EKOLOGIA JAKO WARTOŚĆ. JAK POŁĄCZYĆ BIZNES I DBAŁOŚĆ O PLANETĘ

Od lat mówi się na świecie  o wspieraniu ekologicznej świadomości. Jest to jedna z kluczowych wartości, na które stawiamy w aplikacji Beauty Check i nie bez powodu o tym mówię i chcę nawiązać do Beauty Checka, bo ostatnio coraz częściej trafiają do nas informacje: “Chcę Was mieć, bo chcę być bardziej ekologiczna, chcę wspierać planetę”.

Wprowadzenie ekologii do salonu beauty może przynieść nie tylko korzyści dla środowiska, ale także pokazać Twoim klientkom, które zwracają na to uwagę, że Ty również podążasz za tym trendem. Oto kilka kroków, które pomogą Ci wdrożyć te zasady w swoim salonie:

1. Wykorzystaj ekologiczne produkty i materiały

Oczywiście w branży beauty nie do końca łatwo jest wspierać ekologię, jeśli chcemy być bardzo poprawni, sterylni, no bo do wielu zabiegów musimy wiele rzeczy wykorzystać jednorazowo. Jednak możemy dążyć do minimalizacji negatywnego wpływu na środowisko. Wybieraj produkty, które są biodegradowalne, organiczne i nie testowane na zwierzętach. Przykłady to zbieranie i recykling zużytych baterii, nakrętek, czy wykorzystanie zużytych podkładów papierowych do celów sprzątania.

2. Oszczędzaj energię i wodę

W salonie beauty zużywasz dużo energii i wody. Dbaj o to, aby nie marnować zasobów. Inwestuj w energooszczędne oświetlenie i sprzęt, stosuj się do zasad oszczędzania wody podczas zabiegów, a także zapewnij system recyklingu i segregacji odpadów w swoim salonie.

3. Promuj produkty w ekologicznych opakowaniach

Wybieraj produkty, które mają ekologiczne opakowania lub są certyfikowane jako przyjazne dla środowiska. Możesz wybierać ekologiczne opakowania, a nie firmy, które na przykład jeszcze na opakowanie dają folię. Dostawcy oferują coraz więcej opcji opakowań przyjaznych dla środowiska. Wybierając je, nie tylko wykazujesz troskę o planetę, ale także pokazujesz swoje zaangażowanie klientom, którzy cenią sobie ekologiczne podejście.

Zastanów się nad zastąpieniem plastikowych opakowań szkłem lub innymi eko-przyjaznymi materiałami. Możesz wykorzystywać piękne szklane pojemniki do przechowywania mydeł i innych produktów.

4. Organizuj akcje ekologiczne w salonie

Jeśli masz jakieś akcje ekologiczne w swoim gabinecie, nie bój się tego pokazywać, bo to będzie bardzo dobrze działało na Twoje działania marketingowe. Informuj klientów o swoich inicjatywach, zachęcaj ich do uczestnictwa i wspólnego tworzenia ekologicznego salonu.

5. Wprowadź modę na vintage

Zwróć uwagę, że vintage shopy, rzeczy z drugiej ręki, coraz bardziej zyskują na ekskluzywność, a nie tak jak kiedyś były pozornie rozumiane dla biednych. Dzisiaj to jest modne ubrać się bardzo dobrze w vintage i używaną odzież i wręcz gratuluje się takim osobom, które umieją wyszukać różne fajne perełki. Wprowadź do swojego salonu beauty elementy vintage, takie jak meble czy dekoracje, co pomoże Ci w promocji ekologii i nadanie Twojemu salonowi unikalnego charakteru.

????????Zadanie dla Ciebie:

Bądź pionierką, jeśli chodzi o wspieranie globalnej świadomości w branży beauty. Pochyl się nad tym tematem i nie tylko wspieraj ekologię, ale również dzięki temu wspieraj swój marketing, prestiż, budowanie świadomości, pomaganie planecie. Ogrom osób na to zwraca uwagę, i to może być dla większości bodźcem, który wpłynie na decyzję finalną, że klientki wybiorą Ciebie, bo wspierasz ekologię – więc wasze wartości są spójne.

Aleksandra Dworska

Ekspertka w kreowaniu silnych marek w branży beauty, pasjonująca się optymalizacją i luksusem w budowaniu strategii salonów. Napisz, a pomogę rozwinąć Twój biznes beauty: aleksandra@beautyboss.pl 

Subscribe

Just subscribe to my newsletter
to receive all fresh posts

Subscribe

Just subscribe to my newsletter
to receive all fresh posts