Personalizacja marki, która ściąga wzrok!

Personalizacja marki wiąże się z bezpośrednim dotarciem do grupy lub osoby docelowej. Celem jest zwiększenie skuteczności przekazu, a dobra komunikacja marketingowa pozwala na zdobycie stałych klientów i utrzymanie ich lojalności. Wyróżnienie się na tle „sieciówek” jest dużym wyzwaniem, ale nie jest niemożliwe!

Po pierwsze i najważniejsze, niewiele firm wyróżnia się designem stworzonym na potrzeby własnej działalności.  Większość wybiera stockowe zdjęcia, często nie pasujące do klimatu branży… i przede wszystkim, nie przyciągające uwagi potencjalnego klienta! Klienci są już przyzwyczajeni do zdjęć, które atakują nas z każdej możliwej strony. Naszym celem jest stworzyć grafikę, która znajdzie się w grupie obrazów zapamiętanych na dłużej. Umówmy się, że strategia personalizacji w dzisiejszych czasach, nie polega już tylko na dodaniu imienia do oferty wysyłanej klientowi. Przecież nie chcesz aby Twoja marka była jak inne!

Nikogo nie zaskoczy sytuacja, w której konkurencyjne firmy wrzucają promocję, na tym samym tle z banku zdjęć. Może to właśnie Ty miałaś taką sytuację? Może to Twoją ofertę, ktoś pomylił z ofertą konkurencji? Dzięki publikowaniu spersonalizowanych treści takie sytuacje nie będą już miały miejsca, a Ty zdobędziesz dodatkową uwagę swoich klientów. A przecież na przyciągnięciu ich uwagi zależy nam najbardziej! Więc może należy włożyć więcej wysiłku, aby to co robimy ubrać w „sukienkę szytą na miarę”? Tak aby nakręciło biznes.

Tworzę ilustracje, czyli ubieram marki w obrazki, które zapadają w pamięć. Zakres ich wykorzystania jest bardzo szeroki. Przedstawię kilka propozycji, jak wykorzystać digital art.

Przykładowo ilustrowany portret, można użyć, aby w atrakcyjny sposób przedstawić siebie lub pracowników na stronie internetowej, utrzymując przy tym unikatowy styl. Klient przeglądający Twoją stronę napewno chętnie zobaczy Ciebie na żywo i porówna, czy rysunek jest zgodny z rzeczywistością!

Stwórz formę, która nie będzie oklepaną reklamą, a przyjaznym i autentycznym wizerunkiem marki! Grafiki kojarzą się pozytywnie. Zapewniam, że za każdym razem ilustracja wzbudza większe zainteresowanie niż zdjęcie stockowe. A jedną ilustrację można wykorzystać w wielu aspektach!

Jest wiele możliwości na to, żeby pokazać siebie klientowi. Wszelkie gadżety i upominki, „ubrane” w ilustracje, sprawią, że klient będzie chciał je zatrzymać. Przykładem są wizytówki, które każdy z nas zostawia w razie potrzeby bezpośredniego kontaktu. Kawa w spersonalizowanym kubeczku jest rzeczą bardzo instagramową, dzięki której klient chętnie podzieli się na instastories, tym gdzie był i z czego pił. Upominek w podziękowaniu za wizytę lub zakupy też może być motywem przyciągającym myśli klientów ku Twojej firmie. Ilustrowane notesy trafiają nie tylko na biurko, do torebki, ale nawet na lodówkę. Karteczka z bieżącą listą zakupów, będzie działać na podświadomość klienta przypominając co kupił, albo gdzie był. Dzisiaj bardzo ważne jest, aby nie dać o sobie zapomnieć! Bazując na ilustrowanym portrecie, można też zrobić plakat z tłem z motto firmy, będzie on napewno nieszablonową dekoracją, która w czytelny sposób pokaże ideę, która przyświeca Twojej działalności. Wyobraź sobie jakie możliwości daje dzisiaj digital art. Marzysz o tym, aby swoje pracownice przedstawić jako księżniczki, profesjonalne Panie kosmetolog, a może marzysz o „przyjaciółkach na kawce”? Zrobimy to! Zapewniam, że nie ma rzeczy niemożliwych! A wizualizacja potrafi uwieść nawet bardzo wymagającego klienta.

O mediach społecznościowych nie muszę wspominać! Ilustracja daje podstawową drogę komunikacji, bo działa na emocje! Tworząc ilustrację kreator ma zawsze Twój biznes w głowie, nie inny, nie ogólny, Twój.

Pamiętaj, współpraca z grafikiem, ilustratorem czy innym artystą daje możliwość wykreowania wyjątkowej oferty. A ona pomoże Tobie wpłynąć na klientów. Jak mówił Andy Warhol „nigdy nie czytam, patrzę na obrazki”.

 

 

Marta Mrugas
grafik, ilustrator

 

BeautyBoss!
Martę znajdziecie aktywną na Instagramie: @mm.mrugas.illustration

 

 

 

 

Aleksandra Mazalon

Przez wiele lat pracowałam na stanowiskach managerskich pełniąc funkcje zarządzające. Zajmowałam się marketingiem i PR, później budowałam od podstaw spa – poznając jak ważne jest dążenie do celu, mimo zmagań z wieloma przeciwnościami spotykającymi #BeautyBoss przy otwieraniu i prowadzeniu biznesu.

Moim ulubionym miejscem inspiracji są Stany Zjednoczone. Co roku staram się spędzać tam kilka miesięcy odwiedzając miejsca beauty, m.in. w Nowym Jorku czy w Miami. Bardzo interesuje mnie model rozwoju tego biznesu, pomysły i realizacje. Uwielbiam zdobywać doświadczenie i móc potem dzielić się wiedzą.

Czytaj też:
Śledź BeautyBoss: