Content marketing a pandemia koronawirusa

Dziel się wiedzą

Jak nigdy wcześniej klienci potrzebują wartości dodanej do przekazywanych przez Ciebie komunikatów. Content marketing i social media to idealne formy na dostarczenie wiedzy klientom i zwiększanie zasięgu, a finalnie sprzedaż. Wzbogać przekazywaną przez Twoją markę komunikację o elementy edukacyjne i podstaw na angażujący content. Szczególnie teraz nie rezygnuj ze swoich działań i skup się na dostarczaniu codziennej dawki wiedzy w odniesieniu do poszczególnych etapów koronawirusa. To pozytywnie przełoży się na budowanie Twojego wizerunki experta i zdobywanie zaufania wśród odbiorców. W jaki sposób możesz to zrobić? Na przykład poprzez ciekawe story na Instagramie (a także treści wizualne), dłuższy tekst na blogu czy odpowiednio uzupełnione zakładki na stronie z ofertą Twojego salonu.

 

Zdj. 2. U nas jest bezpiecznie na firmowym instagramie Studio Szminka

Źródło: Instagram.com

 

Bądź blisko swojego odbiorcy

Przede wszystkim trzeba zacząć od tego, że w obecnych warunkach nie możemy przestawać komunikować się z naszymi odbiorcami. Szczególnie w trudnych sytuacjach należy pokazywać, jak ważne i bliskie jest nam bycie na bieżąco z naszymi klientami. Kierowanie wyłącznie sprzedażowych komunikatów nie sprawdzi się teraz najlepiej. Pokaż, jak ważne jest dla Ciebie miejsce, które tworzysz i jak chcesz zadbać o bezpieczeństwo swoje, pracowników i klientów.

Zdj. 1. U nas jest bezpiecznie na firmowym instagramie A&P
Źródło: Instagram.com

 

Treści wspierają pozycjonowanie

Warto pamiętać o tym, że ciekawa treść nie tylko pozwala budować pozycję eksperta, ale i ułatwia podjęcie decyzji o wyborze właśnie Twoich usług oraz produktów, ale wspomaga również pozycjonowanie. Na jego efekty zazwyczaj trzeba chwilę poczekać, dlatego zaprzestanie działań w tym zakresie może spowodować odwrotne skutki do zamierzonych.

Jak wykorzystać potencjał content marketingu w czasie pandemii?

Przede wszystkim regularnie informuj swoich klientów o tym, co dzieje się w Twoim miejscu i postaw na odpowiedzialnie przekazywanie informacji. Świetnym pomysłem będzie publikowanie artykułów eksperckich na blogu, jak i LinkedIn. Oczywiście nie pomijaj firmowych kont w mediach społecznościowych. Wiele firm w czasie koronawirusa skupiła się na promowaniu właściwych zachować i nie ogranicza się wyłącznie do hasztagu #zostanwdomu, ale zachęca do uważnego podejścia do przestrzegania zasad higieny.

Zdj. 3. Let’s stay home na firmowym instagramie Elle Clinic
Źródło: Instagram.com

 

Wykorzystaj dane Ci możliwości

Jak pokazują wyniki przeprowadzone przez Kantar, ponad 75%[1] klientów oczekuje od marek informacji związanych z tym, jak walczą z kryzysem. Musisz pamiętać o tym, że działania marketingowe i PR są procesem długofalowym oraz mogą pomóc Ci w budowaniu pozytywnego wizerunku marki w dłuższej perspektywie. Wykorzystaj maksymalnie potencjał swoich możliwości i pomysłów, na które wcześniej nie miałaś aż tyle czasu.

[1]https://www.kantar.com/Inspiration/Coronavirus/COVID-19-Barometer-Financial-uncertainty-outweighs-health-concerns

 

 

Poszukujesz więcej wiedzy? Polecamy e-book JAK PISAĆ I MÓWIĆ O MIEJSCU BEAUTY?

 

 

Daria Kwapich
Specjalista w budowaniu relacji biznesowych

 

Aleksandra Dworska

Ekspertka w kreowaniu silnych marek w branży beauty, pasjonująca się optymalizacją i luksusem w budowaniu strategii salonów. Napisz, a pomogę rozwinąć Twój biznes beauty: aleksandra@beautyboss.pl 

Subscribe

Just subscribe to my newsletter
to receive all fresh posts

Subscribe

Just subscribe to my newsletter
to receive all fresh posts