3 NAJCZĘŚCIEJ POPEŁNIANE BŁEDY PRZY TWORZENIU BEAUTY PLANÓW

Beauty plan jest bardzo dobrym wsparciem sprzedaży. Pokazuje klientce ścieżkę, którą razem będziecie podążać, aby osiągnąć wyznaczony wspólnie cel.

Ta ścieżka wynika z Twojego pomysłu i strategii jaką ułożyłaś dla klientki.

 W beauty planie określasz dokładnie to, o czym mówiłaś podczas zabiegu. 

  • Opisujesz zabieg (nazwa, opis, wskazania główne, przygotowanie do zabiegu).
  • Wpisujesz ilość potrzebnych do wykonania zabiegów.
  • Odstępy czasu w których powinny zostać wykonane.
  • Zostawiasz informacje z czym najlepiej daną usługę łączyć.
  • Rozpisujesz pielęgnację poranną i wieczorną.
  • Podajesz ceny proponowanych usług i produktów.
  • Zostawiasz swoje imię i nazwisko, by klientka miała pewność z kim ma przyjemność oraz wiedziała jak szybko się skontaktować.

Zanim zaczniesz tworzyć beauty plan dla klientki, odpowiedz sobie na pytania: 

Jaki plan ułożyłabyś dla siebie? 

Co Twoim zdaniem powinno się w nim znaleźć i jak powinien zostać sformułowany?

Kiedy odpowiesz sobie na te pytania i zaczniesz przygotowanie beauty planu dla klientki, unikaj tych trzech najczęściej popełnianych błędów. 

1. Chaos

Beauty plan powinien być przejrzysty i od razu prezentować to, co jest w nim zawarte.

Często spotykam się z planami, w których w różnych miejscach napisane jest trochę o zabiegach, trochę o pielęgnacji, trochę o zdrowych nawykach, a pomiędzy tym wciśnięta jest gdzieś tabelka z rozpisanymi zabiegami.

Nie są potrzebne Ci beauty plany zajmujące 20 kartek, skoro klientka nie będzie wiedziała, na której stronie znajdzie najważniejsze dla siebie informacje.

W naszych klinikach Z Potrzeby Piękna przygotowujemy klientkom beauty plany zajmujące dwie kartki, na których rozpisane są wszystkie zabiegi w schemacie: nazwa, cena, opis oraz pielęgnacja poranna i wieczorna.

2. Zbyt duża ilość kosmetyków

Pielęgnacja domowa powinna być rozbita na poranną i wieczorną wraz z przypisaniem do każdej z nich odpowiednich kosmetyków.

Nie przesadzaj z ilością produktów. Wystarczy, że oprzesz pielęgnację na trzech lub czterech produktach i rozpiszesz ją sposób kompletny. 

Najpierw powinnaś wprowadzić nawyk wykonywania pielęgnacji u klientki, a potem dopiero dodawać kolejne produkty.

Często otrzymuję informację od klientek, że plan oparty na małej ilości kosmetyków jest łatwiejszy do wykonania i jego realizacja ma większą szansę powodzenia, niż w przypadku siedmiu lub ośmiu kosmetyków.

3. Brak konsekwencji w realizacji

Aby zrealizowanie beauty planu było realne, rozpisz maksymalnie 5 zabiegów do przodu. Po 5 zabiegach wiele może się wydarzyć. 

Poinformuj klientkę, że możliwa jest zmiana beauty planu w trakcie jego trwania w zależności od kondycji i potrzeb skóry. Jeśli zmieniasz coś w beauty planie wytłumacz klientce jaką przyniesie jej to korzyść. 

Realizacja beauty planu jest o wiele bardziej łatwiejsza, kiedy specjalistka dokładnie wytłumaczy kolejne kroki oraz uzasadni klientce wybór zabiegów. Klientka ma większe szanse na sukces i pełną realizację beauty planu jeśli: jest gotowa na kolejne kroki, ma wiedzę na temat zabiegów, zna ceny.

Tworzenie beauty planu i konsekwentna jego realizacja pokazuje, że dbasz o klientkę, masz ustaloną strategię i pomysł na wspólne osiągnięcie celu jakim jest jej piękna skóra.

Aleksandra Dworska

Ekspertka w kreowaniu silnych marek w branży beauty, pasjonująca się optymalizacją i luksusem w budowaniu strategii salonów. Napisz, a pomogę rozwinąć Twój biznes beauty: aleksandra@beautyboss.pl 

Subscribe

Just subscribe to my newsletter
to receive all fresh posts

Subscribe

Just subscribe to my newsletter
to receive all fresh posts