuj go w przygotowania! Zróbcie burzę mózgów i razem stwórzcie niezapomniane wydarzenie. Deleguj zadania, sprawdzaj, dziękuj. To Twój #dreamteam, oni utożsamiają się z tym miejscem. Czasem wystarczy jedna burza mózgów a zobaczysz ile mają pomysłów!

  1. Poczęstuj!

To Twoi goście, NAJLEPSI GOŚCIE. Zaskocz ich! Menu, wyglądem, formą podania i smakiem. Najlepiej sprawdzi się szwedzki bufet i małe porcje typu finger food. Jeśli coś świętujecie nie zapomnij o prosecco lub winie. Pamiętaj o gościach, którzy nie piją alkoholu. Przygotuj wodę, soki lub autorską lemoniadę. Wszystko zależy od Twojej kreatywności i charakteru spotkania!

Na bieżąco sprzątaj brudne naczynia. Ważne, zaplanuj kto będzie dbał o porządek podczas eventu.

  1. Uwiecznij!

Pamiętaj, że to wydarzenie odbędzie się tylko raz! Nie będzie możliwości powtórki. Dobre zdjęcia oraz krótki film będzie idealną opcją promocji w social mediach, wspomnieniem pod warunkiem jeśli wybierzesz profesjonalistów. Goście będą szukać siebie w tych materiałach, oznaczać, udostępniać a Ty możesz zrobić z tego idealny wpis na swojego bloga! Brzydkich lub złej jakości zdjęć nie wykorzystasz. Bardzo ważne! Wyznacz jedną osobę, która podczas wydarzenia będzie obsługiwać na bieżąco Wasze profile w social mediach!

  1. Zaskakuj!

Możesz zaskoczyć swoich gości na wiele sposobów. Zorganizuj ściankę do zrobienia pamiątkowych zdjęć, stwórz nastrój światłem, muzyką lub dekoracjami. Pokaż swój salon w innym, wieczorowym wydaniu! Największym zaskoczeniem jest zawsze atrakcja wieczoru! Przemyśl dobrze co to będzie! Muzyka na żywo, występ, spotkanie z artystą, ambasadorem marki czy premiera produktu? Pomysłów jest wiele, ważne by atrakcja była odpowiednio dobrana do charakteru wydarzenia. Ważne! Przygotuj upominki, wręczysz je przy pożegnaniu.

  1. Podziękuj!

Najlepiej następnego dnia lub dwa dni po wydarzeniu podziękuj za przybycie! Możesz to zrobić na wiele sposobów. Zadzwoń osobiście i zapytaj jak się podobało lub napisz i wyślij karteczki z podziękowaniem. Podziękuj ludziom i firmom zaangażowanym w wydarzenie. Po zakończonej współpracy wystaw opinię, zostaw komentarz. A inni odwdzięczą się tym samym!

  1. Bądź sobą!

W każdych tych działaniach musi być cząstka Ciebie. Twoi goście kochają to miejsce tak samo jak Ty. Gdy będą  się czuć dobrze oraz swobodnie z wielką przyjemnością pojawią się na następnym wydarzeniu. Zachowaj spójność w  działaniach. Bądź gospodynią tego wydarzenia i nie narzekaj! Rozmawiaj, uśmiechaj się, dziękuj za komplementy i baw się dobrze!

Jestem przekonana, że po przeczytaniu tego tekstu nie masz wątpliwości które pojawiły się wcześniej. Działaj, planuj i zaskocz wszystkich! Najgorsza jest organizacja pierwszego wydarzenia a póżniej? Później  pokochasz je tak jak JA

Roma Grzybek

#projektzFLOW

Aleksandra Dworska

Ekspertka w kreowaniu silnych marek w branży beauty, pasjonująca się optymalizacją i luksusem w budowaniu strategii salonów. Napisz, a pomogę rozwinąć Twój biznes beauty: aleksandra@beautyboss.pl 

Subscribe

Just subscribe to my newsletter
to receive all fresh posts

Subscribe

Just subscribe to my newsletter
to receive all fresh posts