Content marketing, jakie treści są najbardziej wartościowe?

Jakie treści są najbardziej wartościowe dla odbiorcy? Jak dobrać treści do grupy docelowej? Jakie treści wywołują emocje?

Wartościowe treści – czyli jakie?

Wartościowe treści przede wszystkim powinny wyróżniać się na tle konkurencji, realizować wyznaczone cele marketingowe oraz wpływać na konwersję i sprzedaż. Publikowanie materiałów to świetny sposób na zbliżenie się do odbiorcy, dzielenie się z nim wiedzą oraz budowanie silnej pozycji marki. Marketing treści stawia przede wszystkim na użyteczność, unikalność oraz wiarygodność. Jedną z ważniejszych kwestii w content marketingu jest długofalowe i wzajemne budowanie zaufania. Wartościowe teksty powinny opierać się przede wszystkim na sprawdzonych źródłach, potwierdzonych informacjach oraz faktach. Przekazując wiedzę swoim odbiorcom, możesz pokazać, z którego miejsca dowiedziałaś się o tym lub podlinkuj bezpośrednio do niego. Inspirowanie się innymi specjalistami z branży tylko potwierdzi naszą znajomość tematu. Nie ma nic gorszego niż wprowadzenie klienta w błąd, żeby szybko go pozyskać i łatwo stracić.

 

Zdj. 1. Największe korzyści płynące z content marketingu. Źródło: własne

 

Treści, które są dopasowane do odbiorcy

Publikowanie wartościowych treści to jedno, ale dopasowanie ich do odbiorcy jest równie ważną kwestią, której nie może zabraknąć podczas planowania działań contentowych. To my musimy zdecydować, jakie treści są realnie ważne i potrzebne dla odbiorcy, dlatego pierwszym krokiem powinno być wyznaczenie grupy docelowej. Znając doskonale swoje produkty oraz usługi już na pierwszym etapie jesteśmy w stanie określić to, jakie dają one korzyści i czyje problemy mogą rozwiązać. W przypadku lepszego poznania swoich klientów kluczowym mogą okazać się różnorodne kryteria, takie jak wartości społeczno-demograficzne, finansowe czy kulturowe. Warto jednak jak najdokładniej sprecyzować grupę i zawęzić jej grono, aby móc skutecznie docierać do niej przez odpowiednie treści.

 

Wywołuj reakcje, wpływaj na emocje

Nie bez powodu mówi się o tym, że często dokonujemy zakupów pod wpływem emocji. Relacje i owe emocje są bardzo ważne w przypadku marketingu i budowaniu pozycji poprzez treści. Należy pamiętać, aby odpowiednio często wchodzić w interakcje z klientem i nie lekceważyć jego opinii. W wielu branżach wysoka ocena w Google czy pozytywna opinia na booksy to element decydujący o zakupie naszych produktów czy usług. Dlaczego opinie użytkowników i klientów są tak ważne? Po pierwsze, to świetny sposób na wskazówki względem naszych działań czy samej oferty. Po drugie, okazanie zainteresowania opinią naszych klientów pozwala na uczynienie z niego stałego i lojalnego odbiorcy. Dobry i wartościowy content w teorii więc powinien wywoływać emocje i stawiać na reakcje wśród odbiorców, dzięki zastosowaniu między innymi pytań czy uwag.

 

Zdj. 2. Pytania do odbiorców pozwalające uzyskać komentarz i wejść w interakcję. Źródło: Instagram.com

 

Dobry content to coś więcej

Powszechnie wiadomo, że content is a king, dlatego tak wiele marek decyduje się na rozwój swoich kanałów poprzez treści i dzielenie się komunikatami z odbiorcą. Dobrze dopasowany i wartościowy tekst potrafi zbliżyć nas do klienta oraz budować pozycję eksperta, która w oczach świadomego klienta jest bardzo ceniona. Wartościowe treści oddziałują na emocje i dzięki temu mogą wyróżnić się na tle konkurencji. Ważne jest, aby wszystko to połączyć z odpowiednim określeniem grupy docelowej, aby działania marketingowe zarówno w kanale online, jak i offline, były skuteczne.

 

Daria Kwapich
Specjalista w budowaniu relacji biznesowych

Aleksandra Dworska

Ekspertka w kreowaniu silnych marek w branży beauty, pasjonująca się optymalizacją i luksusem w budowaniu strategii salonów. Napisz, a pomogę rozwinąć Twój biznes beauty: aleksandra@beautyboss.pl 

Subscribe

Just subscribe to my newsletter
to receive all fresh posts

Subscribe

Just subscribe to my newsletter
to receive all fresh posts