Jakie słowa powinny się znaleźć w słowniku salonu?

Dbaj o słowa, jakie się pojawiają w Twoim miejscu beauty! Niby nic ważnego, inny synonim – a może mieć znaczące znaczenie.

 

Co mam na myśli? Omówię na przykładzie ze słowem KLIENT.  To słowo kojarzy się z osobą, która przychodzi, płaci pieniądze i wychodzi. Tu nie ma miejsca na budowanie relacji i podbijania usługi premium. Idealnym zamiennikiem jest słowo GOŚĆ lub PACJENT.

 

W końcu jak wiele salonów w wyróżnikach wypowiada, że tworzy miłą, rodzinną atmosferę – pokaż to w czynach. W końcu, jak zapraszasz znajomych na kolacje do domu to mówisz, że przyszli goście! Korzystaj z odpowiednich słów także w swoim miejscu beauty.

Zadbaj o słownik! Jakie słowa polecam wdrożyć, a inne wyeliminować?

 

  • GOŚĆ zamiast klient.
  • Consierge lub Opiekun Klienta zamiast recepcjonista.
  • VIP room zamiast poczekalnia.
  • Wartość zabiegu zamiast cena.
  • Plan zabiegowy zamiast zabieg.
  • Beauty Plan zamiast rozpisane pielęgnacja.
  • Garderoba zamiast szfa lub wieszak.
  • Autorski demakijaż spa zamiast zmycie make up.
  • Rytuał zamiast zabieg (w przypadku zabiegów relaksacyjnych)

Mała zmiana, mająca na wielkie znaczenie!

Jak o to dbasz u siebie?

 

 

Jeśli szukasz więcej pomysłów jak mówić o sowim miejscu beauty zachęcam Cię do zapoznania się z ebookiem o tworzeniu treści, z którego dowiesz się:

 

– czym jest storytelling i dlaczego warto postawić na niego w branży beauty?

– jak wyznaczyć grupę odbiorców, aby skuteczniej do niej docierać?

– dlaczego słowa kluczowe są tak ważne i w czym właściwie Tobie pomagają?

– jak stworzyć niesamowitą historię marki oraz jego serca, czyli właściciela?

– o praktycznych rozwiązaniach oraz narzędziach, które pomogą Ci w stworzeniu krótkich oraz długich opisów salonów;

– jakich błędów nie popełniać tworząc opisy i jak się od nich uchronić na przykładzie konkretnych rozwiązań?

Dodatkowo w poszczególnych rozdziałach czekają na Ciebie praktyczne wskazówki oraz przykłady, które możesz wdrożyć przy tworzeniu unikalnych opisów.

 

Aleksandra Mazalon

Przez wiele lat pracowałam na stanowiskach managerskich pełniąc funkcje zarządzające. Zajmowałam się marketingiem i PR, później budowałam od podstaw spa – poznając jak ważne jest dążenie do celu, mimo zmagań z wieloma przeciwnościami spotykającymi #BeautyBoss przy otwieraniu i prowadzeniu biznesu.

Moim ulubionym miejscem inspiracji są Stany Zjednoczone. Co roku staram się spędzać tam kilka miesięcy odwiedzając miejsca beauty, m.in. w Nowym Jorku czy w Miami. Bardzo interesuje mnie model rozwoju tego biznesu, pomysły i realizacje. Uwielbiam zdobywać doświadczenie i móc potem dzielić się wiedzą.

Czytaj też:
Śledź BeautyBoss: