Daj głos klientowi!

Jeśli myślisz, że skuteczny marketing to domena wielkich marek z ogromnymi budżetami na kampanie, możemy Ci zdradzić, że niekoniecznie. Jasne: solidny budżet i dotarcie do klienta różnymi kanałami z pewnością nie zaszkodzą, ale w dzisiejszych czasach wygrywają te marki, które potrafią słuchać głosu swojego odbiorcy.

Marketing szeptany czy pozytywne recenzje na temat Twojej usługi lub produktu, to najlepsza reklama, jaką możesz sobie wyobrazić. Aż 90% odbiorców jest skłonnych wybrać twoją markę po przeczytaniu pozytywnej opinii w sieci! Dlatego budowanie doświadczeń klienta jest tak ważne. Pytaj więc o opinie, nawet z negatywnych komentarzy wyciągaj wnioski i staraj się, by kontakt z twoją marką zawsze był wspaniałym doświadczeniem – nawet jeśli idzie o detale. W ten sposób zbudujesz nie tylko trwałą relację  i lojalność u klienta, ale też zyskasz sojusznika w walce o kolejnych. Zadowolony klient to w końcu najlepszy, a do tego darmowy, ambasador marki.

Jak to wszystko robić? Jak wciąż ulepszać swoją ofertę, skąd wiedzieć co klientom się podoba, a co nie?

Pytaj. Po prostu. I nie nastawaj się jedynie na świetne recenzje – pochwały są miłe, ale często niewiele z nich wynika. Za to wyważona opinia, wskazująca na plusy jak i minusy twojego biznesu, to prawdziwy skarb. Dzięki niej dowiesz się nie tylko co klient docenia i na co warto kłaść nacisk, ale też  co podcina ci skrzydła i może powodować, że klient już do ciebie nie wróci. Klient z pewnością doceni, że chcesz dowiedzieć się co sądzi o twojej ofercie, a jeśli do tego zobaczy, że ma faktyczny wpływ na pozytywne zmiany w ulubionym miejscu czy sklepie, masz szansę przywiązać go do swojej marki na dłużej.

Jak zbierać opinie?

Oczywiście najlepiej pytać bezpośrednio – rozmowa twarzą w twarz jest zawsze na wagę złota, ale nie ma co ukrywać: nie zawsze jest możliwa. Część przedsiębiorców polega na recenzjach na Facebooku, jednak ponieważ średnia ocen widnieje na fanpage, często zależy nam nie na faktycznym feedbacku, ale na jak najwyższych ocenach, by budować pozytywny wizerunek w sieci. To naturalne, ale niekoniecznie najlepsze dla rozwoju twojej firmy. Oczywiście zdarzają się negatywne komentarze – w ten sposób niezadowolony klient daje często upust swojej złości, niemniej warto wiedzieć co jest też nie tak – ta wiedza jest nieoceniona. Jednak zamiast skupić się nad tym, by wyciągnąć wnioski z sytuacji, część przedsiębiorców panikuje z powodu słabej oceny. Na szczęście jest narzędzie, które skupia się w całości na feedbacku oraz budowaniu relacji z odbiorcą.

FEEDBACK UP to jedyny, szybki i automatyczny system do zbierania opinii

Pozwala zachować ci recenzje dla siebie (choć naturalnie możesz się nimi podzielić ze światem, dzięki statystykom w .PDF) a do tego nagrodzić klienta za opinię – chociażby zniżką na kolejną wizytę. To sytuacja win win – ty masz konkretne informacje o tym co ulepszać, a do tego dajesz odbiorcy świetny powód, by wrócić do ciebie. Klient z kolei otrzymuje gratyfikację i satysfakcję z tego, że ma realny wpływ na to, jak zmieni się marka lub miejsce z którego korzysta.

Aplikacja działa na zasadzie dowolnie konfigurowalnych (także wizualnie!) autorskich ankiet z własnym adresem i kodem QR – możesz konfigurować je treściowo jak i wizualnie (możesz dołożyć własne logo, tło, ofertę itp.). Ocena przez odbiorców trwa dosłownie kilka sekund, gdyż odbywa się poprzez m.in. gwiazdki, chociaż możesz poprosić także o opcjonalną rozbudowaną wypowiedź. W ten sposób z FEEDBACK UP angażujesz swoich odbiorców zarówno w miejscu kontaktu, sprzedaży czy online. Wystarczy link, kod QR lub edytowalny plakat z naszej darmowej bazy, który możesz umieścić np. obok lady lub przy np. rachunku czy w mailu z podziękowaniem za wizytę. Zebrane dane przedstawione są w czytelny i intuicyjny sposób, a do tego pomysłodawcy FEEDBACK UP to marketingowcy z krwi i kości, więc z przyjemnością oferują pomoc w opracowaniu i wdrożeniu pozytywnych  zmian w twojej firmie. To narzędzie pozwala na otrzymanie opinii w sposób ekstremalnie szybki, wygodny – mobilny i bez instalowania aplikacji – i opcjonalnie zabezpieczony PINem,co oznacza, że nie otrzymasz przypadkowych recenzji od osób, które nigdy nie odwiedziły Twojego salonu. Podsumowując:

FEEDBACK UP – po prostu pomaga ulepszać. Czy wpływa na poprawę stosunków z klientami, budowanie ich lojalności oraz na większe szanse na osiągnięcie sukcesu i sprzedaż? Trzy razy tak. Koniecznie wypróbuj na www.fdbk.pl – teraz premium w promocyjnej cenie 49 zł miesięcznie!

 

Agencja Kreatywna QA

Aleksandra Dworska

Ekspertka w kreowaniu silnych marek w branży beauty, pasjonująca się optymalizacją i luksusem w budowaniu strategii salonów. Napisz, a pomogę rozwinąć Twój biznes beauty: aleksandra@beautyboss.pl 

Subscribe

Just subscribe to my newsletter
to receive all fresh posts

Subscribe

Just subscribe to my newsletter
to receive all fresh posts