Jak wiadomo, bo zawsze to podkreślam – branża beauty opiera się na relacjach.
Aby ktoś Ci zaufał, poszedł za Twoim słowami i wskazówkami, musisz umieć zbudować swój autorytet.
Twój autorytet to:
– wiedza,
– umiejętności i
– doświadczenie.
Współpracujesz z klientką na zasadach partnerskich. Jesteś stroną, która posiada wiedzę i najlepsze umiejętności – dbasz o klientkę, opiekujesz się nią i edukujesz.
Nie tylko Twój autorytet jest ważny dla klientek. Jeśli masz zespół, to każdy w zespole powinien być świadomy swojej wartości jaką wnosi do pracy. W trakcie wykonywania zabiegów jest mnóstwo możliwości do przekazania klientce wartości dodanej, jak wiedza i wskazówki well being.
Zacznij od siebie. Na początku doceń samą siebie i zbuduj wartość swojej marki osobistej. Pomoże Ci w tym 6 poniższych punktów.
Jeśli chcesz budować wartość:
1. Pochwal się swoim doświadczeniem
Opowiedz o swoim doświadczeniu w formie historii. Historia jest czymś, co ludzie łatwo zapamiętują i są w stanie powtórzyć innym. Storytelling w biznesie oferuje wszystko to, czego marka potrzebuje – zaciekawienie odbiorców, polepszenie wizerunku marki i możliwość zyskania rozgłosu. To content, który pobudza emocje i zachęca do działania.
2. Pokaż jak wygląda Twoje portfolio produktów i usług
Przedstaw na jakich sprzętach i produktach pracujesz. Jakie efekty dostarczasz klientkom.
Oprócz wymienienia marek, uzasadnij dlaczego wybrałaś akurat te.
3. Zaprezentuj swoich klientów
Jeśli wśród swoich klientek masz rozpoznawalne osoby, znane, ze zbudowaną marką osobistą, to pokaż je u siebie za ich zgodą.
Zachęć, by zostali Twoimi ambasadorami. Pomyśl o zbudowaniu bazy ambasadorów – osób z którymi określisz zasady oznaczania siebie na Instagramie, nagrywania wspólnych materiałów promocyjnych, przekazywania dalej informacji o swoich usługach itp.
Oprócz tego, zawsze bądź aktywna w social mediach: skomentuj, udostępnij, oznacz.
4. Pokaż jak jesteś rozpoznawalna w branży
● Dziel się newsami u kogo występowałaś, np. w mediach społecznościowych, czasopismach, blogach, podcastach.
● Opowiedz kto Cię poleca i dlaczego.
● Dziel się swoim doświadczeniem biznesowym.
5. Pokaż jakie masz osiągnięcia
● Sukcesy jakie odniosłaś w branży,
● osiągnięcia biznesowe,
● efekty zadowolenia klientek,
● sukcesy zespołu,
● zakup nowego sprzętu,
● zdobywanie nowej wiedzy… ⏬
6. Powiedz jak Często się szkolisz
Opowiedz jaka jest Twoja inwestycja w szkolenia branżowe, szkolenia biznesowe, szkolenia relacji, w tym szkolenia umiejętności miękkich. To bardzo ważny element komunikacji. Klientki często zwracają na to uwagę w mediach społecznościowych. Niektóre salony czy gabinety mają setki postów i relacji o swoich usługach czy markach na których pracują, natomiast żadnych o szkoleniach czyli o podnoszeniu swoich kwalifikacji.
A teraz najlepsze… 😉 Przygotowanie odpowiedzi na powyższe pytania sprawi, że uwierzysz w siebie i baaaaardzo pomoże Ci w określeniu swojej strategii działania i opracowaniu strategii cenowej – jak pozycjonować się na rynku.