Najcenniejsze są pomysły! Podzielę się z nimi z Tobą, aby Twój biznes szybciej się rozwijał. W tym wpisie znajdziesz sprawdzone rozwiązania podnoszące efektywności i zyski salonu. Biznes beauty podzieliłam na 4 filary: PR (zewnętrzny i wewnętrzny), obsługi klienta i zespół – i w tych przestrzeniach podam Ci gotowe pomysły, do wdrożenia wpływające na efekty WOW! Twoich gości. Ich szczegółowe znaczenie opisuje w książce #BeautyBook (dostępnej TUTAJ). Pamiętaj, że w każdej inicjatywie jaką podejmujemy najważniejsze jest dodanie RUCHU nawiązującego do emocji. W końcu to emocje najlepiej sprzedają! Dlatego starajmy się je maksymalnie angażować i wykorzystywać. Jak? Poniżej znajdziesz po 5 pomysłów z każdego z filarów. Weź co dla Ciebie cenne i rozwijaj się efektywniej!
Kawa gotowa? Zaczynamy!
PR ZEWNĘTRZNY
Czyli wszystkie nasze inicjatywy, które dzieją się poza firmą (sieć – strona www, facebook, instargram itp., eventy, wydarzenia, współprace etc.) to w 90% przypadków pierwszy krok styku naszego potencjalnego klienta z firmą. Łap wskazówki w tym obszarze, sprawdź czy je masz, wdróż je w swoje działania lub od razu zrób check ✔:
- Strona internetowa (prosta, chociaż w formie landing page), a na niej kilka niezbędników:
- podpięte ikonki: instagram i facebook,
- zamiast cennika, o którym trzeba pamiętać by go aktualizować podpięcie rezerwacji online,
- zamiast galerii podpięty profil na Instagramie.
- CHECK ✔
- Aktywny Instagram, który jest idealną, darmową maszynką do tworzenia zasięgów i nowych klientów
- 2w1 – połącz go z Facebookiem, jednym kliknięciem udostępniaj posty i relacje na dwóch mediach,
- pamiętaj o relacjach zapisanych by w nich znalazła się Twoja oferta (usługi, na których najwięcej zarabiasz).
- CHECK ✔
- zamiast przycisku „zadzwoń teraz” zmień na „zarezerwuj termin” z podpięciem rezerwacji online! Dzięki czemu Twój salon zarabia, gdy jest zamknięty, są święta bądź duży ruch i nie ma czasu na odbiór telefonu. To technologia, która będzie się rozwijać – podążaj za nią i edukuj klientów o tej formie zapisów. W szczególności polecam system VERSUM, który ma możliwość rezerwacji przez stronę www.moment.pl. Link do oferty systemu do zarządzania salonem znajdziesz TUTAJ.
- ustawiony bot: „Dziękujemy za wiadomość, w sprawach pilnych prosimy o telefon” + link do rezerwacji online.
- CHECK ✔
- Youtube
masz ambasadorów? Lubisz się dzielić wiedzą? Zainwestuj w statyw, mikrofon i GO! Twórz wartościowe treści – za tym zawsze podążają ludzie.
- CHECK ✔
- Sprawdź czy wszystkie Twoje strony w internecie są o tej samej nazwie:
- na facebooku,
- na Instagramie,
- na stronie internetowej.
! WAŻNE czy zaczynają się one od nazwy własnej miejsca? Czyli „X salon urody”, ” X klinika piękna”, - CHECK ✔
PR WEWNĘTRZNY
Wszystko to, co dzieje się po przekroczeniu progu naszych drzwi. Ważne jest to, abyśmy odnosili się tworząc naszą przestrzeni do emocji – bo tylko emocje coś z nami robią!
- Czy twoje miejsce porusza gościa na poziomie każdego ze zmysłów:
SŁUCH – muzyka (najlepiej radiowęzeł, nawet w łazience),
WZROK – czystość miejsca i wygląd zespołu,
WĘCH – charakterystyczny zapach bądź swój autorski,
DOTYK – np. materiały z jakich są wykonane meble, szlafroki,
SMAK – KAWA! Napoje > Instagramowe (takie którym lub z którymi chcemy sobie zrobić zdjęcie).
- CHECK ✔
- Element „Instagramowy”, czyli np.:
- Łuk z kwiatami,
- Logo na szybkach lub nalepki np. z hasłami: #jesteśpiękna, #hejślicznotko,
- Fotel z kwiatami,
- Neonowe logo / napis,
- Ścianka z wiodących produktów np. lakierów do paznokci.
- CHECK ✔
- Czystość miejsca i osób
- Miejsca pod względem pierwszego wrażenia: np. gazety – z nich można zrobić kącik prasowy + dodatnie do nich książek (mini biblioteczka),
- Osób – spójny ubiór/kolorystyka i czyste, wyprasowane ubrania.
- CHECK ✔
- Wydanie własnego kwartalnika z historią o marce (lub chociaż znajomość historii miejsca/nazwy)
- CHECK ✔
OBSŁUGA KLIENTA
Postaw na niestandardową obsługę klienta wykorzystując zasoby, które już dziś masz! Spraw by goście o Twoim miejscu mówili, wracali i bezinteresownie polecali je dalej. Kilka pomysłów jak to osiągnąć:
- Przywitanie osoby z imienia
Gość nie jest ANONIMOWY, wiemy KTO do nas przychodzi.
- CHECK ✔
- Ściągnięcie płaszcza lub chociaż jego odebranie
- CHECK✔
- Przygotowanie prezentów dla 1 klientów
- nie tylko ulotki ale coś więcej: gadżet, kilka próbek, bransoletki z logo, może małe prezenciki od partnera? Inwestując w systemy wszystko masz pokazane. Korzystaj z dostępnych informacji by zaskakiwać i budować efekty WOW!
- CHECK✔
- Przygotowanie gabinetu:
- miejsce na rzeczy: torebka, ubrania, biżuteria,
- przygotowany ręcznik/szlafrok,
- wypisanie karteczki spersonalizowanej czekającej w gabinecie na gościa.
- CHECK ✔
- Proszenie o opinie i wykorzystywanie ich w sieci poprzez udostępnienia. Najlepszy sposób na wspieranie poczty pantoflowej w internecie.
- CHCEK ✔
ZESPÓŁ
Jeden z głównych fundamentów każdej z firmy. Pamiętaj o jasnych zasadach, by komunikacja nie szwankowała i za każdym razem podkreślaj, że to cały zespół buduje firmę, a nie jedna osoba. Czy chcesz być jej częścią?
- Stwórz zasady zespołu, nawiązujące m.in. do:
- Starania się szukać rozwiązań problemów, a nie tylko ich dostrzeganie
- Kierowanie się dewizą „Kto pyta nie błądzi”
- Pierwsze wrażenie robi się tylko raz. Dbaj o spójność wyglądu zespołu i czystość
- Lepsza jest zła informacja od braku informacji!
- Dbałości o stanowisko pracy i czystość miejsca
- Dokładności wykonywania zabiegów
- Traktowanie innych, jak sami chcielibyśmy być traktowani
- Nie oceniaj, a doceniaj!
- Wszystko ma swoje miejsce, nie przechodź obojętnie obok innych stanowisk. Dziś Ty pomożesz komuś, jutro ktoś Ci.
- CHECK✔
- Stworzenie autorskiego:
- Demakijażu,
- Masażu,
- Serii zabiegów.
- CHECK✔
- Znanie i opowiadanie:
- o historii powstania salonu, jego motywów i wyróżników,
- o marce wiodącej.
- CHECK ✔
- Dostępność produktów przy kasie i mówienie o nich za każdym (!!) razem.
- CHECK✔
- Łączenie ma znaczenie – uzupełnianie zabiegów innymi
- Każdy zabieg można czymś uzupełnić. Stwórz listę zabiegów łączonych i nie zapomnij o nich mówić
- Wybierz produkt TYGODNIA/MIESIĄCA, który od razu rzuca się w oczy przy kasie. Wyróżnienie go, samo spowoduje
ciekawość gości i idące za tym pytania - CHECK✔
To tylko kilka z pomysłów z każdej dziedziny. Daj mi koniecznie znać jak wdrożysz zmiany, które idealnie pasują do Twojego salonu! Powodzenia #BeautyBoss!
Poszukujesz więcej pomysłów spersonalizowanych pod Twoje potrzeby? Dowiesz się o nich na szkoleniach lub na konsultacjach indywidualnych, szczegóły TUTAJ.