JAK POZYSKAĆ I OBSŁUGIWAĆ KLIENTKI

Oto pięć wskazówek dla Twojego biznesu, dla pozyskania nowych klientek i najlepszej opieki nad tymi, które od dawna korzystają z Twoich usług. To właśnie najlepszy standard obsługi i zaopiekowanie się klientką sprawią, że będziesz sprzedawała więcej.

1. Pozyskanie. Jeszcze zanim klientka pojawi się u Ciebie pojawi – aktywne social media. Prowadź profil, który:

  • pokazuje codzienność salonu, 
  • ma dobrej jakości zdjęcia, 
  • dużo filmików, 
  • przedstawia etapy zabiegów,
  • efekty zabiegów
  • oraz wypowiadających się specjalistów.

2. W trakcie pozyskiwania, oprócz mówienia o zabiegach i pokazywania ich etapów, bardzo ważne jest pokazywanie ich efektów. Pokazujesz tym nie tylko to, że masz je w ofercie i potrafisz je wykonywać, ale przede wszystkim to, co dla potencjalnej klientki jest najważniejsze czyli efekt.

Wykonując zdjęcia przed i po pamiętaj, aby były estetyczne. Zdjęcia wykonane i opublikowane w odpowiedniej jakości nie będą wywoływały oporu klientki w momencie kiedy zapytasz czy możesz wykonać zdjęcia przed i po. Oczywiście wykonujesz je do własnej dokumentacji, jednak możesz poprosić klientkę o zgodę na ich publikację.

Kiedy pokazujesz estetyczne zdjęcia w sieci, chęć klientek do wyrażenia zgody na publikację ich własnych będzie większa. 

Kiedy w miejscach beauty zadaję pytanie klientkom: Dlaczego nie godzą się na publikowanie zdjęć? Duża część odpowiada, że nie chodzi nawet o to, że się wstydzą, ale obawiają się tego, że zostaną nieestetycznie przedstawione na zdjęciach. 

3. Udostępniaj opinie klientek

Najlepsze są  opinie w formie filmików, nagrywane przez klientki po wizycie w Twoim salonie.

Jeśli nie posiadasz jeszcze takich, udostępnij opinie z Booksy, Google, z Facebooka. Pokazujesz tym, że nie tylko Ty mówisz o sobie, że jesteś ciekawa i masz miejsce, w którym wykonujesz zabiegi z super efektami, ale przede wszystkim twierdzą tak inni.

4. Poznaj potrzeby

Dopóki nie rozwiążesz problemu w głowie klientki, nic nie sprzedasz.

Najpierw musisz rozwiązać problem, z którym klientka do Ciebie przyszła.

Jeśli widzisz, że zmaga się z przebarwieniami, a przyszła do ciebie z problemem braku nawilżenia, to dopiero w drugiej kolejności zaproponuj zabiegi na przebarwienia. 

Pokaż, że masz wiedzę, zauważasz miejsca do poprawy, proponujesz rozwiązania.

Aby poznać potrzeby klientki, zadaj odpowiednie pytania:

  • Jak ocenia pani swój stan skóry?
  • Jakie widzi pani u siebie problemy skórne?
  • Który z nich sprowadza panią do mnie?
  • Czy jest pani zadowolona ze swojej aktualnej pielęgnacji?

Są to bardzo ważne pytania, które mocno odnoszą się do odczuć klientki i jej samoświadomości.

Dzięki ich zadaniu, na pewno łatwiej będzie Ci prowadzić rozmowę sprzedażową. 

5. Opis zabiegu łącz z dodatkowymi usługami i produktami, które sprzedasz.

Wykonaj dokładny demakijaż dodając do tego jak zawsze elementy masażu oraz powiedz o produktach z których korzystasz. Używając na przykład żelu do mycia twarzy, powiedz że klientka może kupić go u Ciebie w recepcji. 

W trakcie trwania zabiegu mów o jego etapach, aby klientka znała jego przebieg i kolejne kroki. Opowiadając budujesz znaczenie zabiegu i wartość usługi. Dodaj informację jaka ilość w serii jest potrzebna dla osiągnięcia najlepszych efektów, jak często zabieg należy powtarzać i z czym można go łączyć.

Aleksandra Dworska

Ekspertka w kreowaniu silnych marek w branży beauty, pasjonująca się optymalizacją i luksusem w budowaniu strategii salonów. Napisz, a pomogę rozwinąć Twój biznes beauty: aleksandra@beautyboss.pl 

Subscribe

Just subscribe to my newsletter
to receive all fresh posts

Subscribe

Just subscribe to my newsletter
to receive all fresh posts