Czystość w salonie i jej wiele znaczeń

Budowanie własnej marki to przede wszystkim połączenie trzech głównych aspektów – autentycznej Ciebie, tego, co robisz oraz Twojej grupy docelowej. Każdy z tych obszarów wpływa na wiele różnych kryteriów oraz zmiennych, które występują w biznesie i decydują o sukcesie miejsca beauty. Jeden czynnik jest zawsze niezmienny – CZYSTOŚĆ.

Wiele marek twierdzi, że spełnia ten warunek na wysokim poziomie, gdyż jest to nieodłączny element ich polityki wewnętrznej. Jednak nadal w niektórych miejscach, nawet tych premium, można spotkać się z niechlujnością i bałaganem, co zaburza ich autentyczność, kwestionuje to, co robią oraz mówią, a przede wszystkim buduje negatywny wizerunek wśród grupy docelowej.

Słowo czystość ma wiele wymiarów. Od razu, gdy o tym pomyślisz przychodzi Ci do głowy bezpieczeństwo oraz dobre samopoczucie podczas zabiegu. Co to oznacza tak naprawdę?  Poniżej rozłożyłam wieloznaczną „czystość” na czynniki pierwsze!

  • MIEJSCE BEAUTY jako całość!

Zwróć uwagę na stan podłogi – szczególnie na koniec dnia, ale także w okresie jesienno – zimowym, dla którego charakterystyczne są deszcze i opady śniegu. Pamiętaj także o regularnym wycieraniu klamek w drzwiach, gdyż kosmetolodzy mogą je ubrudzić produktami, czasami po prostu przez przypadek, ale to zaniedbanie rzuca się w oczy! Zapisz to, jako MUST HAVE na liście zadań w swoim miejscu beauty.

  • MIEJSCE STWORZONE DLA KLIENTÓW – poczekalnia!

Zadbaj o to, aby na klientki czekały aktualne numery magazynów, np. Vogue, Elle, czy Glamour, które nie mają wygniecionych, wyrwanych lub poplamionych kartek. To są detale, których nie powinno się ignorować.

Może warto zrobić krok do przodu i stworzyć biblioteczkę? Książki w sztywnych okładkach mają elegancki wygląd, często pełnią funkcję elementu instagramowego, ale również są mniej podatne na zniszczenia. Jeśli zdecydujesz się na wdrożenie tego rozwiązania, nie możesz zapomnieć o uaktualnianiu proponowanych pozycji na swoich półkach.

  • OPIEKA PRZED ZABIEGIEM w miejscu beauty!

Skup swoją uwagę na detalach, które są podstawą do tego, aby rozwinąć i podtrzymać więzi z klientkami. Zanim podasz kawę, bądź wodę, sprawdź, czy na filiżance lub szklance nie pojawiły się zacieki, albo wyszczerbienia – wygląda to po prostu nieestetycznie. Ze względu na obecną sytuację możesz wybrać kubki papierowe z przykrywką, na których zamieścisz grafikę charakterystyczną dla Twojego miejsca beauty lub logo.

Pamiętaj, że każde działanie, które podejmiesz w celu rozwoju swojej marki wpływa na inne elementy – pogłębiasz marketing szeptany, rozwijasz PR WEWNĘTRZNY i działasz na PR ZEWNĘTRZNY.

Zadbaj o eleganckie podkładki na Karty Klienta, które wypełniają nowe klientki. Pierwsze wrażenie jest czymś, czego nie uda Ci się powtórzyć, więc przygotuj kartki bez wygniecionych rogów. Warto nawet zwrócić uwagę na sam drukowany tekst, czy Twoja drukarka nie rozmazuje tuszu, bądź nie wybiela słów, gdy tusz się kończy.

Do wypełniania Karty Klienta podaruj swojej klientce długopis, który nie jest brudny, pogryziony lub zepsuty. To jest mały, ale istotny element od początku wizyty.

Ostatnia, ale najważniejsza wskazówka w tym wątku dotyczy zarówno ubioru, jak i wyglądu kosmetologa. Dopilnuj, aby stroje Twojego zespołu były czyste oraz schludne – bez plam, a także wygnieceń. Ustal zasady dot. prezencji pracowników – postaw na lekki makijaż, zadbane włosy i krótkie nudziakowe paznokcie, zamiast długich „szponów”.

Pamiętaj, że zespół jest chodzącą wizytówką Twojego miejsca beauty!

  • MIEJSCE WYKONYWANIA ZABIEGU – gabinet

Zaprojektuj to miejsce tak, aby znalazły się w nim niezbędne dla klientek przedmioty takie, jak stołek, żeby mogła odłożyć swoje rzeczy lub podkładka na biżuterię. Jeśli wykonujesz zabiegi podczas, których klientki leżą – stwórz im możliwość nakrycia kocem, który jest świeżo wyprany.

Te elementy wpłyną także na poczucie komfortu i bezpieczeństwa wśród osób odwiedzających Twoje miejsce beauty.

  • MIEJSCE PRZYGOTOWANIA DO ZABIEGU – łazienka

Dodaj do listy zadań swojego zespołu regularne sprawdzanie czystości łazienki. Zwróć uwagę na pojawiające się zacieki na kranie, bądź lustrze oraz wysypujące się papiery z kosza – tutaj ta dbałość o podstawowe szczegóły jest istotna i nie powinna zostać odłożona “na później”.

Klienci dostrzegają Twoje niedopatrzenia, a na podstawie tego, co zobaczą oraz przeżyją – budują swoją opinię.

  • DODATKI w miejscu beauty

Kwiaty potrafią dodać uroku miejscu i wywołać pozytywne emocje, a nawet zachwyt wśród klientek. Jeśli się na nie zdecydujesz, zwróć uwagę na to, żeby tym świeżo ciętym wymieniać wodę, aby uniknąć nieprzyjemnego zapachu roznoszącego się po całym salonie.

Dobrym rozwiązaniem są również sztuczne kwiaty. Jednak pamiętaj, żeby je regularnie przecierać, gdyż zbierają one dużo kurzu. W celu wywołania efektu WOW możesz kupić mgiełkę o świeżym kwiatowym zapachu i popsikać nią właśnie sztuczne kwiaty, dzięki czemu unikniesz nieprzyjemnego zapachu – czynność powtarzaj systematycznie.

Czystość może mieć wiele znaczeń, a przede wszystkim odgrywa ona kluczową rolę w działalności miejsca beauty – jest otoczką, która wpływa na autentyczność oraz pozytywne postrzeganie zarówno Ciebie, jak i Twojej marki.

Zachęcam Cię do włączenia większej wrażliwości na czystość i stawiania na wytrwałość, a także regularność w działaniach.

Aleksandra Mazalon

Aleksandra Mazalon

Przez wiele lat pracowałam na stanowiskach managerskich pełniąc funkcje zarządzające. Zajmowałam się marketingiem i PR, później budowałam od podstaw spa – poznając jak ważne jest dążenie do celu, mimo zmagań z wieloma przeciwnościami spotykającymi #BeautyBoss przy otwieraniu i prowadzeniu biznesu.

Moim ulubionym miejscem inspiracji są Stany Zjednoczone. Co roku staram się spędzać tam kilka miesięcy odwiedzając miejsca beauty, m.in. w Nowym Jorku czy w Miami. Bardzo interesuje mnie model rozwoju tego biznesu, pomysły i realizacje. Uwielbiam zdobywać doświadczenie i móc potem dzielić się wiedzą.

Czytaj też:
Śledź BeautyBoss: