Polecając produkty odwołuj się do własnego doświadczenia. Przedstawiając klientce produkt powinnaś:
znać jego skład
działanie poszczególnych składników
markę i uzasadnić dlaczego wybrałaś ją do zabiegów w swoim salonie oraz
odnieść się do własnego doświadczenia konsumenckiego
Na przykład:
“Osobiście bardzo lubię ten produkt, bo ma satynową konsystencję”
”Ten produkt jest moim ulubionym etapem pielęgnacji”
“Ostatnio poleciałam go mojej mamie i przyjaciółce”
Podkreśl dlaczego korzystasz z danego produktu. Używaj swobodnych wypowiedzi i naturalnych argumentów, aby nie były to sztywne regułki lub cytowanie ulotki produktu.
Mów o tym, co odnosi się do Twojego doświadczenia.
Jeśli nie posiadasz doświadczenia, którym mogłabyś podzielić się z używania jakiegoś produktu:
– Polecam sprawdzenie produktu na tyle ile się da, nawet na dłoni, abyś mogła odnieść się chociaż do barwy, konsystencji, zapachu.
– Otwórz 2-3 produkty w danym miesiącu, aby używać je jako dodatek do zabiegów, dzięki temu cały zespół namacalnie poznaje dany produkt i łatwiej będzie mu dzielić się informacjami i doświadczeniem, niż tylko tym, że ma ładne opakowanie i dobry skład.
Organizuj wewnętrzne konkursy dla swoich pracowników na najlepszą sprzedaż produktów, w których nagrodami są właśnie te produkty, które posiadasz w sprzedaży detalicznej.
Spraw, aby Twoje pracownice miały we własnej kosmetyczce jak najwięcej produktów, które mogą polecać klientkom, aby dzielenie się doświadczeniem było naturalne i autentyczne.