Kawa w miejscu beauty? Zadbaj o jej jakość!

Dziś kawa jest dostępna prawie wszędzie. Ludzie wybierają ją w różnych odsłonach – z ekspresu, parzoną, rozpuszczalną, o różnych smakach, z dodatkami lub bez. Niektórzy zabiorą ten napój na wynos ze sobą w podróż, a inni wypiją go w klimatycznej kawiarni niedaleko parku. Kawa jest jedną z większych możliwości dla Ciebie, ponieważ może stać się Twoim wyróżnikiem. Dlatego wciąż nie rozumiem, dlaczego pomimo światowego rozkochania ludzi w kawie, tyle miejsc beauty z niej rezygnuje, albo podchodzi obojętnie do tego tematu.
Poniżej przygotowałam 5 powodów, dla których powinnaś zwrócić uwagę na jej jakość.

  • Wywołasz pozytywne emocje!

Nie ma nic bardziej bezcennego, jak uśmiech i zaskoczenie klientki, gdy spróbuje kawy w Twoim salonie. Przede wszystkim poczuje się zaopiekowana oraz mile widziana! Pamiętaj, że jest to szczególnie ważne w przypadku nowej klientki, która może być wystraszona pierwszą wizytą – tym kawowym akcentem możesz zadbać o jej komfort.

Wprowadzenie emocji do strategii marketingowej Twojej marki to sposób na pobudzenie bezpieczeństwa oraz zaangażowania wśród stałych, jak i potencjalnych klientów. Warto zauważyć również siłę emocji, która dobrze wykorzystana może korzystnie wpłynąć na Twoją sprzedaż. Pokaż klientkom, że postarasz się pomóc im rozwiązać ich problem, dzięki swoim usługom.

Pobudzaj emocje i skojarzenia wśród odbiorców. Emocje = zmysły = one najlepiej sprzedają i wpływają na pocztę pantoflową!

  • Rozwiniesz swój PR WEWNĘTRZNY!

Kawa jest jednym z wielu elementów, które wpływają na budowanie wizerunku Twojego miejsca beauty. Dzięki niej możesz oddziaływać na zmysły nowych oraz stałych klientek.

Zapach świeżo zmielonych ziaren, albo świeżo zaparzonej kawy od razu zacznie działać na zmysł węchu Twojej klientki! Przywoła pozytywne emocje, a może również wspomnienia z niezapomnianej podróży, wyjątkowego spotkania, czy biznesowego spotkania, które pozwoliło jej osiągnąć sukces. Pamiętaj, że za każdą osobą kryje się piękna historia, a przy kawie lepiej się o niej opowiada!

Podaj kawę w innej formie niż wszyscy! Może to być filiżanka, która przyciągnie uwagę, talerzyk, na którym coś napiszesz lub położysz słodkości w spersonalizowanym dla Twojego salonu opakowaniu. Masz tyle możliwości, żeby pobudzić zmysł wzroku – nie ograniczaj się! To działanie zapada w pamięci – jeśli na kolejnej wizycie podasz kawę w jeszcze innej kombinacji wywołasz efekt WOW zarówno różnorodnością, jak i kreatywnością!

Każdy ma odmienne doznania pod względem kwasowości oraz goryczki ziaren kawy, co przekłada się na reakcję zmysłu smaku. Eksperymentuj, sprawdzaj i pytaj o opinię!

Jak tylko klientka poczuje, potem zobaczy, a następnie spróbuje Twojej kawy, będzie się nią zachwycać do końca wizyty!

  • Zdobędziesz kolejny element instagramowy, czyli zadziałasz na PR ZEWNĘTRZNY!

Czasami to, co masz obok siebie zaciekawi Twojego odbiorcę, czyli potencjalnego lub stałego klienta bardziej niż specjalnie zaprojektowane zdjęcia produktowe. W tym przypadku będzie to właśnie dobrej jakości kawa! Stwórz zdjęcie napoju, który przygotowujesz dla klientek, pokaż, jak wygląda Twoja kawa lub nagraj tutorial, jak ją przyrządzić i podać, żeby wywoływała zaskoczenie wśród innych. Twoje zaangażowanie zostanie docenione poprzez udostępnianie, przekazywanie dalej lub zapisywanie posta/ relacji, co wpłynie na zwiększenie liczby nowych osób.

Pamiętaj, że ludźmi kieruje ciekawość, więc takim działaniem nie tylko ich zaprosisz do odwiedzenia Twojego miejsca beauty, ale również przypomnisz obecnym klientkom, co będzie czekało na kolejnej wizycie.

Wykorzystuj to, co masz!

  • Pogłębisz MARKETING SZEPTANY.

Słowa mają w sobie dużą moc – dzięki nim możesz zarówno wiele zyskać, jak i niestety stracić! Działaj tak, aby wywoływać, już wcześniej wspomniane przeze mnie, pozytywne emocje wśród odbiorców, które sprawią, że będą mówić o Twoim miejscu beauty.

Klientka wspomni innym o tym, że oprócz dobrej obsługi klienta oraz profesjonalnego podejścia do zabiegu masz w swoim salonie coś, dlaczego chce wracać i jest to kawa!

To działa, jak zamknięte koło = stawiasz na kreatywność, zaskakujesz, klientka o tobie mówi, wzbudza zainteresowanie innych, oni zaglądają na Twój profil, zapoznają się z Twoją ofertą i odwiedzają salon!

Stawiaj na zaangażowanie od początku!

  • Rozbudujesz SPRZEDAŻ!

Zapamiętaj, że jeden produkt tworzy wiele korzyści. Twoim zadaniem jest zauważenie ich i wdrożenie w swoje działanie tak, aby zdobywać zyski. Czy jest to proste? Nie! Jednak nie jest niemożliwe.

Zacznij od podstaw, czyli po tym, jak wzbudzisz pozytywne emocje wśród klientek, wpłyniesz na ich zmysły, a w ostateczności zaczną o Tobie opowiadać innym – stwórz z kawy produkt, z którym będą wychodziły po każdej wizycie. Potrzebujesz tylko pomysłu na opakowanie, które wyróżni się na tle innych, będzie elementem rozpoznawczym Twojej marki i zrobi efekt WOW wśród klientek.

Nie bój się próbować!

Posiadanie kawy dobrej jakości w miejscu beauty wpłynie pozytywnie na budowanie wizerunku Twojej marki oraz rozwój marketingu, który jest nieodłącznym elementem profesjonalnie działającego biznesu w XXI wieku.

Firma, której pasją jest właśnie kawa to Fratelli Caffee. Spośród całego mnóstwa gatunków, wybierają te urzekające smakiem oraz aromatem, czyli najciekawsze i nieoczywiste. Ze swoimi odbiorcami dzielą się głębią kawy, która podkreśla niepowtarzalność dnia codziennego. Co czyni ją taką wyjątkową? Firma powstała z inspiracji podróżami po różnych zakątkach świata, dlatego jej produkty zawierają w sobie smaki, z którymi właściciele spotkali się na swojej drodze. Ich misją jest rozbudzanie zmysłów odbiorców. Powołaj się na BEAUTYBOSS a otrzymasz ofertę specjalną: prezes@frater.pl

Zwykły element codziennego życia może stać się kluczem do sukcesu lub wyróżnikiem na tle innych. Wykorzystaj powody i wskazówki, które dla Ciebie przygotowałam – czekam na efekty!

Aleksandra Mazalon

Aleksandra Mazalon

Przez wiele lat pracowałam na stanowiskach managerskich pełniąc funkcje zarządzające. Zajmowałam się marketingiem i PR, później budowałam od podstaw spa – poznając jak ważne jest dążenie do celu, mimo zmagań z wieloma przeciwnościami spotykającymi #BeautyBoss przy otwieraniu i prowadzeniu biznesu.

Moim ulubionym miejscem inspiracji są Stany Zjednoczone. Co roku staram się spędzać tam kilka miesięcy odwiedzając miejsca beauty, m.in. w Nowym Jorku czy w Miami. Bardzo interesuje mnie model rozwoju tego biznesu, pomysły i realizacje. Uwielbiam zdobywać doświadczenie i móc potem dzielić się wiedzą.

Czytaj też:
Śledź BeautyBoss: