Zaczyna się niewinnie. Na początku, malutki impuls i chęć by zrobić coś „fajnego” dla klientek. Następie radość, że na to wpadłaś i chęci by zorganizować najlepszy event ever! Masz to w głowie, ta myśl nabiera rozmachu i już wiesz, że będzie o tym głośno! Klientki będą walczyły jak lwice o to być na tym wydarzeniu! Już nawet wiesz co na siebie założyć! Będzie szampan, fun, błysk fleszy i wszyscy będą mówić o Twoim wydarzeniu przez okrągły rok! Siadasz by stworzyć plan działania i… No właśnie! Zaczyna się lawina pytań. Od czego zacząć? Kogo zaprosić? Zadajesz sobie pytanie: „ Może to nie był dobry pomysł?” Oczywiście, że to był dobry pomysł. Twoje klientki chcą spędzać z Tobą czas, będą zaszczycone zaproszeniem od Ciebie. Zanim się to jednak stanie, zanim zaczniesz wysyłać zaproszenia …Zrób dobry plan!
Przygotowałam dla Ciebie 10 rad, które pomogą Tobie w organizacji eventu IDEALNEGO!
- Planuj!
Koniecznie zaplanuj swoje wydarzenie. Dobry plan zaoszczędzi Tobie nerwów i unikniesz niepotrzebnych stresów w trakcie wydarzenia! Rozpisz sobie krok po kroku jak takie wydarzenie ma przebiegać i kto się czym zajmuje.
- Policz to!
Dobry kosztorys pomoże uniknąć niespodziewanych wydatków. Możesz też określić sobie budżet jaki zamierzasz przeznaczyć na event. Najlepiej jak zrobisz sobie dwa kosztorysy. W pierwszym poszalej i wpisz wszystko co chciałabyś mieć na swoim evencie. W drugim wpisz to na co możesz sobie pozwolić i zobacz co z pierwszego jesteś w stanie zorganizować taniej lub w barterze.
- Wybieraj!
Zrób listę gości. Najlepiej jak sprawdzisz ją kilka razy. Zaproś ambasadorów swojej marki, przyjaciół salonu i najlepsze klientki. Zamknięte wydarzenie oraz wysłane wcześniej zaproszenie podnosi rangę wydarzenia.
- Selekcjonuj!
Najlepiej jak zaprosisz do współpracy sprawdzone firmy, z którymi już wcześniej pracowałaś jak np. oświetlenie lub catering. Jeśli szukasz nowej firmy w internecie, koniecznie sprawdź portfolio i poczytaj opinie. Za każdym razem PODPISUJ UMOWĘ!
- Angażuj!
Jeśli masz zespół – zaangażuj go w przygotowania! Zróbcie burzę mózgów i razem stwórzcie niezapomniane wydarzenie. Deleguj zadania, sprawdzaj, dziękuj. To Twój #dreamteam, oni utożsamiają się z tym miejscem. Czasem wystarczy jedna burza mózgów a zobaczysz ile mają pomysłów!
- Poczęstuj!
To Twoi goście, NAJLEPSI GOŚCIE. Zaskocz ich! Menu, wyglądem, formą podania i smakiem. Najlepiej sprawdzi się szwedzki bufet i małe porcje typu finger food. Jeśli coś świętujecie nie zapomnij o prosecco lub winie. Pamiętaj o gościach, którzy nie piją alkoholu. Przygotuj wodę, soki lub autorską lemoniadę. Wszystko zależy od Twojej kreatywności i charakteru spotkania!
Na bieżąco sprzątaj brudne naczynia. Ważne, zaplanuj kto będzie dbał o porządek podczas eventu.
- Uwiecznij!
Pamiętaj, że to wydarzenie odbędzie się tylko raz! Nie będzie możliwości powtórki. Dobre zdjęcia oraz krótki film będzie idealną opcją promocji w social mediach, wspomnieniem pod warunkiem jeśli wybierzesz profesjonalistów. Goście będą szukać siebie w tych materiałach, oznaczać, udostępniać a Ty możesz zrobić z tego idealny wpis na swojego bloga! Brzydkich lub złej jakości zdjęć nie wykorzystasz. Bardzo ważne! Wyznacz jedną osobę, która podczas wydarzenia będzie obsługiwać na bieżąco Wasze profile w social mediach!
- Zaskakuj!
Możesz zaskoczyć swoich gości na wiele sposobów. Zorganizuj ściankę do zrobienia pamiątkowych zdjęć, stwórz nastrój światłem, muzyką lub dekoracjami. Pokaż swój salon w innym, wieczorowym wydaniu! Największym zaskoczeniem jest zawsze atrakcja wieczoru! Przemyśl dobrze co to będzie! Muzyka na żywo, występ, spotkanie z artystą, ambasadorem marki czy premiera produktu? Pomysłów jest wiele, ważne by atrakcja była odpowiednio dobrana do charakteru wydarzenia. Ważne! Przygotuj upominki, wręczysz je przy pożegnaniu.
- Podziękuj!
Najlepiej następnego dnia lub dwa dni po wydarzeniu podziękuj za przybycie! Możesz to zrobić na wiele sposobów. Zadzwoń osobiście i zapytaj jak się podobało lub napisz i wyślij karteczki z podziękowaniem. Podziękuj ludziom i firmom zaangażowanym w wydarzenie. Po zakończonej współpracy wystaw opinię, zostaw komentarz. A inni odwdzięczą się tym samym!
- Bądź sobą!
W każdych tych działaniach musi być cząstka Ciebie. Twoi goście kochają to miejsce tak samo jak Ty. Gdy będą się czuć dobrze oraz swobodnie z wielką przyjemnością pojawią się na następnym wydarzeniu. Zachowaj spójność w działaniach. Bądź gospodynią tego wydarzenia i nie narzekaj! Rozmawiaj, uśmiechaj się, dziękuj za komplementy i baw się dobrze!
Jestem przekonana, że po przeczytaniu tego tekstu nie masz wątpliwości które pojawiły się wcześniej. Działaj, planuj i zaskocz wszystkich! Najgorsza jest organizacja pierwszego wydarzenia a póżniej? Później pokochasz je tak jak JA