Instagram dla branży beauty

Jak zostać BOSSem własnego Instagrama?

To prostsze niż myślisz. Instagram, to narzędzie, które pozwala szybciej i skuteczniej budować świadomość o Twojej marce osobistej, usługach i jak biznesie. Wykorzystaj możliwości, jakie daje ta aplikacja, a poprzez swoją aktywność – zyskuj nowych klientów!

Działanie na Instagramie to ułatwione zadanie …

Instagram jest jedną firmą z Facebookiem, przez co jednym kliknięciem poprzez ustawione na Twoim Instagramie konto firmowe, od razu możesz oddziałowywać na dwa media. Dodając od razu posty, jaki i story na Facebooku i Instagramie.

 

Dlaczego tak ważne jest, aby być aktywnym na Instagramie?

Profil na Instagramie jest bardzo często pierwszym kontaktem potencjalnego i najczęstszego klienta z marką. Internet ma ogromną siłę. To wiedzą wszyscy, nie od dziś. Technologia umożliwia różnorodne, często darmowe sposoby, pozwalające szybciej rozwijać się biznesom, docierać do nowych i aktualnych odbiorców poprzez inspiracje, dzielenie się wiedzą, ciekawostki czy rozrywkę.

Co jeszcze muszę wiedzieć o Instagramie?

Z założenia Instagram powstał po to, by dzielić się ze społecznością pięknymi autorskimi zdjęciami. Kolejno została włączona opcja nagrywania stories, dzięki której dodany 15-sekundowy filmik jest możliwy do odtwarzania przez 24 godziny. Można go również zachować na dłużej w zapisanej relacji wyróżnionej. Ten ruch spowodował lawinę kolejnych użytkowników i fanów tej platformy. Aplikacja nadal się rozwija, zwiększając swą atrakcyjność dla użytkowników.

 

Nie walcz z technologią. Korzystaj z niej – ułatwiając sobie życie i oszczędzając czas!

 

Zainteresuj odbiorcę, łapiąc najpierw jego ciekawość, a kolejno uwagę!

Jeśli chcesz coś sprzedać, zainteresować odbiorcę i do tego działasz w branży beauty,
to Twój Instagram powinien mieć konto/zdjęcia beauty. Pamiętaj, że kupujemy oczami, dlatego tak ważne jest, by zadbać o swój Instagram, by oferował wartość, wnosząc ją w atrakcyjny sposób w życie odbiorców.

Aby przekazać wartość i pobudzić do działania, warto kreować rzeczy/przestrzenie, które to wspierają i oczywiście ustalić strategię, której będziemy się trzymać i ewentualnie modyfikować według potrzeb. To bardzo ważne!

 

Na Instagramie mamy dwie główne możliwości działania, poprzez: posty i stories. Na te dwa kluczowe elementy działania składa się jeszcze BIO, czyli opis profilu (życiorys), który widnieje na samej górze każdego profilu. To nasza wirtualna wizytówka.

Zadbaj o te przestrzenie! Zaczynając od BIO, bo to pierwsza rzecz, jaką widzi użytkownik, wchodząc na Twój profil. Zainteresuj go na starcie, albo… pójdzie dalej do innych profili.

 

Co powinno być w BIO na Instagramie?
Łap 6 wskazówek:

  1. Nazwa użytkownika

Powinna być krótka. Unikaj liczb i ciągów liter. Jeżeli masz firmę lokalną lub tworzysz profil osoby, warto dopisać miasto. Nie masz pomysłu? Nazwij profil imieniem i nazwiskiem. Oszczędzaj każdą literkę – masz tylko 30 znaków do dyspozycji.

  1. Zdjęcie profilowe

Jeżeli jesteś firmą najlepiej sprawdzi się logo. To Twoja identyfikacja wizualna. Jeżeli jesteś marką osobistą np. kosmetologiem zdjęcie powinno przedstawiać Ciebie. Nie ma tu miejsca na maszynę lub zdjęcie z miejsca pracy. Ważny jest czynnik ludzki. Niech będzie charakterystyczne np. w Twoich ulubionych kolorach, które są spójne z prowadzonym przez Ciebie profilem.

  1. Imię i nazwisko

Warto umieszczać tu słowa, których mogłyby szukać osoby zainteresowane tematyką Twojego konta. Jeśli możesz, spróbuj dodać swoją specjalizację / branżę / pasję / Zastanów się, co ludzie wpisaliby na Instagramie, gdyby chcieli znaleźć konto takie jak Twoje. Nie ma sensu powtarzać w tym miejscu kolejny raz nazwy Twojego konta, ale za pomocą wybranych słów kluczowych je krótko opisać.

  1. Opis

Czyli w głównych hasłach opisanie Twojego miejsca, działań. W szczególności rekomenduje tutaj wypisać najbardziej rentowne usługi salonu. Dzięki czemu, gdy potencjalny odbiorca wejdzie na Twój profil – od razu wie czego może się spodziewać.

  1. Witryna internetowa

To miejsce to Twoja jedna szansa na dodanie jednego linku np. strona www, rezerwacja online czy Twój profil na Facebooku. Zdecyduj mądrze, co dodasz! Rekomenduje – rezerwacje online.

  1. Kategoria

To przestrzeń, gdzie sugerujesz algorytmom instagrama, do jakich obszarów nawiązuje Twój profil. Dla miejsc beauty rekomenduje: zdrowie/uroda.

Więcej sekretów i gotowych rozwiązań odnośnie BIO, POSTÓW i PIĘKNYCH STORY czeka na Ciebie w e-booku JAK ZOSTAĆ BOSSEM SWOJEGO INSTAGRAMA?

 

 

Aleksandra Dworska

Aleksandra Dworska

Ekspertka w kreowaniu silnych marek w branży beauty, pasjonująca się optymalizacją i luksusem w budowaniu strategii salonów. Napisz, a pomogę rozwinąć Twój biznes beauty: aleksandra@beautyboss.pl 

Subscribe

Just subscribe to my newsletter
to receive all fresh posts

Subscribe

Just subscribe to my newsletter
to receive all fresh posts