Jestem wielką fanką optymalizacji prowadzenia biznesu, tym bardziej teraz, kiedy współtworzę naszą klinikę w Bydgoszczy. Na co dzień muszę mieć dostęp do wielu materiałów lub dokumentów, których jest naprawdę dużo. Dzięki temu uczę się jak zarządzać swoim biznesem zdanie, aA uporządkowanie dokumentów Bardzo mi w tym pomaga.
Nieważne w jakiej części Polski czy świata jestem mogę w każdej chwili mieć dostęp do materiałów i nie muszę czekać kiedy na przykład moja menedżer skończy zabieg aby przesłać mi jakieś zdjęcia lub dokumenty.
Dlatego jestem wielką zwolenniczką narzędzia, które powinno znaleźć się w każdym salonie, a mianowicie wirtualnego dysku. Polecam korzystać z dysku Google, podpiąć istniejącego firmowego maila (nie ważne w jakiej domenie) do Gmaila i już z poziomu maila można różne materiały wysyłać lub otrzymane od innych osób dodawać do dysku.
Co powinno się tam znaleźć?
materiały reklamowe
zdjęcia
hasła
promocje
kody QR
zespół – kto za co jest odpowiedzialny
informacje na temat zebrań i odpraw
zasady jakie panują w salonie
zamówienia – co i gdzie zamawiasz
zadania codzienne dla zespołu
sprawy związane z recepcją
social media wykorzystane pomysły it nadchodzące
zadania rekrutacyjne
ścieżka wdrożenia nowego pracownika
baza wiedzy o produktach i zabiegach
Są to niezbędne elementy w biznesie i tematy, które często wracają do właścicieli lub managerów, bo zespół stale się o coś pyta.
Udziel dostępu do poszczególnych folderów odpowiednim osobom aby na przykład osoby odpowiedzialne za HR miały dostęp do folderu z rekrutacją a konkretni pracownicy do wybranych plików.
Korzystaj z wirtualnego dysku. Dzięki temu wszystko masz w jednym miejscu.
Nawet jeśli zapomnimy laptopa, to z poziomu smartfona lub logując się na każdym innym komputerze możesz mieć dostęp do wszelkich materiałów.
Oto przykład folderów z naszego dysku Google. Dzięki takiemu poukładaniu wiemy, że nic nam nie ucieknie i w każdej chwili można wszystko znaleźć.
Jest to raz do zrobienia duża praca, ale jeśli będziesz utrzymywać porządek i na bieżąco uzupełniać materiały, to długofalowo zaoszczędzisz dużo czasu.