W ciągu ostatnich lat widać, jak z aplikacji służącej do udostępniania zdjęć i dawania sobie wzajemnie serduszek, stał się ważnym narzędziem sprzedażowym i wizerunkowym. Coraz to nowsze funkcje pozwalają właścicielom i marketingowcom na lepsze dotarcie do nowych klientów. Musisz być tam, gdzie jest Twój klient. Pojawia się tylko pytanie: Jak prowadzić firmowego Instagrama?
Gotowa na wiedzę? Przygotuj notatnik i zaczynamy! Przedstawiamy Ci 5 istotnych elementów, które zwiększą sprzedaż za pomocą Instagrama.
- Przemyślane zdjęcia to podstawa
Spójna siatka zdjęć to pierwszy element, który widzimy wchodząc na konto na Instagramie. To taka nasza mini wizytówka. Trzeba dopasować ją tak, aby grała z całością, przyciągała uwagę i zwyczajnie ładnie się prezentowała. Dodając zdjęcia warto pamiętać o tym, aby łączyć je w konsekwentną całość poprzez np. podobne kolory, motyw czy różny sposób kadrowania zdjęć. Postaraj się opracować własny niepowtarzalny styl robienia zdjęć i kręcenia filmów, tak aby Twoje posty były łatwo rozpoznawalne. Nie bądź NUDNA! Nie wrzucaj zdjęć podobnych obok siebie. Tworzymy wtedy u odbiorcy wrażenie, że gdzieś wcześniej widział to zdjęcie. Nie ma tego efektu zaskoczenia, a to powoduje, że zaangażowanie Twojej społeczności zwyczajnie spada. Istnieją darmowe aplikacje, które pomagają w tworzeniu poglądowych siatek na Instagramie, np. UNUM. Dzięki temu, możemy przygotować kafelki i zaplanować dodawanie kolejnych postów tak, aby prezentowały się w spójny i przemyślany sposób.
Zdj. 1. Siatka marki ze spójną paletą kolorystyczną. Źródło: Instagram.com
- Najważniejsze informacje są w BIO!
To miejsce na dodanie kilku krótkich zdań o marce, topowych usługach czy produktach, na którym nam najbardziej zależy. To właśnie tutaj powinny znaleźć się Twoje mocne strony. Bardzo ważnym elementem jest umieszczenie lokalizacji, która ułatwi dotarcie do Ciebie oraz połączenie konta z Facebookiem. Nie zapomnij więc o podaniu adresu. Podświetlony na niebiesko oznacza, że jest aktywny! Tutaj warto również umieścić link, który bezpośrednio przenosi odbiorcę do naszych pozostałych projektów, strony itp. WAŻNE. Zrób to mądrze! Możemy udostępnić tylko JEDEN link. Warto przed nim dać wyraźne wezwanie do działania. Tak naprawdę robisz to po to, by dać znać odbiorcy czego może się spodziewać po kliknięciu w niego np. Nowy wpis na blogu, Zarezerwuj wizytę itp.
Zdj. 2. BIO na Instagramie salonu kosmetycznego. Źródło: Instagram.com
- Hasztag – czyli docieranie do większej liczby odbiorców
W skrócie hasztag to słowa kluczowe, frazy dzięki którym możemy przeszukiwać aplikację pod kątem tego, co nas interesuje. Hasztagi powinny opisywać to, co widać na zdjęciu, ale także być spójne z całą strategią podpisywania postów. Nie polecamy dodawać w kółko tych samych zestawów. Powód? Instagram obetnie Ci zasięgi. Takie działanie kojarzy mu się ze SPAM’em i automatyzacją, a nie o to chodzi. Można dodać 30 hashtagów pod jednym zdjęciem! To świetna możliwość na dodanie # związanych z lokalizacją, produktem, usługą czy słowami związanymi z marką, dzięki czemu widoczność wzrasta w sposób naturalny, a odbiorcy mogą nas łatwiej wyszukać. Używaj hashtagów po to, by dotrzeć do szerszej grupy potencjalnych odbiorców i odpowiednio targetować swoje treści.
Zdj. 3. Dodanie kilkudziesięciu hasztagów pod zdjęciem. Źródło: Instagram.com
- Współpraca z liderami opinii, o czym warto pamiętać?
Influence marketing jest bardzo skutecznym narzędziem marketingowym, ale należy pamiętać o tym, że nie każdy influencer ma taką samą wartość. Liczby i zasięgi są ważne, ale jeszcze ważniejsze jest zaangażowanie ich followersów oraz odpowiednie dopasowanie lidera opinii do naszego produktu lub usługi. Mówi się coraz częściej, że to właśnie mniejsi influencerzy mają bardziej aktywnych i wierniejszych odbiorców, tym samym generując lepszą sprzedaż. Tutaj kieruj się nie ilością, a jakością. Pamiętaj mimo wszystko nie warto podejmować współpracy z influencerami, którzy reklamują wszystko, bo istnieje spora szansa, że nasza usługa, produkt zostaną niezauważone pośród innych promujących się marek na instagramowym koncie influencera. Jeżeli coś jest do wszystkiego – to jest do niczego.
Zdj. 4. Oznaczenie marek na zdjęciu. Źródło: Instagram.com
- Interakcja i dialog zbliżają nas do klienta
Jest to jeden z ważniejszych elementów strategii prowadzenia konta na Instagramie. Wchodząc w interakcję z odbiorcami, budujemy więź, która jest bardzo ceniona i zawsze zaowocuje, dlatego tak istotne jest odpowiadanie na Stories, komentarze czy pytania umieszczone pod naszymi postami od użytkowników. W ten sposób odbiorcy chętniej udostępniają i oznaczają naszą markę! Pokażmy im, że nam również na tym zależy poprzez informowanie o tym i regularne udostępnianie takich działań. Odpowiadanie na wiadomości, komentarze to Twój obowiązek! Ma to ogromną MOC. Wpływa to na pozycję Twojego konta. Instagram zauważy, że nawiązujesz relację z innymi w wiadomościach prywatnych i następnym razem pokaże Cię wyżej w aktualnościach oraz proponowanych relacjach na Instagram Story.
Zdj. 5. Wejście w interakcję i odpowiedzi na komentarze odbiorców. Źródło: Instagram.com
Obecnie posiadanie konta firmowego na Instagramie czy Facebooku to podstawa dla wszystkich marek, niezależnie od branży. Osiągnięcie sukcesu nad rozwojem konta wymaga jednak pracy, czasu, ciekawego pomysłu, planu działania oraz odpowiedniego przygotowania. Należy jednak pamiętać, że prowadzenie konta jest w zupełności darmowe, a przynosi ogromne szanse sprzedażowe, wizerunkowe i buduje długofalowe relacje z odbiorcami.
To co #InstaBoss, gotowa podbijać świat?
Spotkajmy się na IG @kornelia_chorazewicz oraz @aleksandradworska. Nasze działania przybierają szybszego tempa. Gotowa pokonać kolejny level? Śledź nas na bieżąco!
JUŻ DZIŚ możesz uzupełnić swoją wiedzę, kupując ebook z cyklu INSTABOSS:
- Jak za darmo pozycjonować swój Instagram? KUP TERAZ
- Jak budować zaangażowanie na Instagramie – w postach i Instastories? KUP TERAZ
Mam do Ciebie prośbę – jeśli uznasz którykolwiek artykuł, e-book za przydatny, podziel się tą informacją z innymi. Możesz wrzucić info na Instastory. Każdy taki gest przyjmujemy z wdzięcznością i jest on dowodem na to, żeby Tworzyć dla Was jeszcze więcej materiałów!
Kornelia Chorążewicz
Koordynatorka projektu #InastaBoss