Jaki wpływ na konwersję ma copywriting?

Przeciętny odbiorca wchodzący na stronę zapoznaje się z zaledwie niewielką częścią tekstu. Według Nielsena ma się zaledwie 8 sekund, aby przekonać i zachęcić potencjalnego klienta do pozostania na stronie dłużej i skorzystania z oferty. Czym i dlaczego tak ważna jest konwersja? Kilka słów o tym, co to jest copywriting. Jak sprzedawać słowem i wpłynąć na wyższą konwersję?

S

Pokaż siebie od najlepszej strony

Wiele osób, które prowadzi salony oraz gabinety kosmetyczne, zastanawia się, w jaki sposób dotrzeć do jeszcze większej liczby odbiorców i co wpływa na tak ogromny sukcesów firm w branży beauty. Bardzo ważnym elementem jest zadbanie o odpowiednie dostarczenie informacji na stronie internetowej, jak również Instagramie. Nie bez powodu mówi się, że pierwsze dobre wrażenie można zrobić tylko raz. To, w jaki sposób pokazujemy i przedstawiamy informacje o swoich usługach, kwalifikacjach czy doświadczeniu, ma ogromny wpływ na decyzje, czy ktoś wybierze właśnie nasz salon.

  

Zdj. 1. Uzupełnione BIO firmowego konta Studio Szminka. Źródło:Instagram.com

 

Badaj i wymierzaj cele konwersji

Konwersje określa się oczekiwanym działaniem odbiorcy – potencjalnego klienta, na którym nam zależy. Każdy właściciel powinien indywidualnie wyznaczyć cel konwersji i mierzyć jej osiągnięcia, bo mogą się one różnić od siebie w zależności od np. branży czy profilu firmy. Dla właściciela sklepu internetowego celem może być dokonanie zakupu przez klienta, a dla salonu kosmetycznego umówienie się na wizytę. Chyba każda firma marzy o tym, aby osoba, która wchodzi
na jej stronę, stała się ich konsumentem. Wskaźnik konwersji pozwala określić procent odwiedzających, do tych którzy stali się właśnie klientami. Jest wiele czynników wpływających na sukces wysokiej konwersji i właśnie jednym z nich jest atrakcyjna i angażująca treść.

Zdj. 2. Modelowa ścieżka zakupowa. Źródło: https://marketingibiznes.pl

Sprzedawaj słowem

Copywriting to tworzenie tekstów, których celem jest zwrócenie uwagi odbiorców, wywołanie u nich konkretnych zachowań
i zwiększenie sprzedaży poprzez słowo. Istnieje kilka znaczących elementów w przypadku tworzenia treści, na które trzeba zwrócić szczególną uwagę, aby dostarczyć odbiorcy wyczerpującą dawkę wiedzy.
Niezależnie od kanału, w którym się działa, należy uzupełnić informacje o oferowanych produktach lub usługach oraz sprawić, aby odbiorca wybrał właśnie nasze miejsce. Przedstawienie szczegółowej oferty oraz wskazanie zalet skorzystania właśnie z naszej propozycji pozwala zwiększyć wskaźnik konwersji.
Należy także odpowiednio podać dane do kontaktu i wskazać miejsca, w których działamy. W przypadku strony internetowej warto postawić na bloga firmowego, który dzięki wpisom, przyciąga potencjalnych klientów. Dodawanie regularnych artykułów pokazuje, że marka ma wiedzę i chętnie się z nią dzieli, a także to nieoceniony sposób na dotarcie do większej liczby osób
i sprzedaż, bo z zakładki blog do usług lub cennika jest już niedaleka droga.

Zdj. 3. Szczegółowe przedstawienie oferty i zabiegów na stronie SPA. Źródło:
https://goodtimedayspa.eu

Jak pisać skuteczne teksty reklamowe?

Przede wszystkim trzeba skupić się na wykorzystaniu języka korzyści, czyli przedstawieniu najważniejszych cech i zalet. Pokazać konkrety, jakie zyskuje odbiorca z zakupu naszego produktu czy usługi. Najczęstszym błędem, jakie popełniają marki, jest używanie powszechnie znanych sformułowań np. “najwyższa jakość”, “profesjonalne usługi”. Są to oczywiście ważne wyróżniki, ale dlaczego właśnie nasze produkty są najlepsze? Co sprawia, że uważamy siebie za profesjonalistów? Odpowiedź na powyższe pytania pozwoli odbiorcy podjąć decyzję i wybrać naszą firmę z tak wielu innych propozycji na rynku.
Oprócz tego trzeba zastanowić się nad ciekawymi tytułami i nagłówkami, które pozwolą przyciągnąć uwagę odbiorcy.
W artykułach poradnikowych tworzy się także krótki i interesujący wstęp, czyli lead – zwiastun, zajawkę tekstu, która musi być emocjonalna, intrygująca i zachęcać do dalszej lektury. Warto zadbać również o to, aby tekst był przyjazny dla użytkownika
i dzielić go śródtytułami, zdjęciami czy wypunktowaniami.

Zdj. 4. Odpowiednio stworzony lead w artykule.
Źródło:https://www.nowa-sprzedaz.pl

 

Zabłyśnij lub pójdzie dalej

Wyróżnienie się na tak konkurencyjnym rynku, jak branża beauty, jest nie lada wyzwaniem dla właścicieli. Dzisiejszy klient jest osobą coraz bardziej świadomą i chce wiedzieć więcej, zanim zdecyduje się na zakup. Jeśli nie zdążymy go do siebie przekonać lub nie znajdzie u nas ważnych informacji, po prostu pójdzie dalej, dlatego skuteczne treści są ważnym wyznacznikiem w budowaniu marki i zwiększaniu konwersji.

 

Daria Kwapich
Specjalista w budowaniu relacji biznesowych

Aleksandra Dworska

Ekspertka w kreowaniu silnych marek w branży beauty, pasjonująca się optymalizacją i luksusem w budowaniu strategii salonów. Napisz, a pomogę rozwinąć Twój biznes beauty: aleksandra@beautyboss.pl 

Subscribe

Just subscribe to my newsletter
to receive all fresh posts

Subscribe

Just subscribe to my newsletter
to receive all fresh posts