Każdy teraz stoi przed wyzwaniami dnia codziennego i wyborami. Wszystko się zatrzymało. Każdemu jest ciężko i mam nadzieję, że to minie jak najszybciej. Spróbujmy skupić się na rozwiązaniach.
Przechodząc do konkretów, w aktualnej sytuacji szukajmy pozytywów. Może to czas by wsiąść głęboki oddech i poukładać to, na co nigdy nie było czasu? Wiele z nas ma zespół, który prowadzi, bądź osoby nam bliskie w domu, które z chęcią się czymś zajmą. Dajmy im do tego przestrzeń.
Odnosząc się do moich autorskich 4 filarów biznesu beauty: PR, obsługa klienta, zespół i produkt, czas wziąć pod lupę ZESPÓŁ. Jak go angażować? W końcu wszyscy, którzy wykonują usługi, jak i cała obsługa klienta – recepcja tworzy dany salon. Nie tylko właściciel.
Podzielę się z Tobą listą zadań co możesz delegować i co z pewnością jest niezbędne w salonie do jego lepszego funkcjonowania.
LISTA 14 RZECZY MOŻLIWYCH DO DELEGOWANIA I USPRAWNIAJĄCA ŻYCIE SALONU:
- Stworzenie listy zabiegów z: zaletami, przeciwskazaniami, informacją o okresie rekonwalescencji itp. na recepcje i do kopiuj-wklej w komputerze w salonie, gdy o konkretną usługę mamy zapytanie online.
- Odświeżenie próbników do paznokci – to rzeczy, którą przekazujesz klientom do ręki i od razu masz szanse na budowanie wizerunku dbałości o detale i czystości. Niestety w wielu miejscach próbniki wyglądają strasznie. Masz czas? Daj im nowe życie!
- Oczyszczenie telefonu służbowego – ze starych, nieaktualnych zdjęć i porobienie folderów tematycznych np. paznokcie, brwi, zabiegi na ciało, zabiegi na twarz, kosmetyki itp. By mieć gotowe materiały do pokazywania klientkom czy do publikacji w sieci.
- Stworzenie w jednym stylu grafik z efektami zabiegowymi „przed i po” do publikacji i do bazy zdjęć salonu.
- Wyszukanie najlepszych opinii o salonie/usługach możliwych do dalszego udostępnienia.
- Przygotowanie listy zakupów:
- Materiałów kosmetycznych
- Produktów spożywczych (jeśli jeszcze nie korzystasz z opcji robienia zakupów online – polecam wdrożyć! Płacisz ok 10-15zł za transport i na wskazany dzień, godzinę zakupy są przyniesione pod Twoje drzwi)
- Uporządkowanie systemu do zarządzania salonem Booksy bądź Versum (polecam!)
wprowadzenie rezerwacji online i uzupełnienie profilu o dane, zdjęcia salonu, zespołu i efektów prac itp.
- Uzupełnienie opisów klientek (jakie miała Pani wykonywane zabiegi, główne przeciwskazania, imię zwierzaka domowego bądź córeczki? itp.)
- Zaktualizuj kary klienta / karty pod zabiegi – może brakuje w nich jakiś pytań, a pewne informacje są zbędne? Zaktualizujcie je z zespołem wrzucając treść na „papier firmowy” czyli dodaj ramkę z danymi bądź logo salonu. Mała rzecz, a wpływa na profesjonalizm.
- Sprawdźcie czy cennik jest wszędzie aktualny. Może to także czas na porządek w usługach – by coś dodać, coś ująć z oferty? Zróbcie burzę mózgów!
- Spiszcie STANDARDY obsługi klienta, na każdym etapie (o szczegółowych etapach mówię więcej na szkoleniach z niecodziennej obsługi klienta).
- Przygotowanie artykułów na bloga (jeśli masz taką możliwość – strona z zakładką blog) bądź dłuższych eksperckich postów na social media (facebook, instagram).
- Przygotowanie strategii na promocje na najbliższe miesiące, a nawet wstępnie do końca roku uwzględniając zbliżające się święta:
- Przygotowanie oferty poprzez sporządzenie opisu zabiegu i ceny specjalnej
- Przygotowanie grafik np. w darmowym programie canva.com min. w dwóch rozmiarach: w kwadracie na post i w pionie pod story.
- To także czas na uporządkowanie profili firmowych w sieci (instagram, facebook).
Jak w szczególności prowadzić Instagram by budować zaangażowanie przeczytasz więcej w e-book’ach #InstaBoss
Daj znać co Ty jeszcze dopisałabyś do tej listy? Minusy zamień w plusy i do działa!
Trzymam za Was kciuki BeautyBoss!
Jeśli poszukujesz więcej inspiracji z różnych perspektyw, zapraszam codziennie w czasie kwarantanny na Instagram @aleksandradworska, gdzie prowadzę cyklicznie o godz. 10.00 15 minutowe LIVE z #BeautyBoss z całej Polski.
#zostańwdomu i się edukuj, rozwijaj i wprowadzaj sprawdzone rozwiązania
Aleksandra Dworska
Ekspert od budowania silnych marek w branży beauty