Najcenniejsze są pomysły! Gotowe rozwiązania do wdrożenia w salonie beauty

Najcenniejsze są pomysły! Podzielę się z nimi z Tobą, aby Twój biznes szybciej się rozwijał. W tym wpisie znajdziesz sprawdzone rozwiązania podnoszące efektywności i zyski salonu. Biznes beauty podzieliłam na 4 filary: PR (zewnętrzny i wewnętrzny), obsługi klienta i zespół – i w tych przestrzeniach podam Ci gotowe pomysły, do wdrożenia wpływające na efekty WOW! Twoich gości. Ich szczegółowe znaczenie opisuje w książce #BeautyBook (dostępnej TUTAJ).  Pamiętaj, że w każdej inicjatywie jaką podejmujemy najważniejsze jest dodanie RUCHU nawiązującego do emocji. W końcu to emocje najlepiej sprzedają! Dlatego starajmy się je maksymalnie angażować i wykorzystywać. Jak? Poniżej znajdziesz po 5 pomysłów z każdego z filarów. Weź co dla Ciebie cenne i rozwijaj się efektywniej!

Kawa gotowa? Zaczynamy!

 

PR ZEWNĘTRZNY
Czyli wszystkie nasze inicjatywy, które dzieją się poza firmą (sieć – strona www, facebook, instargram itp., eventy, wydarzenia, współprace etc.) to w 90% przypadków pierwszy krok styku naszego potencjalnego klienta z firmą. Łap wskazówki w tym obszarze, sprawdź czy je masz, wdróż je w swoje działania lub od razu zrób check ✔:

  1. Strona internetowa (prosta, chociaż w formie landing page), a na niej kilka niezbędników:
  • podpięte ikonki: instagram i facebook,
  • zamiast cennika, o którym trzeba pamiętać by go aktualizować podpięcie rezerwacji online,
  • zamiast galerii podpięty profil na Instagramie.
  • CHECK ✔
  1. Aktywny Instagram, który jest idealną, darmową maszynką do tworzenia zasięgów i nowych klientów
  • 2w1 – połącz go z Facebookiem, jednym kliknięciem udostępniaj posty i relacje na dwóch mediach,
  • pamiętaj o relacjach zapisanych by w nich znalazła się Twoja oferta (usługi, na których najwięcej zarabiasz).
  • CHECK ✔
  1. Facebook
  • zamiast przycisku „zadzwoń teraz” zmień na „zarezerwuj termin” z podpięciem rezerwacji online! Dzięki czemu Twój salon zarabia, gdy jest zamknięty, są święta bądź duży ruch i nie ma czasu na odbiór telefonu. To technologia, która będzie się rozwijać – podążaj za nią i edukuj klientów o tej formie zapisów. W szczególności polecam system VERSUM, który ma możliwość rezerwacji przez stronę www.moment.pl. Link do oferty systemu do zarządzania salonem znajdziesz TUTAJ.
  • ustawiony bot: „Dziękujemy za wiadomość, w sprawach pilnych prosimy o telefon” + link do rezerwacji online.
  • CHECK ✔
  1. Youtube
    masz ambasadorów? Lubisz się dzielić wiedzą? Zainwestuj w statyw, mikrofon i GO! Twórz wartościowe treści – za tym zawsze podążają ludzie.
  • CHECK ✔
  1. Sprawdź czy wszystkie Twoje strony w internecie są o tej samej nazwie:
  • na facebooku,
  • na Instagramie,
  • na stronie internetowej.
    ! WAŻNE czy zaczynają się one od nazwy własnej miejsca? Czyli „X salon urody”, ” X klinika piękna”,
  • CHECK ✔

 

PR WEWNĘTRZNY

Wszystko to, co dzieje się po przekroczeniu progu naszych drzwi. Ważne jest to, abyśmy odnosili się tworząc naszą przestrzeni do emocji – bo tylko emocje coś z nami robią!

  1. Czy twoje miejsce porusza gościa na poziomie każdego ze zmysłów:

SŁUCH – muzyka (najlepiej radiowęzeł, nawet w łazience),
WZROK – czystość miejsca i wygląd zespołu,
WĘCH – charakterystyczny zapach bądź swój autorski,
DOTYK – np. materiały z jakich są wykonane meble, szlafroki,
SMAK – KAWA! Napoje > Instagramowe (takie którym lub z którymi chcemy sobie zrobić zdjęcie).

  • CHECK ✔
  1. Element „Instagramowy”, czyli np.:
  • Łuk z kwiatami,
  • Logo na szybkach lub nalepki np. z hasłami: #jesteśpiękna, #hejślicznotko,
  • Fotel z kwiatami,
  • Neonowe logo / napis,
  • Ścianka z wiodących produktów np. lakierów do paznokci.
  • CHECK ✔
  1. Czystość miejsca i osób
  • Miejsca pod względem pierwszego wrażenia: np. gazety – z nich można zrobić kącik prasowy + dodatnie do nich książek (mini biblioteczka),
  • Osób – spójny ubiór/kolorystyka i czyste, wyprasowane ubrania.
  • CHECK  ✔
  1. Wydanie własnego kwartalnika z historią o marce (lub chociaż znajomość historii miejsca/nazwy)
  • CHECK ✔

 

OBSŁUGA KLIENTA

Postaw na niestandardową obsługę klienta wykorzystując zasoby, które już dziś masz! Spraw by goście o Twoim miejscu mówili, wracali i bezinteresownie polecali je dalej. Kilka pomysłów jak to osiągnąć:

  1. Przywitanie osoby z imienia
    Gość nie jest ANONIMOWY, wiemy KTO do nas przychodzi.
  • CHECK ✔
  1. Ściągnięcie płaszcza lub chociaż jego odebranie
  • CHECK✔
  1. Przygotowanie prezentów dla 1 klientów
  • nie tylko ulotki ale coś więcej: gadżet, kilka próbek, bransoletki z logo, może małe prezenciki od partnera? Inwestując w systemy wszystko masz pokazane. Korzystaj z dostępnych informacji by zaskakiwać i budować efekty WOW!
  • CHECK✔
  1. Przygotowanie gabinetu:
  • miejsce na rzeczy: torebka, ubrania, biżuteria,
  • przygotowany ręcznik/szlafrok,
  • wypisanie karteczki spersonalizowanej czekającej w gabinecie na gościa.
  • CHECK ✔
  1. Proszenie o opinie i wykorzystywanie ich w sieci poprzez udostępnienia. Najlepszy sposób na wspieranie poczty pantoflowej w internecie.
  • CHCEK ✔

 

ZESPÓŁ

Jeden z głównych fundamentów każdej z firmy. Pamiętaj o jasnych zasadach, by komunikacja nie szwankowała i za każdym razem podkreślaj, że to cały zespół buduje firmę, a nie jedna osoba. Czy chcesz być jej częścią?

  1. Stwórz zasady zespołu, nawiązujące m.in. do:
  • Starania się szukać rozwiązań problemów, a nie tylko ich dostrzeganie
  • Kierowanie się dewizą „Kto pyta nie błądzi”
  • Pierwsze wrażenie robi się tylko raz. Dbaj o spójność wyglądu zespołu i czystość
  • Lepsza jest zła informacja od braku informacji!
  • Dbałości o stanowisko pracy i czystość miejsca
  • Dokładności wykonywania zabiegów
  • Traktowanie innych, jak sami chcielibyśmy być traktowani
  • Nie oceniaj, a doceniaj!
  • Wszystko ma swoje miejsce, nie przechodź obojętnie obok innych stanowisk. Dziś Ty pomożesz komuś, jutro ktoś Ci.
  • CHECK✔
  1. Stworzenie autorskiego:
  • Demakijażu,
  • Masażu,
  • Serii zabiegów.
  • CHECK✔
  1. Znanie i opowiadanie:
  • o historii powstania salonu, jego motywów i wyróżników,
  • o marce wiodącej.
  • CHECK ✔
  1. Dostępność produktów przy kasie i mówienie o nich za każdym (!!) razem.
  • CHECK✔
  1. Łączenie ma znaczenie – uzupełnianie zabiegów innymi
  • Każdy zabieg można czymś uzupełnić. Stwórz listę zabiegów łączonych i nie zapomnij o nich mówić
  • Wybierz produkt TYGODNIA/MIESIĄCA, który od razu rzuca się w oczy przy kasie. Wyróżnienie go, samo spowoduje
    ciekawość gości i idące za tym pytania
  • CHECK✔

 

To tylko kilka z pomysłów z każdej dziedziny. Daj mi koniecznie znać jak wdrożysz zmiany, które idealnie pasują do Twojego salonu! Powodzenia #BeautyBoss!

Poszukujesz więcej pomysłów spersonalizowanych pod Twoje potrzeby?  Dowiesz się o nich na szkoleniach lub na konsultacjach indywidualnych, szczegóły TUTAJ.

Aleksandra Dworska

 

Aleksandra Dworska

Ekspertka w kreowaniu silnych marek w branży beauty, pasjonująca się optymalizacją i luksusem w budowaniu strategii salonów. Napisz, a pomogę rozwinąć Twój biznes beauty: aleksandra@beautyboss.pl 

Subscribe

Just subscribe to my newsletter
to receive all fresh posts

Subscribe

Just subscribe to my newsletter
to receive all fresh posts