DLACZEGO WARTO ZOSTAWIĆ NAPIWEK W SALONIE BEAUTY?

Często zastanawiamy się, czy zostawić napiwek po wizycie w salonie beauty. Czy jest to konieczne? Czy to nie jest po prostu kolejny wydatek? Warto jednak pamiętać, że dawanie napiwków jest kulturowo przyjętą praktyką w wielu krajach, w tym w Stanach Zjednoczonych, gdzie jest to wręcz oczekiwane. W Polsce jednak ta praktyka jeszcze nie jest aż tak często wykorzystywana przez klientki.

Dlaczego warto zostawić napiwek? 

Po pierwsze, jest to świetny sposób, aby docenić pracę wykonaną przez pracownika salonu. Choć wynagrodzenie, jakie otrzymuje, może być odpowiednie, to zostawienie napiwku daje dodatkowe wsparcie finansowe. 

Po drugie, dawanie napiwków to świetna forma wyrażenia wdzięczności za dobrą obsługę. Gdy otrzymujemy dobrą usługę, warto docenić pracownika, który poświęcił swój czas i umiejętności, aby zapewnić nam najlepsze doświadczenie.

Chciałabym pokazać, dwa proste sposoby jakie zaobserwowałam na dawanie napiwków w salonach beauty.

Jednym z fajniejszych sposobów jest umieszczenie skrzyneczek na napiwki. Każdy z pracowników ma swoją skrzyneczkę, a klientki płacąc przy kasie widzą, gdzie można zostawić napiwek. Takie wyraźne pokazanie miejsca na zostawienie napiwku na pewno sugeruje, że w danym miejscu warto taki napiwek zostawić. Dzięki temu klientki widzą, że salon ceni dobrze wykonaną pracę i chce, aby specjaliści czuli się docenieni.

W miejscach takich jak salon tajskiego masażu spotkałam się z koszyczkami z wyjaśnieniem, że w filozofii wschodu zostawienie napiwku jest podziękowaniem za usługę. Dany specjalista wie, że wykonał dobrą pracę.

Dodatkowy TIP: Jeśli zapraszasz do swojego salonu beauty znajomych, aby mogli skorzystać ze specjalnych usług “po znajomości”, to zachęcaj ich do zostawienia napiwku.

Osobiście praktykuję dawanie napiwków i edukuję osoby dookoła mnie, aby to robiły, bo uważam, że jest to świetne docenienie. 10 czy 20 złotych to dla nas niewielka kwota, a na pewno wywoła uśmiech u drugiej osoby i będzie bardzo fajnym podziękowaniem.

Napiwki są także  miłym gestem, który wpływa na pozytywną atmosferę w miejscu pracy i na relacje między klientami a pracownikami.

Zachęcam do rozwijania tej filozofii w Polsce. Dajmy szansę napiwkom i pokazujmy, że kultura dawania napiwków ma się coraz lepiej w Polsce.

Aleksandra Mazalon

Ekspertka w kreowaniu silnych marek w branży beauty, pasjonująca się optymalizacją i luksusem w budowaniu strategii salonów. Napisz, a pomogę rozwinąć Twój biznes beauty: aleksandra@beautyboss.pl 

Subscribe

Just subscribe to my newsletter
to receive all fresh posts

Subscribe

Just subscribe to my newsletter
to receive all fresh posts