JAK ROZWINĄĆ SWÓJ ZESPÓŁ DZIĘKI PRAKTYKANTKOM

Rozwój i wzrost biznesu to nieustanny proces, który wymaga zaangażowania, kreatywności i otwartości na nowe możliwości. Jednym z kluczowych elementów, które mogą przyczynić się do rozwoju Twojego salonu beauty, są praktykantki. Nie bój się ich, ponieważ stanowią one ogromną siłę i potencjał dla Twojego biznesu. Są to osoby, które przynoszą ze sobą nową energię i świeże spojrzenie na Twój salon, dlatego warto w pełni wykorzystać ich potencjał.

Przyjrzyjmy się przykładowi naszej nowej praktykantki, Basi. Choć jest jeszcze osobą, która wiele musi się nauczyć, to cechuje ją ogromna chęć i zaangażowanie w pracę. Obecnie w zespole mamy dwie nowe osoby: Gabrysię i Weronikę. Podobnie jak ja i Ewelina uczyłyśmy obie Agnieszki, a Agnieszki uczyły Weronikę i Gabrysię, to teraz Gabrysia i Weronika pełnią rolę nauczycielek dla naszej nowej praktykantki Basi.

Jest niezwykle piękne obserwować, jak nasz zespół rośnie i jak wszyscy stają się nauczycielami. Dzięki temu praktykantki przyswajają nasze zasady, idee i filozofię, ponieważ codziennie przekazujemy im naszą wiedzę. Dzięki temu doświadczasz jeszcze raz przypominania wiedzy, praktyki i standardów, co jest niezwykle cenne dla Twojego biznesu.

Nowy pracownik jest ważny dla każdej osoby w zespole. Dlatego też pewność siebie i autorytet osoby uczącej szybko rośnie. Obecnie nie możemy pozwolić sobie na to, aby Agnieszki, które mają pełne grafiki, poświęcały wiele czasu na szkolenie praktykantki. Jednak osoby, które są nowe w zespole (Gabrysia i Weronika) i dopiero budują swój portfel klientów, mogą w pełni zaangażować się w proces szkolenia i przyjąć odpowiedzialność za naukę praktykantki. W ten sposób pokazujemy im, jak są ważne i kompetentne oraz powierzamy im odpowiedzialne zadania.

Dajemy naszym praktykantkom możliwość wykonywania zabiegów na naszych pracownicach, aby nie ograniczać ich tylko do prostych zadań takich jak sprzątanie czy serwowanie kawy. Pomiędzy obsługą klientów tworzymy przestrzeń, w której Agnieszka korzysta z zabiegu, a Basia uczy się jego wykonywania. Oczywiście nie zawsze jest możliwość przeprowadzenia zabiegu, dlatego istnieje druga opcja. Weronika, która jest odpowiedzialna za wdrożenie Basi, udostępniła pliki z naszych audytów. Wcześniej cały zespół był w różnych miejscach, gdzie spisałyśmy wnioski dotyczące tego, na co zwrócić uwagę w naszej klinice, aby obsługa klientek była na najwyższym poziomie. Weronika otrzymała gotowe materiały z audytów, które miała przeanalizować, aby zdobyć wiedzę przez analizę wcześniej przygotowanych materiałów. To doskonała metoda nauki.

Osobiście uwielbiam pracę z praktykantkami, ponieważ jeśli zaopiekujesz się nimi, staną się one ogromnie wdzięcznymi osobami. Stwórz dla nich przestrzeń i wyznacz osobę odpowiedzialną za ich szkolenie. W ten sposób staną się one kolejnymi cegiełkami w rozwoju Twojego biznesu, zespołu, pewności siebie i realizacji filozofii, która powinna stale rozbrzmiewać w Twoim salonie, a nie tylko od czasu do czasu, gdy pojawia się nowa osoba.

Możesz w pełni wykorzystać czas praktykantki, angażując różne osoby w zespole i czerpiąc z tego korzyści na wielu płaszczyznach. Nie bój się praktykantek, ponieważ mogą one stanowić ogromną siłę i wsparcie dla Ciebie. Jednocześnie przyczynią się do budowania pewności siebie i autorytetów nowych osób w Twoim zespole.

Więcej wskazówek sprzedażowych, marketingowych odnośnie zespołu czy case study z salonu czeka na Ciebie w #newsletter BeautyNews,
ZAPISZ SIĘ: https://beautyboss.pl/beautynews/

Aleksandra Mazalon

Ekspertka od budowania silnych marek beauty. Pasjonatka optymalizacji w salonach. Stawiam na proste rozwiązania mocno oparte na zaangażowaniu i pomyśle, a nie dużych finansach.

Subscribe

Just subscribe to my newsletter
to receive all fresh posts

Subscribe

Just subscribe to my newsletter
to receive all fresh posts