Dla utrzymania wysokiej jakości obsługi klientek, przynajmniej raz w miesiącu zorganizuj krótkie spotkanie z każdym działem Twojego salonu. Spotkaj się osobno z recepcją, kosmetologami, stylistkami…
Na tym spotkaniu przypomnij standardy, w szczególności te, które wpływają na wizerunek salonu, jak również na sprzedaż i obsługę klientek.
Jeśli zasady salonu nie są utrwalane, nie są powtarzane i nie budujesz wartości spraw nawet tak błahych jak zapytanie o kawę, to nagle może stać się to problemem, który zauważą klientki.
W ostatnim czasie odebrałam kilka wiadomości z zapytaniem:
“Ola, co muszę zrobić, żeby moje dziewczyny pytały klientki o kawę?”.
Pracownicy powinni traktować gości w salonie, niczym we własnym domu, tzn.
być mili, radośni, uśmiechnięci, cieszyć się z przyjścia, oferować pomoc zaraz po wejściu na przykład zdjęcie kurtki, płaszcza lub podanie napoju…
Pytanie o podanie kawy powinno być tak naturalne, jak powiedzenie dzień dobry. Śmiało mów o tym swoim pracownikom, od tego są spotkania. Organizuj je cyklicznie i poruszaj na nich tego typu tematy. To normalne sprawy, które jako właścicielka powinnaś komunikować swojemu zespołowi.
Kawa, uśmiech, łączenie zabiegów, pokazywanie że oszczędzacie czas, karteczka spersonalizowana w gabinecie i inne dodatki nie są zbędnymi rzeczami, to właśnie one budują wizerunek Twojego miejsca, chęć zostawiania u Ciebie pieniędzy, wracania i polecania.
📝🤍 Zadanie dla Ciebie:
Nie odpuszczaj standardów. Oprócz ogólnych zebrań, pamiętaj także o zebraniach przeznaczonych dla konkretnych działów.
Spisz spostrzeżenia co można zrobić lepiej, na co zwrócić większą uwagę i przejdź z każdym działem całą ścieżkę obsługi klientek.
Bo jakość obsługi ma być tym, co Cię wyróżnia.
Praktyka jest niezbędna. Wprowadź spostrzeżenia i działaj!