Jak zacząć biznes w branży beauty bez bazy klientów?

Myślę, że wiele #BeautyBoss zadało sobie takie pytanie na początku działalności salonu. Zaczynam działać na własną rękę i … co dalej?

  • Od czego zacząć?
  • Jak pozostać pierwszego klienta?
  • Jak pozyskać, a co najważniejsze utrzymać klienta?

Jeśli przed Tobą wciąż stoi takie pytanie – znajdziesz w tym artykule gotowe rozwiązania!

Co ważne, będą one wymagały nie dużych inwestycji, a Twojego dużego zaangażowania i poświęcenia czasu. Oczywiście nie zapominaj, że w każdy biznes trzeba inwestować by działał prężnie, a nie trzeba przepłacać!

Kluczowa rzecz to DAJ SIĘ POZNAĆ! Ludzie muszą o Tobie usłyszeć, polubić Cię … a docelowo zaufać Ci! Jak to robić?

Zacznij od najprostszych i darmowych rzeczy. Poniżej 7 moich propozycji:

 

1. Daj się znaleźć w sieci!
a) Załóż wizytówkę biznesową w google – uzupełniając dane, zdjęcia i logo.
b) Załóż profile w social media. Niezbędne dla branży beauty to facebook i instagram. Jak od początku inwestujesz w takie zasoby jak filmiki, dobrym pomysłem będzie założenie kanału salonu na Youtube.Kolejno zadbaj by na wszystkich Twoich social media były spójne informacje – na temat: nr telefonu, adresu czy informacji o zapisach. W podstawowych informacjach nie zapomnij zadbać o komunikaty mówiące o oferowanych przez Ciebie usługach.Dodając po kolei posty, zacznij od postów szczegółowo opisujących Twoje usługi – z pozycji „jakie one problemy rozwiązują?”, aby potencjalni klienci od razu mogli czerpać z Twojego profilu ciekawą wiedzę.

 

2. Zacznij się udzielać i bezinteresownie pomagać na lokalnych grupach z profilu Facebookowego salonu. Na grupach jest mnóstwo osób skupionych na temacie np. informacji co ciekawego dzieje się w Twoim miejsce. Dodaj się do nich i bądź aktywna! Nie tylko oferując swoje usługi, ale także odpowiadając na różne wątki pojawiające się na grupie.

 

3. Zainwestuj w system do rezerwacji salonem z opcją rezerwacji online. 
Szukając w przeglądarce usług beauty np. usługi paznokci, dzięki rezerwacji online potencjalny klient ma szanse Ciebie znaleźć!

POLECAM: system do zarządzania salonem VERSUM na hasło: BeautyBoss masz opcje skorzystania z promocji 3+3, czyli płacąc za 3 miesiące, dostajesz 6. LINK: https://www.versum.pl/partner/

 

4. Zorganizuj dzień otwarty (aktualnie mini spotkania beauty do 5 osób). Zadbaj by były zaproszone Twoje koleżanki, ze swoimi koleżankami! Zadbaj o miłą atmosferę – co to oznacza? Odpuść godzinne wykłady na temat usług.Oprowadź gości po salonie opowiadając historię jego powstania. Kolejno zadbaj o wypełnienie krótkiej ankiety nawiązującej do wypisania wyzwań skórnych i to tyle w temacie „sprzedaży”. Dalej ma być miło, kobieco, z tematami związanymi z pielęgnacją i … Prosecco! Dla każdej uczestniczki przygotuj prezent z wartościowym upominkiem (świeczka, kremik, kosmetyczka od partnera kosmetycznego, z którym współpracujesz, notesik, herbata… – coś co nawiązuje do emocji i „miła atmosfera” jaką stworzysz na spotkaniu – niech się przeniesie do domów Twoich gości). Dopiero dzień po zadzwoń do każdej Pani dziękując za przybycie i odnosząc się do wypełnionej ankiety z zaproszeniem na konsultacje z doborem zabiegu i rozwiązaniem zaznaczonych wyzwań np. skórnych – w specjalnej cenie.

 

5. Chcesz nawiązać bliższą relację, już od jakiegoś czasu prowadzonym salonie, i poświęcić każdej Pani czas? Polecam zorganizować beauty meeting – gabinet pełen koleżanek i rozmów. A obok w gabinecie Ty – przeprowadzająca darmowe konsulacie z np. masażem twarzy. Postaw na indywidualność i zbudowanie przyjacielskiej relacji.

 

6. Bardzo dobrym ruchem na pozyskanie także nowych zasięgów w sieci jest zorganizowanie LIVE podczas wybranego zabiegu z lokalną influenserką / „znaną w mieście”. Są to świetne zasięgi organiczne (darmowe) trafiające do Twojej grupy odbiorców. Pokazujesz się wtedy też od „ludzkiej” strony, a nie tylko z perspektywy pięknych zdjęć.

 

7. Zaangażuj się w lokalne współprace. Przygotuj piękne boxy prezentowe lub vouchery do zakupu i postaraj się nawiązać współprace z lokalną kwiaciarnią/sklepem z biżuterią/butkiem z ubraniami czy salonem sukien ślubnych. Tu nie ma ograniczeń. Zaproponuj korzystne warunki finansowe partnerom za to, że polecą Twój produkt, a przy okazji sami będą mieli ekskluzywne dodatki uzupełniające sprzedaż ich usług.Szukaj partnerów z podobną grupą odbiorców. Jak masz usługi mocno premium – szukaj w markach premium partnerów np. salony samochodów, które do każdego wydanego auta dają bon na masaż do Twojego salonu. KOMBINUJ! I wspieraj lokalną pocztę pantoflową!

Mam nadzieję, że powyższe wskazówki są dla Ciebie cenne. Trzymam kciuki za ich wdrażanie i do działa!

Pamiętaj, kluczem jest zaangażowanie się i dobre intencje 🙂

Aleksandra Dworska

 

 

Aleksandra Mazalon

Przez wiele lat pracowałam na stanowiskach managerskich pełniąc funkcje zarządzające. Zajmowałam się marketingiem i PR, później budowałam od podstaw spa – poznając jak ważne jest dążenie do celu, mimo zmagań z wieloma przeciwnościami spotykającymi #BeautyBoss przy otwieraniu i prowadzeniu biznesu.

Moim ulubionym miejscem inspiracji są Stany Zjednoczone. Co roku staram się spędzać tam kilka miesięcy odwiedzając miejsca beauty, m.in. w Nowym Jorku czy w Miami. Bardzo interesuje mnie model rozwoju tego biznesu, pomysły i realizacje. Uwielbiam zdobywać doświadczenie i móc potem dzielić się wiedzą.

Czytaj też:
Śledź BeautyBoss: