CZY W DOBIE INSTAGRAMA W OGÓLE POTRZEBUJĘ STRONY WWW?
Na wstępie chciałabym zaznaczyć, że inwestowanie znacznych środków w rozbudowaną stronę internetową dla branży beauty, wyposażoną w sklep online i inne zaawansowane funkcje, może być nadmiernym wydatkiem.
Ale czy strona internetowa jest istotna? Oczywiście. To pierwszy punkt kontaktu klienta przez sieć. Nawet jeśli wydaje Ci się, że wszyscy klienci są na Instagramie, to faktem jest, że najpierw wchodzą na Google, a dopiero później wybierają platformę, która im odpowiada.
1. Strona internetowa ma znaczenie sprzedażowe, ale przesadna inwestycja może być zbędna. Zadbaj o prosty, ale atrakcyjny layout swojej strony. Postaw na jasne kolory i czytelne czcionki. Umieść ważne informacje, takie jak wykonywane zabiegi i możliwość rezerwacji na głównej stronie, aby były one łatwo dostępne dla klientów.
Proponuję zatem, aby Twoja strona była podstawowa, w formie landing page’a, z widocznymi elementami CTA (Call to Action). Na przykład zamiast „rezerwuj teraz”, użyj „rezerwacja 24/7”, sugerując dostępność przez całą dobę. Przycisk powinien prowadzić do rezerwacji online, a tu zawsze polecam Booksy.
2. Menu powinno być przypięte do góry strony, tak aby było zawsze widoczne, niezależnie od tego, gdzie znajduje się użytkownik na stronie.
3. Kiedyś dostałam fajną wskazówkę, że stronę internetową tworzy się dla konkurencji albo dla 1% bardzo analitycznych klientów. Nie trać więc zbyt dużo czasu na jej tworzenie. Skoncentruj się na szybkim i efektywnym przekazaniu informacji o swoich usługach.
Opisz je krótko, ale przekonująco. Skup się na korzyściach jakie klientka uzyska z każdego zabiegu w Twoim salonie. Unikaj zbyt technicznych terminów i skup się na tym, co najbardziej interesuje klientki.
Jeśli szukasz kogoś, kto buduje nowoczesne strony dla branży beauty i dodatkowo nie wiesz jak opisać zabiegi i całą swoją ofertę – napisz do Michała, który wyspecjalizował się w stronach www i tworzeniu krótkich sprzedażowych tekstów dla branży beauty mówiących językiem korzyści dla klientek. korektornadzwyczajny@gmail.com
4. Cennik powinien zawierać orientacyjne ceny (na przykład zabiegi na twarz zaczynają się od 200 zł) i prowadzić do rezerwacji online, gdzie znajduje się aktualizowany przez Ciebie na bieżąco cennik i opisy usług.
5. Dodaj opcję wyświetlania postów z Instagrama na stronie, ponieważ to tam pokazujesz swoje codzienny życie. To może przyciągnąć większy ruch na Twoim profilu i zainteresować klientki Twoją pracą, osiągnięciami, metamorfozami klientek.
6. Koniecznie umieść widoczny kontakt, adres, numer telefonu i mapkę lokalizacyjną.
7. Regulamin strony i zapisy do salonu również powinny być dostępne online. Wkrótce będę miała nowe materiały! Więc jeśli dawno nie aktualizowałaś regulaminu, to poczekaj jeszcze chwilę, bo zaraz będę miała dla Ciebie coś specjalnego.
Jeśli chodzi o sklep internetowy, to taka inwestycja może okazać się nieopłacalna, zwłaszcza jeśli planujesz sprzedawać głównie bony i pojedyncze produkty. Zamiast tego, rozważ opcję sprzedaży poprzez platformę jak Booksy. Nawet jeśli poniesiesz pewne koszty prowizji za sprzedaż bonów, będą one symboliczne w porównaniu z wydatkami na uruchomienie własnego sklepu.
Podczas moich konsultacji widziałam kliniki, które prowadzą sklepy internetowe, zazwyczaj wyniki nie były imponujące, 10-15 transakcji kwartalnie było uznawanych za sukces. Czy warto więc wydawać parę tysięcy tylko po to, aby pokazać, że posiadasz sklep? Moim zdaniem, lepiej skupić się na funkcjach już dostępnych na rynku i inwestować w rozwój salonu niż w e-commerce.
POLECAM:
DWA MUST HAVE prowadząc miejsce beauty:
– System do zarządzaniem dokumentacją salonu BEAUTY CHECK. Karty klienta, galeria zdjęć, wysyłanie zaleceń po zabiegowych, BEAUTY PLANY – wszystko w jednym miejscu https://beautycheck.pl/wyprobuj/?affcode=beautyboss | wpisując hasło: beautyboss otrzymasz 250 SMS do rejestracji klientów za FREE.
-System do zarządzania salonem BOOKSY, DLA NOWYCH UŻYTKOWNIKÓW na hasło: Boss33 (konkretnie musi być tak wpisane) masz opcje skorzystania z promocji 3+3, czyli płacąc za 3 miesiące, dostajesz 6.
Założyć konto Booksy Biz można na kilka sposobów:
1/ przez link: https://booksy.com/pro/pl-pl/onboarding/Login
2/ wchodząc na https://booksy.com/biz/pl-pl i klikając „Zacznij korzystać za darmo”
3/ ściągając aplikację Booksy Biz z App Store lub Google Play
4/ kod rabatowy: Boss33 będzie działać TYLKO przy rejestracji nowego konta
– Łukasz Nadolny, od strony www, CRM, aplikacje: biuro@studiografiki.net https://studiografiki.net/
????????Zadanie dla Ciebie:
Zadaj sobie pytanie o przyszłość ewentualnego sklepu. Czy uważasz, że osiągniesz dużą skalowalną sprzedaż w e-commerce? Nie znam wielu salonów, które odnoszą sukces w sprzedaży online, chyba że działają przy tym niezależne osoby, które prowadzą i promują sklep. Dlatego też, sugeruję postawienie na landing page, który skraca drogę klienta do rezerwacji online. To wystarczająca forma komunikacji przez sieć i oczywiście – nie zapominaj o estetycznych zdjęciach – obraz jest bardzo ważny przy podejmowaniu decyzji zakupowych, bo przecież „kupujemy obrazem”.