Beauty plan jest bardzo dobrym wsparciem sprzedaży. Pokazuje klientce ścieżkę, którą razem będziecie podążać, aby osiągnąć wyznaczony wspólnie cel.
Ta ścieżka wynika z Twojego pomysłu i strategii jaką ułożyłaś dla klientki.
W beauty planie określasz dokładnie to, o czym mówiłaś podczas zabiegu.
- Opisujesz zabieg (nazwa, opis, wskazania główne, przygotowanie do zabiegu).
- Wpisujesz ilość potrzebnych do wykonania zabiegów.
- Odstępy czasu w których powinny zostać wykonane.
- Zostawiasz informacje z czym najlepiej daną usługę łączyć.
- Rozpisujesz pielęgnację poranną i wieczorną.
- Podajesz ceny proponowanych usług i produktów.
- Zostawiasz swoje imię i nazwisko, by klientka miała pewność z kim ma przyjemność oraz wiedziała jak szybko się skontaktować.
Zanim zaczniesz tworzyć beauty plan dla klientki, odpowiedz sobie na pytania:
Jaki plan ułożyłabyś dla siebie?
Co Twoim zdaniem powinno się w nim znaleźć i jak powinien zostać sformułowany?
Kiedy odpowiesz sobie na te pytania i zaczniesz przygotowanie beauty planu dla klientki, unikaj tych trzech najczęściej popełnianych błędów.
1. Chaos
Beauty plan powinien być przejrzysty i od razu prezentować to, co jest w nim zawarte.
Często spotykam się z planami, w których w różnych miejscach napisane jest trochę o zabiegach, trochę o pielęgnacji, trochę o zdrowych nawykach, a pomiędzy tym wciśnięta jest gdzieś tabelka z rozpisanymi zabiegami.
Nie są potrzebne Ci beauty plany zajmujące 20 kartek, skoro klientka nie będzie wiedziała, na której stronie znajdzie najważniejsze dla siebie informacje.
W naszych klinikach Z Potrzeby Piękna przygotowujemy klientkom beauty plany zajmujące dwie kartki, na których rozpisane są wszystkie zabiegi w schemacie: nazwa, cena, opis oraz pielęgnacja poranna i wieczorna.
2. Zbyt duża ilość kosmetyków
Pielęgnacja domowa powinna być rozbita na poranną i wieczorną wraz z przypisaniem do każdej z nich odpowiednich kosmetyków.
Nie przesadzaj z ilością produktów. Wystarczy, że oprzesz pielęgnację na trzech lub czterech produktach i rozpiszesz ją sposób kompletny.
Najpierw powinnaś wprowadzić nawyk wykonywania pielęgnacji u klientki, a potem dopiero dodawać kolejne produkty.
Często otrzymuję informację od klientek, że plan oparty na małej ilości kosmetyków jest łatwiejszy do wykonania i jego realizacja ma większą szansę powodzenia, niż w przypadku siedmiu lub ośmiu kosmetyków.
3. Brak konsekwencji w realizacji
Aby zrealizowanie beauty planu było realne, rozpisz maksymalnie 5 zabiegów do przodu. Po 5 zabiegach wiele może się wydarzyć.
Poinformuj klientkę, że możliwa jest zmiana beauty planu w trakcie jego trwania w zależności od kondycji i potrzeb skóry. Jeśli zmieniasz coś w beauty planie wytłumacz klientce jaką przyniesie jej to korzyść.
Realizacja beauty planu jest o wiele bardziej łatwiejsza, kiedy specjalistka dokładnie wytłumaczy kolejne kroki oraz uzasadni klientce wybór zabiegów. Klientka ma większe szanse na sukces i pełną realizację beauty planu jeśli: jest gotowa na kolejne kroki, ma wiedzę na temat zabiegów, zna ceny.
Tworzenie beauty planu i konsekwentna jego realizacja pokazuje, że dbasz o klientkę, masz ustaloną strategię i pomysł na wspólne osiągnięcie celu jakim jest jej piękna skóra.