Budowanie oraz rozwijanie relacji z odbiorcami poprzez wiadomości

Często sukces nie wymaga wielu udoskonaleń, a wystarczy dostrzec wartość drobnych, codziennych usprawnień. Poprawienie czegoś o 5% może mieć większe znaczenie, zwłaszcza w dłuższej perspektywie. Komunikacja – to, co definiuje się jako jeden z elementów silnego fundamentu biznesu, przekłada się na coś znacznie ważniejszego – PR zewnętrzy oraz wewnętrzy, czyli budowanie wizerunku marki, wzbudzanie zaufania i rozwijanie relacji z odbiorcami. W celu utrzymania komunikacji na wysokim poziomie warto zadbać o jakość wiadomości, które otrzymują partnerzy biznesowi oraz klienci – PRZED i PO wizycie.

  • Spersonalizuj swoją wiadomość!

Kontakt z odbiorcom nawiązujesz już od pierwszych słów, więc to, czy będzie chciał kontynuować rozmowę również zależy od Ciebie. W dzisiejszym świecie biznesu beauty, gdzie konkurencja stale wzrasta nie wystarczy już zwykłe „Dzień dobry, (…)” lub „Cześć! (…)” – tych słów używa każdy!

Postaraj się wyróżnić na tle innych i spersonalizuj swoją wiadomość bez względu na to, czy jest to e-mail albo odpowiedź na Instagramie. Po powitaniu, tj. „Dzień dobry, (…)”, „Witaj, (…)” lub „Cześć, (…)”, dodaj imię swojego odbiorcy – możesz wzbogacić je dodatkowo o zwrot grzecznościowy „Pan/ Pani”, jeśli nie chcesz przekraczać osobistej granicy odbiorcy. Powtórz to działanie przy pożegnaniu, np.: „Czy znaleźć dla Pani inny termin, Pani Olu?”, „Wizyta została zapisana, Pani Zosiu.” lub „Do zobaczenia za tydzień, Mario!”

Mała zmiana, a potrafi wywołać efekt WOW wśród odbiorców, co może wpłynąć na rozwój relacji.

  • Zrób research!

Po wysłaniu odpowiedzi i wskazaniu rozwiązania dla klientki, zajrzyj na jej profil – zostaw „serduszko” lub komentarz pod jej postem. Tym działaniem nie tylko wywołasz pozytywne emocje, ale również pokażesz swoje zainteresowanie odbiorcom.

Research jest również kluczowym elementem współpracy z partnerami biznesowymi. Nie zapominaj o tym! Zanim wyślesz e-mail, czy jakąkolwiek inną wiadomość zapoznaj się z informacjami o osobie lub firmie, z którą nawiązujesz kontakt. W tym celu odwiedź stronę internetową, konto na Instagramie, Facebook’u, a nawet TikToku.

Dzięki temu działaniu dowiesz się więcej o działalności biznesu, co pozwoli Ci na spersonalizowanie Twojej oferty, czy odpowiedzi.

  • Zbuduj relację!

Poza zasadami i stabilnymi fundamentami w biznesie istotne jest coś jeszcze – nieszablonowe myślenie!

Wykorzystanie tego aspektu w działaniach pozwoli poprawić efektywność realizowanych przez Ciebie zadań. Pamiętaj, że po przeprowadzeniu dokładnego researchu możesz stworzyć profil swojego odbiorcy i dodatkowo rozbudować wiadomość o pochwałę, komplement, czy miłe słowo. Twój odbiorca powinien czuć się ważny – skup się na nim, a wywrzesz pozytywne wrażenie.

Poprzez budowanie relacji rozwiniesz się jako lider, co może prowadzić do inteligentnych i przyszłościowych decyzji biznesowych.

  • Skup się na korzyściach!

Jednym z aspektów, który wpływa na utrzymywanie relacji jest prowadzenie wartościowej konwersacji z odbiorcom.

Postaraj się skupić na kliencie i zadawaj dużo pytań, co pozwoli Ci na lepsze zrozumienie tej osoby oraz jej potrzeb. Spróbuj rozpoznać lub znaleźć problemy, które dzięki zastosowaniu Twoich produktów albo usług mogą zostać rozwiązane. Twórz treści e-maili, czy wiadomości na social mediach tak, aby pokazywały one korzyści, jakie otrzymają decydując się na odwiedzenie Twojego miejsca beauty.

Umiejętne wykorzystanie DM na jakiejkolwiek platformie może okazać się kluczowe dla Twojego biznesu – wszystko zależy perspektywy!

  • Nie bądź anonimowa!

Chcąc sprawić, aby odbiorcy stali się klientami – stałymi, zaufanymi i wartościowymi, musisz prezentować się jako profesjonalista w swojej dziedzinie. Przede wszystkim zadbaj o spójne oraz przejrzyste bio na Instagramie, żeby rozmówca od razu mógł zgromadzić informacje o Tobie. Zaprojektuj stopkę, która nie tylko ozdobi każdego Twojego maila, ale będzie źródłem podstawowych danych o Tobie i miejscu beauty.

Od początku konwersacji pokaż swoje zaangażowanie, chęć pomocy w rozwiązaniu problemu, a także wartości, jakimi się kierujesz – nikogo nie udawaj, pokaż swoją autentyczność.

Otwórz się na proste rozwiązania oraz możliwości, które masz na wyciągnięcie ręki. Dostrzeż, że masz wystarczająco dużo, żeby iść dalej, bo tak na prawdę ludzie, którzy odnoszą sukcesy w biznesie to Ci, którzy mają odwagę działać, a nie tylko oczekiwać.

Zachęcam Cię do chwili refleksji i analizy Twoich działań. Czekam na dzielenie się Twoimi wnioskami ze mną.

Aleksandra Mazalon

Aleksandra Dworska

Ekspertka w kreowaniu silnych marek w branży beauty, pasjonująca się optymalizacją i luksusem w budowaniu strategii salonów. Napisz, a pomogę rozwinąć Twój biznes beauty: aleksandra@beautyboss.pl 

Subscribe

Just subscribe to my newsletter
to receive all fresh posts

Subscribe

Just subscribe to my newsletter
to receive all fresh posts