Jak wygląda biznes beauty w USA?
Czym charakteryzuje się branża beauty w USA?
Czego warto uczyć się od salonów ze stanów?
Jak mocne strony salonów w USA przenieść na Polski rynek?
Poznaj odpowiedzi na te pytania!
Po raz kolejny mieszkałam parę miesięcy w USA, odwiedziłam na chwilę swój ukochany Nowy Jork, ale docelowo większość czasu spędziłam w Miami, Florida.
Podczas mojej ostatniej 3 miesięcznej przygody, codziennie odwiedziłam inne miejsce beauty – od salonów kosmetycznych, po klinki, nails bar, miejsca fryzjerskie czy sklepy na topowymi produktami kosmetycznymi. Wszystko by rozwijać swoją wiedzę, ale także móc się z nią dzielić z Wami! Podczas szkoleń, konsultacji – jak i niezależnie, o której porze dnia i nocy, materiale który możesz zakupić w ebook: Business beauty za oceanem.
Podsumowując moją przygodę podzieliłam ją na 5 działów: Spa & Med Spa, Wellness, Nails Bar, Hair House, Cosmetic & more.
Beauty Boss, stany i branża beauty w USA rządzi się swoimi prawami. Często rzeczy dla nas oczywiste, za oceanem takie nie są.
W końcu nie bez powodu Polska jest na 5 miejscu na ŚWIECIE jeśli chodzi o rozwój branży beauty.
Co kryje się pod wypisanymi kategoriami, przeczytaj dalej!
Spa & Med Spa
Czyli wspominając tą dziedzinę odnoszę się do miejsc bazujących na szeroko rozumianej pielęgnacji – związane z zabiegami na ciało i twarz. Mam tu na myśli także bardziej specjalistyczne miejsca, jakimi są kliniki. Każda z nich stara się by gość przebywał w tym miejscu dłużej, a docelowo stawia się na lojalność klienta, dlatego wpisują się one w ideę SPA. Zobacz kilka odwiedzonych przeze mnie miejsc!
Dr Barbara Sturm
to ulubiony lekarz medycyny estetycznej gwiazd. Stawia na naturalność i skuteczność! Dr Barbara Sturm opracowała doskonały przepis na zdrową i młodą skórę, bez pomocy chirurgii plastycznej. Jej podejście obejmuje zabiegi minimalnie inwazyjne, procedury kosmetyczne oddziałujące na głębsze warstwy skóry oraz spersonalizowane kremy na bazie osocza bogatopłytkowego.
www.dr-barbara-sturm.com
www.instagram.com/drbarbarasturm
Revive Clinic
Klinika dr Krzysztofa Gojdz w Miami Beach, Floryda! Znajdziesz tu zabiegi oparte na najnowszych technologiach: Zaffiro, Icoone Laser, Hydrafacial … Wszystko by oddziaływać na piękno nieinwazyjnie i długofalowo.
www.facebook.com/reviveclinicdrchrisgojdz
www.instagram.com/reviveclinic_official/?hl=pl
www.reviveclinic.com
Ideal Image
Kolejny oddział sieci klinik Ideal Image w Miami. Tu stawia się na sprzęty i zabiegi inwazyjne wykonywane przez lekarzy! W ofercie są lasery NNL/IPL, BTS – nici, coolsculping, botox itp. Do wyboru wiele najnowszych i technologii, by szybko osiągnąć efekty wymarzone dla swojej skóry twarzy i całego ciała.
www.idealimage.com
www.instagram.com/idealimage/
Wellness
W tym dziale odnoszę się do wszelkich miejsc, w których stawia się zarówno na całodniowe pobyty, jak i miejsca nastawione na relaks bez wykonywania specjalistycznych indywidualnych zabiegów. Zobaczcie, o czym mówię!
SALTHAUSNY
Genialne rozwiązanie dla osób posiadających duże pomieszczenia, jak i małe, które mogłyby zarabiać w ciągu dnia, a stoją puste! Bądź są zbyt niewymiarowe, by zrobić w nich gabinet. Ten pomysł to… dodać coś EKSTRA do pokoi relaksu! Opcji widzę wiele;) Grota solna w nowoczesnym wydaniu. Podłoga WYSYPANA solą. Idealna refleksoterapia, relaksacyjna muzyka i TOP pokój relaksu.
www.salthausny.com
www.instagram.com/salthausny/?hl=pl
Nails Bar
Chyba najbardziej kontrowersyjne miejsca, w porównaniu ze standardem w Polsce (Europie) – gdzie tę różnicę widać gołym okiem, spacerując ulicą.
W USA istnieje wiele miejsc specjalizujących się tylko w manicure&pedicure. W szczególności w Nowym Jorku takie miejsca widoczne są na każdym kroku, dlatego postanowiłam wyodrębnić ten dział w moich szkoleniach, historiach i ebooku. Przyjrzymy się, jak ta fachowa, estetyczna i dokładna praca wygląda za oceanem.
Luv nails shop
Jak tu instagramowo! To moje pierwsze odczucie po wejściu do środka. Zobaczcie, jak pięknie i czysto! Definitywnie najładniejsze NAILS SPA, w jakim byłam w USA. Ten salon już bardziej nawiązuje do naszych europejskich standardów.
www.luvnailshop.com
www.instagram.com/luvnailshop
TYLKO DLA MĘŻCZYZN! Hammer and nails
NAILS, BARBER & MORE – tak bym to ujęła. W recepcji widać przywieszone do ściany certyfikaty, oznaczające, że jesteś w dobrych rękach (oczywiście wg standardów obowiązujących USA).
www.hammerandnailsgrooming.com
www.facebook.com/Hammerandnailsmiami/
Venetian Salon
Zanim napiszę coś więcej, to podsumuję to miejsce jednym słowem: PRODUKCJA! Produkcja, lecz można poczuć się tutaj jak w niebie! Takie atrakcje zapewnia sufit. Na środku długie stoły do przyjmowania gości na manicure, a po bokach idące przez cały salon, odgrodzone filarami i zasłonami pomieszczenia do pedicure. Na końcu dwa gabinety – do zabiegów na twarz i WAX studio (depilacja).
www.venetiansalon.com
www.instagram.com/venetiannailspa_midtownmiami/?hl=pl
Hair House
Świat artystów, koloryzacji, pielęgnacji doczepianych włosów, czyli wszystko związane z fryzjerstwem! To co od razu rzuca się w USA w salonach w oczy to nieskończone możliwości peruek i wydarzeń w miejscach fryzjerskich. Kilka z nich, które musisz sprawdzić!
Glam Seamless
Taśmy, klipsy, peruki – witam w świecie doczepianych włosów!
Glam Seamless to póki co jeden salon w NYC oraz sklep online z produktami dystrybuowanymi na cały świat.
www.glamseamless.com
www.instagram.com/glamseamless/
Atma Beauty
Przestrzeń! To od razu rzuca się w oczy. Duża ilość produktów, wręcz trochę przytłaczająca. Nie tylko kosmetycznych, do włosów czy pielęgnacji dłoni (są to obszary, którymi zajmuje się ten salon), ale i kremy do twarzy, ciała oraz świeczki.
www.atmabeauty.com
www.instagram.com/atmabeauty
Bellami Hair
Ekskluzywny produkt = ekskluzywne miejsce. Do tego stopnia, że usługi fryzjerskie są wykonywane za zasłoną, gdy gość sobie tego zażyczy.
Ostatni dziedzinę, którą wyróżniam po podróży w stanach to Cosmetics & more!
Tu nawiązuję do ekskluzywnych salonów marek kosmetycznych, które odwiedziłam w USA. Ich głównym celem jest sprzedaż produktu. Patrzę na nie jednak szerzej! To od tych miejsc w Nowym Jorku i Miami najwięcej się nauczyłam, jak można zaaranżować́ np. recepcję czy ladę, by stanowiła swoiste atelier.
W odwiedzonych przeze mnie miejsce USA były to sklepy z produktami połączone z ganianymi wyspami cosmetics bar, miejscami do wykonania makijażu, mini zabiegów na twarz czy nauki makijażu. Zobacz o jakich m.in. sklepach myślę. Odkryj marki, które pokochały całe Stany i świat!
Glossier
WOW! W takim sklepie jeszcze nie byłam. Wszystko w stylu ekskluzywnego klubu nocnego – od samego wejścia. Długa kolejka każdego dnia (widoczna z ulicy), by przekroczyć próg tego kobiecego królestwa. Już sam ten fakt budzi napięcie „co jest w środku, że tak tłumnie wszyscy chcą tam wejść?”.
www.instagram.com/glossier/?hl=pl
www.glossier.com
INGLOT USA
Polska marka, mająca swój sklep przy TIMESQUARE w NYC, gdzie nad sklepem często wyświetla się telebim z ich reklamą.Sklep, a zarazem miejsce na szybki makijaż, szkolenia jak i mini zabieg na twarz. Of course wiele stanowisk typu cosmetic bar, by móc wypróbować produkty i rzucająca się w oczy nowa kolekcja inspirowana ATOMÓWKAMI!
www.inglotusa.com
www.instagram.com/inglot_usa
MAKE UP FOR EVER
Raj dla każdej make up artist oraz dla fanek kosmetyków. Sklep będący zarazem genialnym atelier oraz miejscem SZKOLENIOWYM! Francuska marka ma także swoją AKADEMIĘ PRO, magazyn oraz dystrybucję kosmetyków na cały świat! Ideą marki jest zrzeszanie PASJONATÓW MAKIJAŻU!
www.instagram.com/makeupforeverofficial/?hl=pl
www.makeupforever.com
To tylko zajawki miejsc jakie odwiedzam. Mam nadzieję, że już wyłapałaś coś dla siebie do wdrożenia w salonie! Szczegółowe opisy i zdjęcia znajdują się w e-booku Business Beauty za oceanem.
Na podstawie wyróżnionych dziedzin wyróżniam powtarzające się 3 atuty miejsc beauty w USA w podejściu do klienta:
- Small talk: Niesamowita otwartość, uśmiech i zainteresowanie drugą osobą. Opowiadanie historii, pytanie o potrzeby, dialog, prowadzący do „sprzedaży bez sprzedaży”.
- Cosmetic bar: Czyli wszędzie i prawie wszystko można wypróbować, dotknąć, usiąść i porozmawiać. Nawet w Nowym Jorku, gdzie wszystko biegnie – w każdym beauty place jest miejsce by usiąść i wypróbować oferowane produkty. Buduje to relacje, pokazuję „że jesteś ważny” i aż chce się mieć t
- Optymalizacja i ekologia: Każde lepsze miejsce stawia na plastikowe karty podarunkowe/lojalnościowe. Wygoda dla gościa, komfort dla właściciela salonu. Wszystko w systemie – bez możliwości większych pomyłek, karty do wielokrotnego użytku – mówię TAK! A Ty?
Dziś dzielę się z Wami dziedzinami, na jakie podzieliłam odwiedzany przez mnie rynek kosmetyczny w USA. Jednak szczegółowo pochylam się nad każdym z działów w mojej publikacji ebooku „Beauty Business za oceanem”. Łącznie w nim pokazuje 49 odwiedzonych miejsc, gdzie każde ma przypisane kilkanaście zdjęć jak i jedną wskazówkę marketingowo-PRową.
Również historie niespisane, możesz usłyszeć na każdym z moich szkoleń otwartych bądź zamkniętych dla firm (zaproś mnie! ;)) . A jeśli już dziś intryguję Cię świat beauty w USA to koniecznie spotkamy się na spotkaniu dla BeautyBoss 19.02. w Poznaniu! Odbędzie się pierwszy Power Meeting, gdzie tematem przewodnim jest Biznes Beauty w USA i jak wiedzę za oceanu przenieść na sprzedaż. Jest to spotkanie dedykowane dla Beauty Boss by dodatkowo się lepiej poznać, wymienić doświadczeniem i kontaktami – dlatego jeśli szukasz aktywnych kobiet, prowadzących swoje biznesy w branży beauty MUSISZ BYĆ Z NAMI! Na tym POWER poranku. Szczegóły wydarzenia znajdziesz: KLIKAJĄC TUTAJ
Do zobaczenia Beauty Boss! Razem odkrywajmy świat Beauty i wdrażajmy zmiany przynoszące zyski!
Aleksandra Dworska
Ekspert w budowaniu PRu & marketingu w miejscach beauty