BEAUTY PLAN, KTÓRY SPRZEDAJE

Nadchodzi jesień. Skóra potrzebuje regeneracji. Polecając klientkom wiele zabiegów, zrób to w profesjonalny sposób, który sprawi, że klientka wykupi je wszystkie, a Ty zyskasz na sprzedaży i zapełnisz grafik.Nie polecaj tylko słownie, obiecując co można by zrobić, ale utwórz konkretny beauty plan.

Beauty plan powinien być krótki i merytoryczny. Powinien dawać klientce konkretne informacje, a Tobie zapewnić zwiększenie sprzedaży.

Oto co powinien zawierać beauty plan, który sprzedaje:
– Spersonalizowany wstęp. Zacznij od imienia klientki.
– Odwołanie do zbudowanej relacji. Nawiąż do wcześniejszej rozmowy przeprowadzonej z klientką.
– Napisz nazwę zabiegu.
– Dodaj opis zabiegu. Przedstaw go krótko. W dwóch, trzech zdaniach opisz na czym polega lub jaka technologia jest do niego wykorzystywana. Niektórym klientkom same nazwy, takie jak endermologia lub Geneo nie mówią zbyt wiele.
– Zadbaj o opisy zabiegów – miej je przygotowane wcześniej. Wykorzystuj je w wielu miejscach, na przykład w aplikacji Beauty Check, w ulotkach, na stronie internetowej lub w Booksy.
– Podaj cenę jednego zabiegu i cenę pakietu. Jeśli zalecasz na przykład Dermapen 3 razy w serii, to pod opisem zabiegu napisz ile kosztuje jeden Dermapen i ile kosztują trzy zabiegi w pakiecie.Zawsze twórz pakiety zabiegów. Klientka widząc niższą cenę pakietu w porównaniu z sumą kilku zabiegów zauważy korzyść dla siebie.
– Opisz dokładnie pielęgnację domową. Nie ma dziś kosmetologa który opiera się tylko na zabiegach wykonywanych w salonie. Pielęgnacja domowa to duża część pracy, która musi zostać wykonana dla osiągnięcia pełnego efektu.Pielęgnację rozpisz na poranną i wieczorną. Do każdej z nich przypisz produkt, jego opis oraz cenę.

W beauty planie zawrzyj tylko te produkty, które klientka może kupić u Ciebie w salonie. Jeżeli potrzebne są inne, których nie sprzedajesz, napisz o nich bez wymieniania miejsc w których klientka może je kupić. Na przykład “Do osuszania twarzy najlepiej używać ręczników bambusowych dostępnych w Rossmanie”.

Nigdy nie wymieniaj innego miejsca niż Twoje. To zdanie powinno brzmieć: “Do osuszania twarzy najlepiej użyj ręczników bambusowych”.

 Zadanie dla Ciebie:
Twórz beauty palny! Z okazji nadchodzącej jesieni możesz zrobić akcję promocyjną, w której do każdego zabiegu dodajesz beauty plan, który dla Ciebie jest działaniem długofalowym i wspierającym sprzedaż.
Dodatkowo buduje ważność zabiegu i wizerunek kosmetologa, a dla klientki jest kompendium wiedzy na temat jej pielęgnacji i swego rodzaju przewodnikiem dla wykonywania kolejnych czynności.

Więcej wiedzy i wskazówek w BeautyNews: www.beautyboss.pl/beautynews

Aleksandra Mazalon

Przez wiele lat pracowałam na stanowiskach managerskich pełniąc funkcje zarządzające. Zajmowałam się marketingiem i PR, później budowałam od podstaw spa – poznając jak ważne jest dążenie do celu, mimo zmagań z wieloma przeciwnościami spotykającymi #BeautyBoss przy otwieraniu i prowadzeniu biznesu.

Moim ulubionym miejscem inspiracji są Stany Zjednoczone. Co roku staram się spędzać tam kilka miesięcy odwiedzając miejsca beauty, m.in. w Nowym Jorku czy w Miami. Bardzo interesuje mnie model rozwoju tego biznesu, pomysły i realizacje. Uwielbiam zdobywać doświadczenie i móc potem dzielić się wiedzą.

Czytaj też:
Śledź BeautyBoss: