Nic dziwnego, że potencjał tworzenia treści został doceniony przez tak wiele osób. Wartościowe teksty odpowiadają na pytania i wątpliwości klientów, pozwalają lepiej poznać markę i oferowane przez nią produkt czy zbić obiekcje klientów, pokazując tym samym ciekawe perspektywy i zastosowania skorzystania właśnie z naszej oferty Content marketing to narzędzie promocji dla każdej firmy, niezależnie od tego, w jakiej branży działa. Przede wszystkim jednak należy pamiętać o tym, że kanały i narzędzia dystrybucji zależne będą od strategii firmy, odbiorców oraz sposobu, w jaki nasze persony lubią i chcą się z nami komunikować.
Dystrybucja treści — gdzie i dlaczego?
Kluczem w procesie wytwarzania treści jest prawidłowe określenie grupy docelowej, a kolejno nadanie spersonalizowanego komunikatu i odpowiedni dobór kanału dystrybucji. Ważne jest to, aby pamiętać, że nie trzeba być wszędzie, aby móc się rozwijać i zwiększać zasięg. Przede wszystkim warto skupiać się na własnych kanałach i możliwościach poprzez prowadzenie bloga firmowego, publikowanie treści na stronie internetowej oraz promowanie tekstów w mediach społecznościowych. Jednak takie działania nie wystarczą, aby zwiększać coraz bardziej zasięgi i finalnie sprzedaż. Wykorzystaj w swoich działaniach również pocztę elektroniczną i staraj się regularnie wysyłać odwiedzającym newsletter lub informacje z pojawieniem się nowych materiałów.
Świetnym rozwiązaniem jest także postawienie na kanały opłacane, czyli np. artykuły sponsorowane, współpracę z influencerami czy publikacje eksperckie w znanych magazynach. To rozwiązanie jest przede wszystkim dla firm, które chcą skutecznie dotrzeć do jasno określonych odbiorców. Mimo że jest to związane z dodatkowymi kosztami, finalnie takie działania mogą przynieść więcej korzyści. Warto wyróżnić także kanały pozyskane, czyli to co udostępniają inni na temat Twojej marki i oferowanych produktów/usług, np. wzmianki o pozytywnych aspektach zabiegów, opinie i polecenia klientów, jak również recenzje produktów czy rankingi.
Na co zwracać uwagę przy wyborze kanału dystrybucji treści?
Trzeba pamiętać o tym, że wielokanałowość to sposób na dotarcie do większej liczby osób, ale nie trzeba być wszędzie, aby zostać zauważonym i dotrzeć do naszego idealnego klienta. Przy wyborze kanału dystrybucji należy zwrócić szczególną uwagę na:
- grupę odbiorców,
- potrzeby informacyjne klientów,
- oferowane produkty i profil firmy,
- ulubione miejsca komunikowania się naszych klientów,
- zgodność publikowanego miejsca do charakteru narzędzia.
Skuteczność działań w zakresie content marketingu zależy od wielu czynników, jednak kluczem do osiągnięcia sukcesu jest odpowiedni dobór kanałów dystrybucji treści. Im lepiej uda się nam dobrać kanały do person, tym mniej wysiłku wymagać będzie od nas promocja treści.
Poszukujesz więcej wiedzy? Polecamy e-book JAK PISAĆ I MÓWIĆ O MIEJSCU BEAUTY?
Daria Kwapich
Specjalista w budowaniu relacji biznesowych