STRATEGIE PODWYŻEK KLUCZOWE ZASADY W KOMUNIKACJI Z KLIENTKAMI

Chciałabym poruszyć kwestię ustalania cen usług – kiedy warto je podnieść i jakie czynniki wziąć pod uwagę. Podnoszenie cen to proces wyjątkowo delikatny, obejmujący zarówno aspekty biznesowe, związane z rosnącymi kosztami, jak i subtelne komunikowanie klientkom, aby nie było to postrzegane jako działanie nieodpowiednie, nachalne czy sugerujące, że ceny są zbyt niskie i wymagają natychmiastowej korekty.

Oto kilka wskazówek dotyczących sytuacji, kiedy rozważyć podwyżki cen i jak je wprowadzić.

Po pierwsze, rozważaj podniesienie cen w przypadku zmiany kosztów stałych i zmiennych, takich jak wzrost czynszu, kosztów personelu czy zmiany w podatkach związanych z zatrudnianiem pracowników. Zmiany cen surowców, serwisu sprzętu czy wymiany sprzętu również mogą być uzasadnieniem do podjęcia tego kroku.

Druga kwestia to podniesienie wartości świadczonych usług. Jeśli Twój zespół regularnie się doskonali, zdobywa nowe kwalifikacje, a wartość usług wzrasta, właśnie wtedy rozważ dostosowanie cen. To samo dotyczy dodatków do zabiegów, takich jak odzież, materiały jednorazowe, balsam czy herbata na metabolizm, które zwiększają wartość usługi.

Kolejnym czynnikiem jest elastyczność popytu. Jeżeli usługi są wyjątkowo popularne i trudno jest znaleźć wolne terminy, rozważ podniesienie cen, aby obsłużyć klientki, dla których oferta jest priorytetem.

Ostatnim punktem są zmiany rynkowe. Jeśli konkurencja zdecydowała się na podwyżki, a Twoje usługi mają być konkurencyjne, podniesienie cen może być uzasadnione.

Jak wprowadzić te zmiany?

1. Wybierz optymalny moment

Wybierz miesiące o największym popycie, takie jak grudzień czy przedwakacyjny sezon paznokciowy, aby podniesienie cen miało miejsce przed szczytowym okresem. Informuj o zmianach z wyprzedzeniem, dając klientkom czas na przygotowanie finansowe.

Unikaj stycznia, gdy branża beauty jest zazwyczaj mniej aktywna, a dużą część usług stanowią te realizowane z voucherów.

2. Informuj z wyprzedzeniem

Komunikuj planowane zmiany co najmniej 2-3 tygodnie przed ich wprowadzeniem. Daj klientkom czas na przygotowanie się finansowe i uniknij szoku związanego z nagłym wzrostem cen.

3. Podkreśl wartość

W komunikatach o podwyżkach zaznacz, jakie dodatkowe korzyści klientki uzyskają dzięki nowym cenom. Dzięki temu będą lepiej rozumiały, za co płacą.

Jeśli musisz podnieść cenę, bo zabieg się nie spina, to dorzuć masaż dłoni w trakcie zabiegu albo płatki pod oczy, które są groszowym kosztem. Możesz je kupić z SUNEWMED+ na hasło Beauty Boss, otrzymasz rabat 20%.

4. Oferuj alternatywy

Jeśli niektóre klientki mają trudności z akceptacją podwyżki, rozważ wprowadzenie różnych pakietów usług lub cenowych. Podniesienie jednej usługi może być zrekompensowane obniżeniem ceny innej. To pozwoli klientkom wybrać opcję dostosowaną do ich budżetu.

5. Premiuj stałe klientki

Zadzwoń do stałych klientek i poinformuj o planowanej podwyżce. Zaoferuj im możliwość zapisania się na przyszłe zabiegi po dotychczasowej, niższej cenie. To nie tylko zminimalizuje opór wobec zmiany, ale także wyróżni lojalne klientki.

6. Monitoruj reakcję klientek

Bądź świadoma reakcji klientek. Jeśli zauważysz negatywne odczucia, skup się na komunikacji wartości dodanej i tłumaczeniu decyzji.

Potrzebujesz więcej wskazówek w tej przestrzeni? Zapraszam na konsultacje indywidualne online – napisz: aleksandra@beautyboss.pl

Aleksandra Mazalon

Ekspertka w kreowaniu silnych marek w branży beauty, pasjonująca się optymalizacją i luksusem w budowaniu strategii salonów. Napisz, a pomogę rozwinąć Twój biznes beauty: aleksandra@beautyboss.pl 

Subscribe

Just subscribe to my newsletter
to receive all fresh posts

Subscribe

Just subscribe to my newsletter
to receive all fresh posts