Ostatni czas znacząco wstrząsnął rynkiem beauty. Każdy kryzys, to także możliwość do wzrostu. Znam osobiście wiele klinik, które w trakcie tego okresu intensywnie działały poprzez prowadzenie live, udzielanie się na webinarach, prowadziły konsultacje online czy sprzedawały kosmetyki przez sieć do profesjonalnej pielęgnacji domowej.
Właśnie na sprzedaży kosmetyków online chce się teraz skupić. Są salony, które w trakcie kryzysu sprzedały ogromną ilość produktów, a inne nic. Co odróżniało te dwie grupy? Jedni działali, na podstawie swojego laikowego doświadczenia w sprzedaży online – szukali rozwiązań, inni odpuścili. Przypominam, że każdemu było ciężko. Nie oceniam nikogo, tylko stwierdzam fakty. Obserwowałam bacznie, co działo na rynku branży beauty. Podzielę się z Tobą jak zaobserwowane i także wdrażane przeze mnie w salonach praktyki wprowadzić, utrzymać i bez sklepu online skutecznie sprzedawać.
Słowa, które już na pewno słyszałaś nie raz – dziś nie jest pytanie, czy chcesz, czy nie działać w sieci, dziś to jest kwestia tego czy chcesz rozwijać swój biznes? Sieć, social media to darmowe narzędzie do budowania na wielką skalę Twojej marki osobistej, marki Twojego biznesu. Na sieci się teraz skupimy, i jak poprzez jej wykorzystanie sprzedawać kosmetyki Twoim aktualnym i potencjalnym klientom.
Jak skutecznie sprzedawać kosmetyki przez sieć?
1. Dodawaj posty
Dodawaj do sieci swoje autorskie zdjęcia. Inspiracji, jak zrobić zdjęcie produktowe telefonem komórkowym jest mnóstwo! Inspiruj się i działaj. W szczególności, gdy masz brak weny na dobre ujęcie, polecam PINTEREST.
Gdy mamy zdjęcie / zdjęcia, czas na treść. Większość salonów opisze produkt, czasem samemu zrobi zdjęcie w salonie, albo weźmie z bazy zdjęć producenta, doda post i tyle. Od razu mówię – TO ZA MAŁO by ktoś od Ciebie chciał coś kupić. Jeden post nie wystarczy, musisz zbudować ważność marki, produktów i stosowania ich cyklicznie. Zatem dodaj wiele postów pomiędzy usługami, jakie oferujesz i zadbaj w treści o:
- przedstawienie marki kosmetycznej – powiedz o jej historii i dlaczego akurat tę markę wybrałaś jako ekspertka.
- znaczenie setów produktów – jak połączone np. 3 produkty dadzą finalny efekt i podtrzymają zabiegi gabinetowe.
- opisnie konkretnego produktu – o jego składach, właściwościach i czym się wyróżnia na tle innych podobnych kosmetyków. O swoim doświadczeniu! Polecasz, a czy sama te produkty używasz?
- Idealnym uzupełnieniem budowania świadomości marek, jakie można u Ciebie zakupić, jest pokazanie efektów i udostępnianie opinii od gości.
Dając wiece bodźców, zbliżasz potencjalnego klienta do Twoich produktów, a docelowo do ich zakupów – edukujesz i budzisz pragnienie gości, by je mieć w swojej kosmetyczce.
2. Instastory
Oczywiście pod tym hasłem kryje się także facebookstory, ale mam nadzieję, że jest to dla Ciebie oczywiste. Jeśli jakimś trafem nie masz jeszcze połączonego konta Instagama i Facebooka, to zrób to jak najszybciej. To jedna firma i aż szkoda tracić ten darmowy zasięg i możliwość korzystania z dwóch mediów za jednym kliknięciem.
Co jest ważne przy dodawaniu story i promowaniu, budowaniu świadomości o produkcie?
- Zacznij od pogadanki na temat marki, kolejno dodaj kilka postów na swoje tablice o seriach, o konkretnych produktach i jakie rozwiązują one problemy. Jeśli nie lubisz siebie nagrywać – rada! Nagrywaj produkt, jak trzymasz go w dłoni i mówiąc o nim pokazuj go.
- Na story kolejno zacznij używać naklejek angażujących: przesuwaki, quizy, ankiety! By Twój odbiorca mógł zaangażować się także w proces, do którego go zapraszasz.
- Angażując swój czas i kreatywność na stworzenie story, nie zapomnij dodać ich do relacji wyróżnionej na Instagramie.
- Kluczowe! Daj informacje np. „produkty dostępne w salonie oraz możliwe do zakupu online, szczegóły na priv”.
- Jak tworzyć piękne story? Jeszcze jedna wskazówka! Koniecznie pobierz na telefon CANVA i MOJO, a Twoje Story będą ściągały wzrok, obiecuję.
Zacznij do tych dwóch darmowych działań – poprawne posty i angażujące stories, które kryją w sobie mnóstwo możliwości.
Pamiętaj, że naszą konkurencyjnością jest wiedza i za nią, zawsze pójdzie Twoja społeczność i Goście kliniki!
Potrzebujesz więcej wiedzy odnośnie sprzedaży kosmetyków online i w salonie? Zapraszam na szkolenia dla salonów! Skontaktuj się ze mną: a.dworska@beautyboss.pl
Aleksandra Dworska
eksperta od budowania silnych marek beauty